Strona 13 z 20 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 121 do 130 z 198

Temat: Problemy z odpalaniem 2.0 TDI

  1. #121

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Legnica
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMM

    Red face Audi A3 2.0 TDI BMM

    Witam wszystkich! Nie znalazłem na forum takiego wątku więc proszę o nie usuwanie tematu. Audi A3, BMM, 2006 rocznik. Mam problem z odpaleniem silnika po nocy na dodatniej temp. +12.

    Diagnostyka silnika została przeprowadzona przy pomocy VAG i wszystko jest w porządku. Żadnych błędów.

    Objawy: odpalam z rana, odpali... zgaśnie I muszę kręcić długo jak na filmiku. Jak już raz zapali tak odpala bez problemów ale dzieją się dziwne rzeczy na rozgrzanym silniku gdy jest on obciążony klimatyzacją. Obroty się zwiększają albo obniżają (silnik zaczyna nierówno pracować). Co może być przyczyną takiego odpalania oraz takiego obciążenia silnika ?

    Co zostało wymienione: wymienione wszystkie świecie żarowe, filtr paliwa Bosch, pompka paliwowa sprawdzona która znajduje się w zbiorniku, uszczelniacze pompowtryskiwaczy z uwagi na to że była naprawiana głowica, założony zaworek zwrotny zasilania paliwa (myślałem że paliwo się cofa), rozrusznik i bateria nowe.

    Zamieszczam swój własny materiał video:

  2. #122
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    zaworek zwrotny ? w aucie gdzie sa dwie pompy paliwa i tandem pompa ? cycki opadaja

    sprawdzal ktos vacum pompe ( tandem) ?

    co sie dzialo z glowica ? w bmm naprawa to ewenement na skale swiatowa
    szczelna jest teraz ?

    jaka to byla diagnostyka silnika przy pomocy vag ?
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. #123

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Legnica
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMM

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    zaworek zwrotny ? w aucie gdzie sa dwie pompy paliwa i tandem pompa ? cycki opadaja

    sprawdzal ktos vacum pompe ( tandem) ?

    co sie dzialo z glowica ? w bmm naprawa to ewenement na skale swiatowa
    szczelna jest teraz ?

    jaka to byla diagnostyka silnika przy pomocy vag ?
    Nikt nie sprawdzał pompy. Została wymieniona cała głowica (10.000 km temu) i jest teraz szczelna. Nic się nie dzieje. Odnośnie VAG: Praca pompo-wtryskiwaczy jest prawidłowa, lecz podczas diagnozy wykryto że wtrysk paliwa jest wyższy niż norma (70%). Auto odpala na ciepłym silniku normalnie bez żadnych problemów, lecz są dziwne objawy przy klimatyzacji rozgrzanej przy gorącym silniku jak wspomniałem powyżej. Nic nie kopci i dymi. Mechanik twierdzi że jest zły dopływ paliwa i czy to jest możliwe ?

  4. #124
    kamsad's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowy Sącz
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Witam podpinam się do tematu
    Podczas ostatniej jazdy w pewnym momencie (po przejechaniu 40 km) moja a3 osłabła. Poniżej 2 tys. obrotów silnik głośniej pracuje, auto jest wtedy słabsze. Gdy podciągnę ją powyżej 2 tys. jakby ręką odjął. Po zgaszeniu przez 20 minut nie mogłem jej odpalić, gdy juz zapaliła obroty utrzymywały się na poziomie 1000. Byłem u mechanika, na komputerze nie pokazało żadnych błędów. Wykazało natomiast różnice na wtryskiwaczach różnice sięgały ponad 2. Przed tym całym zdarzeniem zatankowałem cały bak oraz dolałem tego preparatu do czyszczenia pompowtrysków z firmy Liqui Moly.

  5. #125

    Data dołączenia
    Jan 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żory
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI CFFB

    Domyślny

    Witam.

    Jako że temat dotyczy odpalania 2.0 TDI to i ja wrzucę swoją problematyczną niunię.
    Filmik nagrany komórką i trochę trzęsę ręką za co przepraszam, ale sedno jest uchwycone. Dzisiaj rano po nocy postoju na dworze odpaliła idealnie (temp na zewnątrz 10 st., czujnik temp oleju wskazał 18 st., świece grzały króciutko - w sensie kontrolka tylko zapaliła się i zgasła od razu). Trasa 18 km do pracy. Po 6 h postoju, temp na zewnątrz 13 st. a oleju 23 st. Kontrolka świec podobnie jak rano tylko mignęła, ale autko odpaliło już tak:



    Sporadyczne problemy z odpaleniem zdarzały się już w lecie, czasem dłużej kręcił choć żwawo, czasem wolniej kręcił, czasem jakby łapał nierówno (ale tylko w momencie samego zaskakiwania silnika, później już chodził równiuteńko). Ale nigdy nie miałem czasu się z tym wybrać do mechanika. Teraz dopiero mam wolny tydzień i umawiam się w poniedziałek do serwisu. Ale chciałbym Was spytać (bo dysponujecie dużo większą wiedzą techniczną ode mnie) co mogłoby powodować takie utrudnione odpalanie. Dodam, że auto ZAWSZE odpala za pierwszym razem. Przy czym czasami jest wszystko książkowo, a czasami jak już pisałem łapie nierówno lub ma taką przerwę. Każde odpalanie w krótkim czasie (do 2-3h) po zgaszeniu jest idealne.
    Aha, przy ostatnich chłodniejszych dniach (2-3 st.) jak kontrolka świec świeciła się dłużej (1-2 sek) to autko odpalało idealnie.
    Dodam, że 1,5 roku temu podczas badania gruntownego samochodu, wykazano mi że akumulator posiada już ok 80% swojej mocy rozruchowej (nominalnie 640A). Czy możliwe że dalszy spadek mocy rozruchowej może powodować takie objawy? W tym momencie auto ma 5 lat, więc i bateria przynajmniej tyle.

  6. #126
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez vlodi Pokaż post
    w sensie kontrolka tylko zapaliła się i zgasła od razu
    W tym aucie czas swiecenie kontrolki nie jest rownoznaczny z czasem grzania swiec, dokladnie sprawdzic ile grzeja to mozesz VCDSem.

    Natomiast jesli chodzi o akumulator to najprostszy test jaki mozesz zrobic to zmierzyc do jakiego poziomu spada napiecie w trakcie rozruchu, jakie jest napiecie ladowania oraz napiecie przy zgaszonym silniku.

  7. #127

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Witam. Mam następujący problem. Zostawiłem włączoną stacyjkę w aucie przez około godzinę. Później gdy chciałem odpalić auto silnik zrobił może dwa trzy powolne obroty wałem. Myślę rozładowany akumulator. Akumulator ładowałem cała noc i dalej to samo. Na zegarach świecą się kontrolki świec żarowych , esp oraz wspomagania kierownicy. Są też trzy "piknięcia" po przekręceniu stacyjki. Przy próbie odpalenia światło w wewnątrz mruga, słychać jakieś zgrzytanie, załączają się wentylatory o_0 ! Przy próbie odpalenia przez kable to samo (powolne obracanie kilka razy wałem ). Zamki same się blokują po jakimś czasie. Nie działa otwieranie / zamykanie szyb z pilota. Nie mam kabla więc nie zczytam błędów ;/ . Może jakiś bezpiecznik / przekaźnik uwalony ?

  8. #128
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Sprawdz do jakiego poziomu spada Ci napiecie na akumulatorze podczas krecenia.

  9. #129

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Wszystko jest już ok. Coś nie tak było z prostownikiem.

  10. #130
    tryall's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań // Konin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI PD BMM (140KM)

    Domyślny

    To i ja się podepnę. Pacjent 2.0 TDI BMM 2006 r - na zimnym odpala idealnie, od pierwszego strzała itp. "Problem" jest na ciepłym - odpala co prawda od pierwszego strzała bez kręcenia, więc nie jest to problem dawki rozruchowej, nawet konsultowałem to z Goodhope i dostałem info, że w BMM nie ma programowego problemu dawki rozruchowej.
    Objawy - silnik jakby się krztusi, wydaje dziwny dźwięk przy odpalaniu, jakby się lekko przytkał, raz nawet coś lekko stuknęło w okolicach podłogi. Jest inny niż "typowy" dźwięk przy odpalaniu diesla - taki jak pojawia się na zimnym. Poza tym auto chodzi bez zarzutów, nie dymi, nie trzęsie się, nie traci mocy, nie świecą się żadne kontrolki, przy -15'C odpalał na przysłowiowy dotyk Dwumas wymieniony 40 tys. km.
    temu. W przyszłym tygodniu jadę podpiąć pod kompa, może coś się rozjaśni. Ktoś miał podobną sytuację?
    Ostatnio edytowany przez tryall - 20-02-16 o 15:14

Strona 13 z 20 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •