Strona 1 z 28 12311 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 272

Temat: Wymiana tulei wahacza przedniego i gum stabilizatora

  1. #1
    Moruso's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gorlice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny Wymiana tulei wahacza przedniego i gum stabilizatora

    Witam
    Tak jak w tytule mam te elementy zawieszenia do wymiany:gumy stabilizatora i 4 tuleje wahacza przedniego (2 na strone).Chodzi o te 2 tuleje na dole wahacza,jedna jest niby jakaś pływająca(ta tylnia),przynajmniej tak mi powiedział gość na przeglądzie.
    Pytanko mam takie,jak trudna jest wymiana tych elementów.Powiem szczerze,że nigdy nic nie robiłem przy zawieszeniu a sytuacja finansowa mnie do tego zmusza
    Głównym celem sprawdzenia było ustawienie zbieżności,bo miałem ścięte stare opony i chyba przed ustawieniem lepiej zrobić w zawieszeniu wsio
    Wystarczy kanał i pare kluczy do wymiany? Czy wchodzą tu tylko fachowe umiejętności? Oczywiście ustawienie zbieżności zrobie sobie już ui mechanika(koszt 30-40zł więc nie jest źle).
    Dzięki za rady,pozdrówki
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 23-08-15 o 12:11

  2. #2
    skotmen's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    okolice Bochni
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    4 razy

    Domyślny

    Jak nie jesteś dobrym fochowcem to się nie bier za to Sinenbloki trzeba wprasować na prasie i trzeba je ustawić na znaki bo jak żle ustawisz zaraz polecą i kicha

  3. #3

    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Seat Ibiza SPORT
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ATD
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    28 razy

    Domyślny

    Moruso
    Ja własnie jestem przed zmianą części zawieszenia przód, tylko u mnie będzie zmian wszystkich części gumowych.
    Czyli:
    - Tuleja wahacza -przód-
    - Tuleja wahacza -tył-
    - Przegub kulisty wahacza strona lewa i prawa
    - Blacha zabezpieczająca przegub
    - Łącznik stabilizatora
    - Tuleje stabilizatora
    - Opaska tuleji stabilizatora
    - Łącznik stabilizatora

    Do tego jeszcze idzie zmiana amortyzatorów na Bilstein wersja sportowa:
    - przód VNE4575
    - tył BNE2917
    Oraz wszystkich osłona na amorkach, oraz mechanior zobaczy łożyska z przodu.

    Co do zmian gum w wahaczu to raczej pozostaje Ci warsztat bo te stare wypala się palnikiem, a nowe wciska się na prasie.
    Co do gum stabilizatora to sprawa ma się tak, że występują w dwóch różnych wersjach, czyli: 17mm i 19mm. Dlatego bo stabilizator występuje również w dwóch wersjach grubości czyli: 20,7mm i 21mm.
    Ja zrobiłem w ten sposób, że podlewarowałem samochód zdjąłem koło i zobaczyłem jakie są numery części. Spisałem i zobaczyłem w Etce co mam.
    Co do łączników stabilizatorów to też są dwie wersje:
    - 1J0 411 315 C/B/J
    - 1J0 411 315 H/K
    Jak się nie mylę to chyba tak to jest.
    Pozdrawiam
    Tomasz_W-wa
    Załączone miniaturki Załączone miniaturki Click image for larger version. 

Name:	Schemat.jpg 
Views:	8994 
Size:	77.9 KB 
ID:	1430  
    Ostatnio edytowany przez Tomasz_W-wa - 01-07-08 o 20:53
    Tomasz_W-wa

  4. #4
    dzidek's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Parzęczew
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    Tomasz_W-wa znasz mniej więcej ceny tych części

  5. #5
    sivy880308's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    tylne gumy wahacza od 20zł do 40zł,przednie 12zł,łącznik zależy jaki ja za swój dałem 40zł/szt. to wiem bo sam robiłem i dałem rade,zbyt dużej filozofii nie ma tylko trzeba dobrze na znaki ustawić te tylne gumy. pozdrawiam
    Sivy88

  6. #6

    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Seat Ibiza SPORT
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ATD
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    28 razy

    Domyślny

    Witam
    A więc przedstawię to na przykładzie mojego auta. U innych trzeba zobaczyć jakie jest zawieszenie bo występuje w różnych wersjach i kombinacjach.
    Ja mam wersję Ambition czyli sportowe, obniżone zawieszenie.
    Ceny części mogą się różnić, zależy skąd kupujemy, bez ASO.
    Amortyzatory:
    - przód 1J0 413 031 R (ASO: 389.23 zł/szt.), Bilstein Sport VNE 4575 205 zł/szt.
    - tył 1J0 513 025 BM (ASO: 332.15 zł/szt.), Bilstein Sport BNE 2917 170 zł/szt.
    Do tego:
    osłony + odboje
    - przód 60zł/kpl Sachs
    - tył 56zł/kpl Sachs

    Tuleje wahacza:
    - przód 357 407 182 (ASO: 32.42 zł/szt.), Lemforder 10zł/szt.
    - tył 1J0 407 181 (ASO: 41.19 zł/szt.), Lemforder 30zł/szt.

    Sworzeń wahacza:
    - str. lewa 1J0 407 365 C (ASO: 124.21 zł/szt.), Lemforder 55zł/szt., Swag, TRW po 45 zł/szt.
    - str. prawa 1J0 407 366 C (ASO: 124.21 zł/szt.), Lemforder 55zł/szt., Swag, TRW po 45 zł/szt.
    - przy oryginałach występuje blacha zabezpieczająca 1J0 407 175 (ASO: 20.53 zł/szt.), nie wiem jak to jest przy zamiennikach, może być już jako całość.

    Tuleje stabilizatora 1J0 411 314 R (19mm), (ASO: 19.36 zł/szt.), pasuje do stabilizatora 20,7 i 21 mm.
    Oraz do tego opaska/osłona 1J0 411 336 D (ASO: 26.12 zł/szt.)

    Łącznik stabilizatora 1J0 411 315 C (ASO: 59.46 zł/szt.), TRW 50zł, Swag 40zł
    (myślę, że lepiej jest tu wybrać oryginały bo różnica jest mała).

    Końcówka drążka kierowniczego
    - str. lewa 1J0 422 811 A albo B (ASO: 100 - 120 zł/szt.), Lemforder 62zł/szt
    - str. prawa 1J0 422 812 A albo B (ASO: 100 - 120 zł/szt.), Lemforder 62zł/szt

    Na tym się kończy moja wymiana.
    Można jeszcze zmienić:
    Tuleja tylnej belki 1J0 501 541 C (ASO: 77.91 zł/szt.),
    Łożysko z poduszką przód, zamiennik ok. 39zł/kpl na jedną stronę.
    Wszystko można kupić również taniej, ale ja swoim autkiem chcę pojeździć jeszcze 3 lata i nie chce mi się robić tego znowu za 2 lata, a więc płacę za lepsze części.
    Może coś ominąłem, to proszę dodać.
    Pozdrawiam
    Tomasz_W-wa
    Tomasz_W-wa

  7. #7
    Moruso's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gorlice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Wracając do tematu.Wygląda na to,że tych tulei na wahaczu sam nie zmienie niestety. A jak wygląda sprawa z tymi gumami stabilizatora? Z nimi chyba nie powinno być tyle kłopotu?

  8. #8

    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Seat Ibiza SPORT
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ATD
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    28 razy

    Domyślny

    Ja sam tego nie robiłem, ale wygląda, że spokojnie się da, tylko najlepiej mieć koziołki, czyli podlewarować cały przód i osadzić na takich łapach, ja raczej bym nie zmieniał jak masz jedną stronę w górze, może wyjść, że część będzie inaczej przekręcona jak już postawisz autko na kołach (jakiś inny kąt, czy coś takiego).
    Ale na sto procent nie wiem.
    Nie wiem czy te części przykręca się do oporu, czy może kluczem dynamometrycznym.
    Ja autko daje do mechanika i tak będzie wszystko rozpinał aby dostać się do amortyzatorów.
    Same części są przykręcane na śrubki, a więc chyba nie jest to trudne.
    Pozdrawiam
    Tomasz_W-wa
    Tomasz_W-wa

  9. #9

    Data dołączenia
    May 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kłodzko/Wrocław
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T ARX

    Domyślny

    ja jestem w podobnej sytuacji - do wymiany tuleje wahacza wraz ze sworzniami ale postanowiłem dołożyć troche kasy i kupic kompletne wahacze - cena okolo 110 zl za sztuke

  10. #10

    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Seat Ibiza SPORT
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ATD
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    28 razy

    Domyślny

    BIG34 ta cena to za zamiennik.
    Cena nowych to 305.04 zł/szt. w Audi/VW, a w Skodzie można dostać za mniejszą kasę 288.38 zł/szt.
    Numer wahacza: 1J0 407 151 C
    Ja wolę kupić gumy i dać dla znajomego mechanika który to zrobi dobrze.
    Oczywiście lepiej by było wymienić cały, ale ja wole mieć oryginalne części, albo dobre zamienniki.
    BIG34 jakiej firmy ten wahacz za 110 zł ?
    Pozdrawiam
    Tomasz_W-wa
    Tomasz_W-wa

Strona 1 z 28 12311 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •