Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokazane rezultaty 41 do 47 z 47

Temat: Silnik przy odpaleniu wariuje

  1. #41
    szparag's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Konin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    118 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Wazner Pokaż post
    Witam, również muszę podłączyć się do tematu. Od jakiegoś miesiąca mam problem z odpaleniem samochodu, tzn. odpala, ale bardzo długo "miesza" zanim silnik zdąży się uruchomić. Myślałem, że do paliwa dostała się woda, został wymieniony filtr paliwa, wlane zostało nowe paliwo z dodatkiem i niestety dalej jest ten sam problem. Dodam, że problem pojawia się przy nagrzanym silniku. Jak odpalam go z rana na chłodnym, to odpala normalnie. Jutro podłączam pod vaga. Jakieś pomysły na co zwrócić uwagę, a może już ktoś miał ten sam problem?

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Widzę, że jakiś zapomniany ten wątek. Jak już wspomniałem filtr paliwa i jakość paliwa zostało wykluczone. "Vagowanie" nic nie wykazało. Samochód dzisiaj jeszcze odwiedził serwis BOSCHa na prostej w Opolu - tam nie powiedzieli mi nic konkretnego.. niby, że sprawdzali i cytując "rzeczywiście błędów nie ma żadnych, ale jest do regeneracji pompa wtrysku z racji, że samochód ma 15lat" i w sumie to teraz nie wiem, czy rzeczywiście ją sprawdzali, czy za ich gdybanie zapłaciłem 150zł. Po powrocie trochę posiedziałem na necie i przeczytałem coś o "oblewaniu pompy" zimną wodą, gdy pompa jest nagrzana.. z tego "badania" wychodzi mi, że moja pompa jest sprawna. Doczytałem się również by odpiąć czujnik temperatury, gdy to zrobiłem samochód odpala bardzo dobrze, co prawda chwilę świrował na obrotach, ale później było ok. Samochód dostał trochę więcej mocy.. mechanik tłumaczył to tym, że teraz dostaje więcej paliwa. Myślę, że ta sytuacja z czujnikiem wyklucza mi rozrusznik i akumulator. Jutro po południu montuje nowy czujnik. Może jeszcze ktoś ma jakieś propozycje? Chciałbym uniknąć regeneracji pompy, ponieważ zażyczyli sobie za to ok. 800zł
    Nie jestem specem od TDI, ale jak odpiąłeś ten czujnik i jest ok, to czemu pompę chcesz regenerować. Diesel nagrzany powinien chyba odpalać lepiej niż jak jest chlodny ;/


    Cytuj Oryginalnie napisane przez MoPro1220 Pokaż post
    Witam. Mam problem przy odpalaniu audi a3 1.8t (2000r) zdarza się od czasu do czasu że samochód kręci lecz nie może odpalić, po odstaniu np 1-2 min odpala normalnie. Jeśli ktoś wie czym może to byś spowodowane proszę o pomoc. Pozdrawiam
    Sprawdź filtra paliwa, aku, rozrusznik i świece.

    A do obu a nawet trojga, to zrobić logi i wrzucić do tematu z logami.

  2. #42
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez szparag Pokaż post
    Nie jestem specem od TDI, ale jak odpiąłeś ten czujnik i jest ok, to czemu pompę chcesz regenerować. Diesel nagrzany powinien chyba odpalać lepiej niż jak jest chlodny ;/
    Bo jak odepniesz czujnik temp. to komp widzi silnik jako zimny i daje inną dawke paliwa, proponował bym zanim zregenerujesz pompe sprawdzic kąt wtrysku czy jest dobrze ustawiony a jak tak to zwiekszyc dawke rozruchowa bo po prostu twoja pompa juz jest wysłuzona i zaczyna niedomagac.
    Zmiana dawki nie wpływa ani na zwiekszone spalanie ani na prace pompy.
    Doposażanie - Elektryka - Diagnostyka Grupy VAG

  3. Podziękowania dla Golem1 za pomoc w problemie

    szparag (29-07-14)

  4. #43

    Data dołączenia
    Jul 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    chciałbym jeszcze dodać że występuje wariacja elektrytki tzn skaczą wskazówki od paliwa, gasną i zapalają się wszystkie kontrolki i wszystko w okolicach licznika w bardzo szybkim tempie, chwilę po odpaleniu samochodu wszystko działa poprawnie

  5. #44
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez MoPro1220 Pokaż post
    chciałbym jeszcze dodać że występuje wariacja elektrytki tzn skaczą wskazówki od paliwa, gasną i zapalają się wszystkie kontrolki i wszystko w okolicach licznika w bardzo szybkim tempie, chwilę po odpaleniu samochodu wszystko działa poprawnie
    Rozbierz osłonę pod nogami bo coś widac że masz jakiś problem z elektryką i dlatego ci to wszystko swiruje. Sprawdź podłaczenia bezpieczników jak i przekaźników.
    Doposażanie - Elektryka - Diagnostyka Grupy VAG

  6. #45

    Data dołączenia
    Jul 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    byłem dziś u mechanika, powiedział że prawdopodobnie przyczyną tego jest kostka od stacyjki, co o tym myślicie ?

  7. #46
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    To sprawdź czy jak delikatnie cofniesz kluczyk czy wszystko wraca do normy lub delikatnie nim poruszaj bo może byc tez to kostka stacyjki.
    Wymiana kostki to 0,5h roboty.
    Doposażanie - Elektryka - Diagnostyka Grupy VAG

  8. #47

    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    okolice Krakowa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez >>>zawada<<< Pokaż post
    Jest błąd którego nie da się skasować...to co mówiłem ostatnio o braku sygnału/ łączności z jakimś modułem/czujnikiem ...

    KOD USTERKI : 18 034 p 1626-35-10

    Co znalazłem w necie? -------> 18034 P1626 Magistrala danych napędu. Brak informacji z komputera automatycznej skrzyni biegów.


    TCM sensor

    Transmission Control Module

    Moduł sterujący skrzynią biegów
    Najnowocześniejsze automatyczne skrzynie biegów wyposażone są w autonomiczne elektroniczne systemy sterujące, zbudowane w oparciu o nowoczesną technikę mikroprocesorową. Nadzorują one pracę przekładni, decydując o momencie zmiany przełożenia, oraz kontrolują parametry jej pracy, takie jak; temperatura, poślizg itp, Posiadają własne systemy samodiagnozy i gniazda diagnostyczne.

    Na forum Passata jest jeszcze mowa o jakimś czujniku podobnym do tego od świateł STOP-u tylko zamontowanego na pedale sprzęgła...zanurkowałem tam i rzeczywiście jest tyle ze u mnie jest on rozpieprz*** w pył wisi w rozpołowiony

    Gość który podpinał mi VAGa jak usłyszał pracę tego silnika (odpalił kulejąc) powiedział mi również abym podmienił MODUŁ 109 sterujący pompą wtryskową...
    Czy teraz ktoś może mi podrzucić jakiś pomysł poza modułem 109 ?

    Coś wyczytałem o zmienionym oprogramowaniu...z 0002 na 0001 albo odwrotnie, że mógł ktoś tam podmienić soft na taki ze skrzyni automat albo jest opcja że miał taką skrzynie-padła i włożył manuala nie zmieniając softu ? ? ?

    HELP !!!

    Zainteresowałem się czy udało się naprawić po spotkaniu w komisie... Jak widać to poważniejsze niż przekaźnik109
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic475498.html

    "W programie VAG-COM zmianę parametru "software coding" dla silnika przeprowadza się w następujący sposób:
    - w "Select Control Module" wybieramy opcję "01-Engine" (czyli wchodzimy do kontrolera silnika)
    - następnie wybieramy opcję "Recode - 07"
    - w nowym oknie, które się pojawi w pole "Software Coding" wpisujemy nową wartość (starą na wszelki wypadek należy zapamiętać) i zatwierdzamy przyciskiem "Do It!"
    - to wszystko, według mnie należy także wyłączyć i włączyć zapłon, aby nowa wartość weszła w życie "

    Jeśli to komuś pomogło to trzeba tak zrobić
    124 Hp 277 Nm

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •