Pokazane rezultaty 1 do 1 z 1

Temat: Wymiana kostki stacyjki A3 8L

  1. #1
    Degustator's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny Wymiana kostki stacyjki A3 8L

    Witam Serdecznie!

    Jako że ostatnio wziełem się za wymianę tego ustrojstwa postanowiłem porobić pare fotek i podzielić się tym, może kiedyś ktoś skorzysta

    Objawy kończącej się włąśnie tej części :

    Czyli dziwne zachowanie się kontrolek no i ciężko odpalić autko, niekiedy nawet "ciemno" po przekręceniu kluczyka.

    Częśc wygląda właśnie tak, a cena to w granicy 30/50 zł. Z tego co się orientuje są dwa rodzaje przed liftem i po lifce, są inne, mnie w sklepie pytał się natomiast o kod silnika i na takiej podstawie mi ją dobrał.
    [IMG][/IMG]

    Więc na początku trzeba zdjąć kierownice, jest już na forum temat jak to zrobić więc tylko tak napisze w punktach:

    1. Odłączamy akumulator, żeby przypadkiem nie dostać z poduchy, tak dla bezpiecześństwa
    2 .Demontaż Airbaga, dwie śrubki patrząc od tyłu kierownicy na torxy lub imbus, odkręcamy i cała poducha juz wyjdzie, odciągamy ostrożnie bo przewód z niej nie jest za długi, odpinamy wtyczke i dwa kabelki z trąbki : )


    3. Zdemontowałem sobie następnie te blachy w kierownicy, żeby mieć elegancki dostęp do śrubki od wieloklinu, (4 śrubki na torxy). Jak ktoś posiada odpowiednie narzędzia to raczej można to zostawić, ja musiałem jakoś dojść imbusem. Do tej śruby: Zaznaczyłem sobie z jaką siłą to później dokręcić.

    4.Odkręcamy tą śrubke i mamy tak i widok: Cechy na kierownicy i wieloklinie muszą się pokrywać, musimy pamiętać przy montażu o tym

    5. Więc ściągamu teraz już bez problemu kierownice i rozbieramy osłonę, trzy śrubki od dołu dwie mamy na widoku a jedna pod rączką blokującą regulacje, otwieramy ją i tam jest jedna, no i dwie śrubki od przodu które zobaczymy po zdjęciu kierownicy.

    6. No i mamy elegancki dostęp widzimy taką wtyczke po czym ją odpinamy:

    7. Następnie musimy odkręćić dwie małe śrubki blokujące naszą kostke, są zamalowane czerwona farbą więc musimy zdrapać i odkręcamy:
    No i mamy kostke na zewnątrz


    8. Wsadzamy nową, przykręcamy śrubeczki blokujące, podpinamy wtyczke no i montujemy wszystko w odwrotej kolejności.

    Po wymianie problem zniknął : ) Zajeło mi to może z 30 min. a już problem z głowy, zastanawianie się zawsze czy odpali auto czy nie.
    Myśle że dosyć przejżyście napisałem, także życze powodzonka.

    Pozdrawiam!







    zamieszczam link do instrukcji w PDF-ie gdyby fotki wygasły
    http://hostuje.net/file.php?id=92bbc...2c23fa4dc1d3d1
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 30-07-15 o 17:24

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •