Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokazane rezultaty 21 do 28 z 28

Temat: Samochód szarpie przy przyspieszaniu tylko zimny

  1. #21
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez pablo85 Pokaż post
    Jakby silnik za mało powietrza pobierał,
    Nawet na pewno, zwroc ze w 003 przeplyw powietrza zamiast rosnac to maleje, a w 010 strasznie plywa. Jesli EGR czyszczony, to jak wyglada caly dolot. Filtr powietrza, wszystkie rury - nie gubi gdzies powietrza?

  2. #22
    pablo85's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruchnik
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kuebk Pokaż post
    Nawet na pewno, zwroc ze w 003 przeplyw powietrza zamiast rosnac to maleje, a w 010 strasznie plywa. Jesli EGR czyszczony, to jak wyglada caly dolot. Filtr powietrza, wszystkie rury - nie gubi gdzies powietrza?
    Właśnie, że wszystko szczelne, nowe uszczelki na gumowych rurach od turbo do IC i dalej do kolektora, nowy filtr powietrza, klapa otwarta nie zacina się, nie wiem już gdzie szukać... Zmieniałem intercooler, ale był czysty i dmuchać przez niego się dało bez problemu, poza tym jakby był zablokowany, to chyba nie puszczałby powietrza niezależnie, czy silnik zimny, czy ciepły. Czarna magia jakaś.

  3. #23

    Data dołączenia
    Oct 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia - Kosakowo
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMN

    Domyślny Samochód szarpie przy przyspieszaniu

    WITAM

    Podpinam się pod temat choć objawy mojej a3jęcji są trochę INNE od tych wszystkich opisywanych w podobnych postach. Otóż:

    PACJENT: A3, 8P, 2.0 TDI, 2006, 170km

    OBJAWY:
    - Najczęściej POJEDYNCZE szarpnięcie przy mocnym dodaniu gazu. Najczęściej występuje na 2 biegu przy 2700rpm. Różnica między moim a podobnymi pacjentami polega na tym, że auto szapie tylko i wyłącznie po dłuższym postoju (włączony silnik, czas ~minuta). Po dynamicznym ruszeniu auto bardzo wyraźnie JEDEN RAZ przerwie na 2 biegu przy 2700rpm. Po tym pojedynczym szarpnięciu mogę dalej przytrzymać gaz w podłodze, na 3,4,5 czy 6 biegu lub zatrzymać się i ruszyć jeszcze raz a auto już NIE szarpnie (nawet lekko). Ale wystarczy tylko zatrzymać się na ok minutę i temat wraca.
    - Ostatnio sprawdziłem prędkość maksymalną brzdąca na autostradzie. Bujnął się 239. Przytrzymałem go na vmaxie z 15 sekund po czym odpuściłem gaz. Kiedy obroty spadły do ~2400rpm dodałem LEKKO gaz a auto zaczęło szarpać. Nie raz nie dwa, nieustannie. Odpuściłem gaz na parę ładnych sekund i kiedy znów go dodałem szarpnięcia znikły i wszystko wróciło do normy.

    Dodam, że auto niedawno przeszło regenerację wtrysków i pompki vacuum wraz z wymianą uszczelek. Nie pomogło Logi wtrysków w porządku.

    Spotkaliście się z czymś takim?
    Piąteczka.

  4. #24
    dawio22's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Przed regeneracją wtrysków też tak było ? Ja bym obstawiał że coś z turbo. Sprawdź podciśnienie a najlepiej zrób logi wtedy będzie można coś więcej powiedzieć

  5. #25

    Data dołączenia
    Oct 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia - Kosakowo
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMN

    Domyślny

    Dzięki za odpowiedź.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez dawio22 Pokaż post
    Przed regeneracją wtrysków też tak było ?
    Tak, borykam sie z tym już od ponad pół roku. Sytuacja ani się nie pogarsza, ani nie polepsza.
    Podobno gniazda pompek są lekko wytarte ale czy to dawałoby takie objawy?

    Lecę w takim razie sprawdzić turbinkę.

  6. #26

    Data dołączenia
    Feb 2019
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wielkopolska
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI CFFB

    Domyślny samochód szarpie jak jest zimny

    Witam, mam problem z moim a3 8p 2.0 tdi (CFFB)
    Od jakiegoś czasu samochód szarpie jak jest zimny tzn. Odpala od strzała chodzi równo cicho, obroty nie falują ani nic. Podczas jazdy gdy obroty osiągają około 1900-2100 samochód traci moc, szarpie, dusi się. Po przejechaniu 600-1200m (zależy od temperatury na dworze gdy jest powyzej 10stopni auto nie szarpie) problem znika jak ręką odjął momentalnie, wtedy samochód chodzi normalnie, nic nie szarpie ma moc w każdym momencie na każdym biegu. Byłem u mechanika żadnych błędów na komputerze, podejrzewał wtryski zalecił wlanie liqui moly do paliwa. Nie pomogło, co prawda chodzi ciszej i równiej ale nadal szarpie. Udałem się do drugiego mechanika również zero błędów na komputerze, wtryski od 0.4 do 0.6 dwa na - dwa na + podobno tak powinny być. Odłączał wężyki od paliwa sprawdzał czy nie dostaje się powietrze itp powiedział, że wszystko jest ok. Filtr paliwa nie zapchany, nie wlana benzyna, zero błędów na komputerze, turbo ok ma moc nic nie faluje itp tylko przez pierwszy niecały kilometr szarpie nie ma mocy jakby brakowało mu paliwa albo coś. Po kilkukrotnej obserwacji komputerem padła propozycja czujnika temperatury plynu chlodzacego sa dwa jeden normalnie pokazywał tzn rosła temperatura wraz z praca silnika a drugi trzymal non stop wartosc 80 stopni czy zimny czy cieply nic sie nie zmienialo po odpieciu kostki przy 1 (przy chlodnicy na wezu kolo filtra paliwa) wartosc na komputerze pokazala -40 wiec stala wartosc 80 byla pokazywana przez 2 ten przy bloku silniku pod filtrem powietrza. kupilem i wymienilem go sam pojechalem skasowac bledy (był błąd czunika temp plynu chlodniczego jednak nie sprawdzilem wartosci czujnika czy wciaz pokazuje 80) lecz samochod nadal szarpie. Czy mial ktos cos podobnego, lub ma jakies pomysly co to moze byc lub jak to zdiagnozowac? Nie chcialbym na slepo wymieniac czesci.

  7. #27
    Piotrekrot's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krotoszyn
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI CFFB

    Domyślny

    Witam,
    udało ci się rozwiązać problem z szarpaniem na zimnym silniku?
    Mam te same objawy i również silnik CFFB.

  8. #28

    Data dołączenia
    Nov 2022
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pieńsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI CFFB

    Domyślny Mam ten sam problem

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kuebk Pokaż post
    Nawet na pewno, zwroc ze w 003 przeplyw powietrza zamiast rosnac to maleje, a w 010 strasznie plywa. Jesli EGR czyszczony, to jak wyglada caly dolot. Filtr powietrza, wszystkie rury - nie gubi gdzies powietrza?
    Cytuj Oryginalnie napisane przez Garstkowy Pokaż post
    Witam, mam problem z moim a3 8p 2.0 tdi (CFFB)
    Od jakiegoś czasu samochód szarpie jak jest zimny tzn. Odpala od strzała chodzi równo cicho, obroty nie falują ani nic. Podczas jazdy gdy obroty osiągają około 1900-2100 samochód traci moc, szarpie, dusi się. Po przejechaniu 600-1200m (zależy od temperatury na dworze gdy jest powyzej 10stopni auto nie szarpie) problem znika jak ręką odjął momentalnie, wtedy samochód chodzi normalnie, nic nie szarpie ma moc w każdym momencie na każdym biegu. Byłem u mechanika żadnych błędów na komputerze, podejrzewał wtryski zalecił wlanie liqui moly do paliwa. Nie pomogło, co prawda chodzi ciszej i równiej ale nadal szarpie. Udałem się do drugiego mechanika również zero błędów na komputerze, wtryski od 0.4 do 0.6 dwa na - dwa na + podobno tak powinny być. Odłączał wężyki od paliwa sprawdzał czy nie dostaje się powietrze itp powiedział, że wszystko jest ok. Filtr paliwa nie zapchany, nie wlana benzyna, zero błędów na komputerze, turbo ok ma moc nic nie faluje itp tylko przez pierwszy niecały kilometr szarpie nie ma mocy jakby brakowało mu paliwa albo coś. Po kilkukrotnej obserwacji komputerem padła propozycja czujnika temperatury plynu chlodzacego sa dwa jeden normalnie pokazywał tzn rosła temperatura wraz z praca silnika a drugi trzymal non stop wartosc 80 stopni czy zimny czy cieply nic sie nie zmienialo po odpieciu kostki przy 1 (przy chlodnicy na wezu kolo filtra paliwa) wartosc na komputerze pokazala -40 wiec stala wartosc 80 byla pokazywana przez 2 ten przy bloku silniku pod filtrem powietrza. kupilem i wymienilem go sam pojechalem skasowac bledy (był błąd czunika temp plynu chlodniczego jednak nie sprawdzilem wartosci czujnika czy wciaz pokazuje 80) lecz samochod nadal szarpie. Czy mial ktos cos podobnego, lub ma jakies pomysly co to moze byc lub jak to zdiagnozowac? Nie chcialbym na slepo wymieniac czesci.
    Czy udało Ci się rozwiązać ten problem? Pozdrawiam

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •