Odnośnie sprzęgła to umnie też trzeba wciskać Auto kupione w polskim salonie...
A odnośnie tematu to odpalam jak wszystko zgaśnie i pali odrazu.
Odnośnie sprzęgła to umnie też trzeba wciskać Auto kupione w polskim salonie...
A odnośnie tematu to odpalam jak wszystko zgaśnie i pali odrazu.
German style w 10%
|
z Petertomem rozmawialem ze diesla trzeba tez zostawic na chodzie zeby sie turbina schlodzila po dojechaniu do celu (okolo 2min). z tym mam problem bo odruchowo od razu gasze silnik. przy starcie pamietam bo cos tam jeszcze robie przy aucie zanim rusze, zwlaszcza zima. Czy to rzeczywiscie jest az tak grozne jesli zgasze silnik natychmiast? czy zalezy to od stylu jazdy, czy jechalem na wysokich czy niskich obrotach? np teraz dojezdzam do pracy ok 10min auto nawet nie zdazy sie nagrzac i jade spokojnie 2000 obrotow max. po takiej trasie jak zgasze silnik od razu to szkodze turbinie?
Jaki szok, odpalacie na wciśniętym sprzęgle.. tego myku nie znałem, bezcenne forum Jeśli mój ASV do tej pory zawsze był odpalany bez problemów bez wciśniętego sprzęgła to warto zacząć to stosować tak dla "oszczędzania" czegoś tam pod maską?
W nowym A3 nie odpalisz samochodu bez wcisnietego sprzegla. Redukuje to zuzycie wielu elementow, poza tym zwieksza kwestie bezpieczenstwa. Nie ma opcji ze bedziesz probowal uruchomic samochod na wrzuconym biegu i do tego bez wcisnietego sprzegla
aqq (08-02-10)
tekst ze strony Compsport: "Natychmiastowe unieruchomienie silnika po zakończeniu forsownej jazdy kończy się nagłym brakiem smarowania i chłodzenia tego elementu co powoduje szereg niekorzystnych procesów wewnątrz turbosprężarki, takich jak zapiekanie oleju.
Aby umożliwić odpowiednie rozłożenie się temperatur zaleca się przejechanie ostatnich 1-2 km trasy bez zbędnego obciążania silnika oraz odczekanie około 30-45s na wolnych obrotach przed zgaszeniem silnika. "
Best ET: 14.764@1/4mile
aqq (08-02-10)
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)