Strona 10 z 14 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 91 do 100 z 134

Temat: Diagnoza sondy Lambdy przy użyciu interfejsu VAG

  1. #91

    Data dołączenia
    Dec 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    @krzys188 sonda to jedno...cyrk na blacie to drugie...ale ja mialem podobny wysyp różnych przedziwnych błędów z ecu, szyny can i asr. Nikt nie wiedział o co biega. Długo szukałem po forum podobnych objawów, ale nic nie znalazłem. Jedynie napięcie mialem 0,5V niższe na alternatorze niż wartości jakie koledzy podawali. Pojechałem do Aso zakupiłem regulator i udałem sie do fachowców od alternatorów. Zrobili mu generalke, czyszczenie i założyli nowy regulator napięcia. Wszystkie bledy skasowałem i od tamtej pory spokój. Nie polecam Ci jednak kupowania regulatora w Aso, bo facet od alternatorów wyciągnął z szuflady identyczny boshowski 70 zl tańszy, czyli w tym przypadku Aso zdziera.

  2. #92
    brachu_'s Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    A3 8L, 2002 rok, 203 kkm
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Co może być powodem baaardzo rzadkiej oscylacji napięcia nowej sondy regulacyjnej? Sonda oryginalna Boscha dedykowana do silnika 1,6 AVU. Napięcie sondy sprawdzam w grupie 37, drugim bloku.

  3. #93

    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ze Śląska
    Auto
    Audi a3 8p(s3)
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Witam czy ktoś może mi powiedzieć czy moja sonda jest do wymiany?

    Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka

  4. #94

    Data dołączenia
    Sep 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Psary - Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cześć,

    Audi A3 8L 1.6 AVU
    Mam problem z sondą Lambda i nie wiem dokładnie z którą (podobno są dwie). Po kilku / kilkunastu km wyskakuje mi błąd P0170, a po dłuższej jeździe jeszcze dodatkowo P1176. Spalanie w skali baku nie znacznie wzrosło, zauważyłem, że chwilowe spalanie bardziej skaczę niż przed pojawieniem się błędu.
    Poniżej zrzut z vag-com błędów:


    Najpierw zarejestrowałem wskazania napięcia na sondzie lambda przy pomocy Torque (apka na telefon + elm bt), oznaczenia wykresów:
    "napięcie sondy lambda nr1 - bank1" -> O2 1x1 -> czasem tylko napięcie spada poniżej 1.3V!! (zauważyłem, że zdarza się gdy puszczę gaz, ale dalej na biegu silnik, lub gdy dohamowywuje do skrzyżowania i wybijam bieg na luz, że napięcie spada, max do 0.9V)
    "napięcie sondy lambda nr1 - bank2" => O2 1x2




    Oraz jeszcze filmik z VAG-COM z bloków (u mnie w bloku 32 nie podaje jednostek ale wartości są zbliżone do wartości poprzednich problemów).



    Czy jest to obiaw zepsutej sondy lambda? Jeżeli tak to której? Chyba, że zalecacie sprawdzenie jeszcze czego innego?

    Dzięki za pomoc,

    Kokin

  5. #95
    klamamoto's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    A3-CLUB.NET frakcja Bielsko
    Auto
    OOOO 264HP CS
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    w opisie błędu masz napisane że ta za katalizatorem
    P1176 http://translate.google.pl/translate...P1176%2F004470
    P0170 http://translate.google.pl/translate...ml&prev=search
    masz drugą sondę do wymiany/poczytaj
    http://www.a3-club.net/forum/showthr...d-lambda/page4

  6. #96

    Data dołączenia
    Aug 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny Brak wartości w blokach sondy lambda VCDS Lite 1.2 A3 1.8 AGN

    Problem taki jak w temacie. Posiadam kabelek KKL od Viakena i VCDSa 1.2 Lite. Chciałem sprawdzić korekty krótko i długoterminowe oraz samą pracę sondy lambda. Wchodząc w bloki 30,31,32,33,34 itd w polach gdzie powinny być wartości poszczególnych parametrów widnieje N/A. Z tego co pamiętam na Vag-comie 409.11 było podobnie. W czym może leżeć problem? Dziękuję z góry za wskazówki.

  7. #97

    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tarnów
    Auto
    octavia 2.0 AZJ
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    33 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Problem jest w źle wybranych grotach. Jak nie 30kilka to 007 008. Czasem 10 i 11 ale to raczej w 1.6

  8. #98

    Data dołączenia
    Aug 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Ok dzięki. Nie chcę tworzyć osobnego tematu. Chciałbym abyście pokierowali mnie jakie zrobić logi, żeby zobaczyć co dokładnie dolega samochodowi. Auto z lpg, nierówno pracuje na biegu jałowym, obroty wahają się w granicach 760-800, wyczuwalne są przy tym drgania. Nierówną pracę słychać też w układzie wydechowym, spaliny uchodzą nierównomiernie adekwatnie do pracy silnika. Przy ruszaniu trzeba trochę popracować pedałem sprzęgła, żeby auta nie przydusiło do tych 500-600 obrotów. Kolejny problem to dosyć długie ssanie około 3-4 minut na postoju chociaż zdarza się, że krócej. Miałem problem na stacji diagnostycznej podczas badania spalin. Wyszło, że lekko dziurawy jest środkowy tłumik. Spaliny są ostre, po ostrzejszej jeździe na benzynie na postoju wyczuwalny jest intensywny zapach spalin coś w deseń po wybuchu petard, kwaśny.
    Po podpięciu Vcdsa za pierwszym razem zapisane były poniższe błędy:
    1. 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10.
    2. 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent
    Po ich skasowaniu zawsze pojawiał się 16514. Z tego co zauważyłem to chyba tylko wtedy jak przełączałem auto na gaz i po jakimś czasie błąd pojawiał się powtórnie. Jakiś tydzień temu skasowałem wszystko. Dzisiaj odczytałem błędy i pojawił się inny:
    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent.
    Po skasowaniu i jeździe już się więcej nie pojawił, natomiast wrócił 16514.
    Zrobiłem małą rundę po osiedlu i ze względów bezpieczeństwa nie jeździłem szybko. Zrobiłem logi grup 002, 005, 007. Dodam, że jechałem na benzynie. Wiem, że logi są zrobione źle, ale wrzucę może ktoś czegoś się dopatrzy. Świece są nowe, dynamika lekko się poprawiła, ale wydaje mi się że coś jest i tak za słaby. W grupie 007 praca sondy nie wygląda chyba poprawnie w długim zakresie czasu napięcie sondy zmienia się nieznacznie a jego wartość sugeruje ubogą mieszankę. Proszę o pomoc i wskazówki.
    http://vaglog.com/log-002_005_007_FfNL81K.html
    Ostatnio edytowany przez why7 - 26-09-17 o 18:29

  9. #99

    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tarnów
    Auto
    octavia 2.0 AZJ
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    33 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Generalnie z tego co tu jest to sonda już dawno opuściła ten świat. Wątpię żeby cokolwiek mogło powodować takie zachowanie, chyba że to ECU...
    Wskazówki... Będzie ciężko ale trzeba zrobić porządne logi 002+007 dynamiczne do 5800rpm (najlepiej 6200 ale autko raczej ledwo zipie więc może być ciężko). Potem statyczny 007+008 z przełączaniem paliw że i stoperem w dłoni żeby było wiadomo kiedy nastąpiło w przełączenie bo może być go w ogóle nie widać. Do tego odpiąć przepływki i log dynamiczny 002+007 powtórzyć.
    Przed każdym logiem dynamicznym skasować błędy nawet jak ich nie ma (tylko zaraz przed a nie kilka kilometry przed). Przed statycznym nie kasować.
    Mimo wszystko obawiam się że to sonda padła ewentualnie ECU... Kable dobrze by obejrzeć.

  10. #100

    Data dołączenia
    Aug 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Dziękuję za wskazówki. Postaram się w miarę możliwości znaleźć czas na zrobienie tych logów Logi mam wykonywać na benzynie i lpg? Generalnie nie będzie dużego problemu kręcić do 6200 auto nie zamula jakoś katastrofalne, ale jak widać coś i tak będzie na rzeczy. Dziwna sprawa bo wcześniej przy podłączeniu vcdsa widziałem jak napięcie sondy lambda zawierało się w zakresie od 0.3 do 0.7 V i zmieniało się dosyć płynnie. Po przełączeniu na lpg działy się cuda podobne do tych na logach. Autem poruszam się od roku na tych objawach.

Strona 10 z 14 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •