Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 57

Temat: Wskaźniki temp oleju i turbo..

  1. #1

    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Chorzów
    Auto
    eSka
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny Wskaźniki temp oleju i turbo..

    Wlaśnie jestem przed zakupem wskaznikow: 1turbo i 2temperatury oleju. Jest spory dylemat bo wskazniki na naszym rynku nie sa popularne i rozwiniete.. sa potwornie drogie szczerze mowiac nie dam za jeden wskaznik 900zl np takie fimy jak Delfi albo Omori ale fakt faktem ze z tego co poczytalem sa najlepsze.. Greedy sa ciut tansze bo kosztuja kolo 476zl za turbo i 700 z kawalkiem za temp oleju.. a to ta sama liga.. sa jeszcze wskazniki VDO ktore sa podobno rowniez bardzo dobre a cena to miedzy 200-300zl.. wiec duzo tansze wczoraj napotkalem sie na firme Megan Racing kosztuja kolo 300zl tyle ze ze zdjec ktore znalazlem to wygladaja dosc podobnie do Auto Gauge ktore kosztuja 90zl ale sa strasznym badziewem bo temp oleju czasem myli sie o 20 stopni wiec to raczej mija sie z celem bo to ma sluzyc jako pomoc a nie swiecacy bajer...jest jeszcze firma Auto Meter ktora kosztuje kolo 300zl ale niektorzy pisza ze to to samo co Auto gauge wiec odstrasza... tak to wyglada na rynku cenowo.. jestem w kontakcie z takim kolesiem i chyba sie zdecyduje na firme Blitz to liga omori i delfi podobno niestety ta japonska firma w ogole nie dostepna w polsce.. i ciezko znalezc jakies opinie..jednak cena atrakcyjna za dwa wskazniki i daje mi 5 dni na to zebym sobie sprawdzil czy wszystko jest ok jakoze wskazniki byly uzywana na zdjeciach wszystko wyglada ok... wiec mysle ze to uczciwa propozycja a cena rowniez atrakcyjna..

    jesli ktos mial jakiekolwiek doswiadczenia ze wskaznikami jakiejkolwiek firmy niech pisze co sadzi.. czytalem na forach str.pl i leonclubie.pl o wskaznikach ale ciezko znalezc jakies konkrety..wszyscy w sumie pisza podobnie.. pozdrawiam i czekam na wasze opinie...
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 28-02-16 o 16:04

  2. #2
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Ja z moich HP Raid(Auto Gauge) jestem do tej pory bardzo zadowolony. Jak na razie wskazania sie zgadzają. Jeżeli będzie cos nie ok to mam gwarancje. Jedynie co mi zbytnio nie odpowiada to kolor podświetlenia. Ale to tylko kwestia czasu, bedzie jeszcze zmienione na czerwone. Chce tez umocowanie liczników obciągnąć tym samym materiałem co słupek...

    http://img95.imageshack.us/img95/959...2006110up7.jpg

    http://img146.imageshack.us/img146/2...2006111qg9.jpg


    Podrowienia

    James

  3. #3

    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Chorzów
    Auto
    eSka
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    no rozmawialem juz ze Skapolem i z Auto gauge on tez jest nie zadowolony w 100% troche czytalem na str.pl wlasnie bardzo rowne opinie ze jednym np temp oleju rozni sie o 20 stopni to troche duze przeklamanie pozatym te wskazniki z tego co wiem mierzą np. temp. na podstawie oporu elektrycznego... dlatego czasem wystarczy że przewód od czujnika będzie za długi lub za krótki i będą błędne wskazania przeklamania do 30% to troche za duzo... ale z nimi podobno wlasnie jest roznie jednym wskazuja dobrze a innym totalne glupoty. Ty James jestes widocznie jednym ze szczesciarzy jeszcze jedno pyt jak widac w dzien?? bo to chyba seria smoke2 z przyciemniona szybka i na jednym zdjeciu co poslales w dzien srednio to widac wiec thx za opinie...

  4. #4

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Möhnesee
    Auto
    Audi A8 3.0TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Posiadam od dluzszego czasu te same co James.
    Jak narazie zadnych problemow nie ma.
    Moge polecic. cena ok. dokladnosc ok.

  5. #5
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    W dzien widac zaje... Kluczyk nie byl w stacyjce dlatego nic nie widac.Pozniej dam fotke.

  6. #6

    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Chorzów
    Auto
    eSka
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    James jeszcze jedno powiedz mi tylko.. tez chce to zabudowac w slupku tylko chcialbym to zrobic tak zeby material sie niczym nie roznil od drugiego ktory nie bedzie ruszany czy jest mozliwe dobranie takiego materialu??

  7. #7
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    http://img58.imageshack.us/img58/182...ente004zd4.jpg

    http://img214.imageshack.us/img214/2...ente002wl0.jpg


    Co do dobrania materiału. Znalazłem u nas firmę która zajmuje sie tapicerkami itd.Moga mi załatwić identyczny materiał i to ladnie zrobić.

  8. #8

    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Chorzów
    Auto
    eSka
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    a moglbys sie dowiedziec ile taki material i mi go ewentualnie potem wyslac??? oczywiscie gdyby byl dokladnie taki sam..

  9. #9
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Masz taki jak ja? Jak by co to da sie to załatwić

  10. #10

    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Chorzów
    Auto
    eSka
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    ten temat James pociagniemy na PW a teraz wracamy do Topicu prosze odoswiadczenia i opinie

    Jakoze drąze temat wiec znalazlem cos ciekawego moze sie to komus przyda wiedza na temat wskazników co po co jak????
    Wskaźniki mechaniczne i elektryczne


    Dostępne na rynku wskaźniki można podzielić na dwie podstawowe kategorie, które różnią się zasadą działania i montażu. Wskaźniki mechaniczne wymagają fizycznego doprowadzenia nośnika wskazywanego parametru (np. oleju czy doładowywanego powietrza) do mechanicznego czujnika, znajdującego się w obudowie wskaźnika, co wiąże się z koniecznością przeprowadzenia z komory silnika do kabiny odpowiednich mocnych węży. Wskaźniki elektryczne działają na zasadzie odczytu impulsów elektrycznych, doprowadzonych okablowaniem podłączonym do czujników znajdujących się w komorze silnika. Montaż wskaźników elektrycznych wymaga przeciągnięcia przewodów przez ścianę grodziową. Wskaźniki elektryczne dysponują często dodatkowymi możliwościami – np. lampkami alarmowymi czy też możliwością wyprowadzenia sygnału do zewnętrznego dźwięku ostrzegawczego w przypadku przekraczania zadanych wartości np. ciśnienia czy temperatury. Wskaźniki elektryczne są zazwyczaj droższe, ale prostsze w montażu i pewniejsze w użytkowaniu.

    Jakie parametry monitorować

    Istnieje kilkanaście różnych parametrów, które można bądź należy monitorować w celu zwiększenia bezpieczeństwa użytkowania wysilonego silnika. Kilka z nich ma jednak kluczowe znaczenie, dlatego też o ich prezentację należy zadbać w pierwszej kolejności. Pewne parametry można obserwować jedynie w wybranych typach silników (np. ciśnienie doładowania jedynie w silnikach wyposażonych w turbosprężarkę bądź kompresor). Najważniejsze typy wskaźników monitorują następujące parametry:


    -Wskaźnik ciśnienia doładowania / podciśnienia – pokazuje ciśnienie w kolektorze ssącym, powstające w wyniku pracy turbosprężarki bądź kompresora. Zbyt wysokie ciśnienie doładowania może powodować wiele niebezpiecznych konsekwencji – zbytnie zubożenie mieszanki, spalanie stukowe, nadmierny wzrost temperatury spalania i w efekcie zniszczenie silnika poprzez stopienie tłoków. Każdy samochód mający silnik z doładowaniem, a zwłaszcza podlegający przeróbkom, powinien być wyposażony we wskaźnik ciśnienia doładowania.

    -Wskaźnik temperatury spalin – być może najważniejszy ze wszystkich wskaźników, monitoruje temperaturę gazów wylotowych (spalin) w kolektorze wydechowym. Temperatura spalin jest niezwykle istotnym parametrem obrazującym pracę silnika, ponieważ jej zbyt wysoka wartość wskazuje na nadmierną temperaturę panującą w cylindrach, która zazwyczaj prowadzi do stopienia tłoka a w konsekwencji do poważnej awarii jednostki napędowej. Przyczyną zbyt wysokiej temperatury spalin jest zazwyczaj spalanie zbyt ubogiej mieszanki, wynikające z błędów w sterowaniu składem mieszanki lub też awarii układów odpowiedzialnych za zasilanie silnika powietrzem lub paliwem. Bezpieczne typowe temperatury spalin to ok. 500 stopni Celsjusza dla silników diesla, oraz do ok. 900 stopni dla silników benzynowych.

    - Wskaźnik ciśnienia oleju – zastępuje seryjne wskaźniki ciśnienia oleju, w jakie wyposażona jest większość samochodów, które powodują zapalenie kontrolki na desce rozdzielczej w sytuacji zbyt niskiego ciśnienia. Wadą wielu czujników seryjnych jest fakt, że w momencie zapalenia kontrolki silnik jest już zazwyczaj uszkodzony z powodu niedostatecznego ciśnienia oleju. Zbyt niskie ciśnienie oleju prowadzić może do zatarcia silnika.

    - Wskaźnik temperatury oleju – mierzy temperaturę oleju – zarówno w silniku jak i np. w automatycznej skrzyni biegów. Zbyt wysoka temperatura oleju powoduje zrywanie filmu olejowego i w konsekwencji utratę właściwości smarnych mogącą prowadzić do zatarcia smarowanych elementów, a także wskazuje na ogólnie zbyt wysoką temperaturę pracy silnika bądź skrzyni. Wskaźnik temperatury powietrza na dolocie – mierzy temperaturę powietrza doprowadzanego do silnika, stosowany zwłaszcza w silnikach turbodoładowanych wyposażonych w intercooler (chłodnicę powietrza doładowującego). Temperatura powietrza na dolocie powinna być możliwie najniższa, przekroczenie wartości 40 stopni Celsjusza wskazuje, że dobrano zbyt wysokie ciśnienie doładowania i silnik nie osiąga optymalnych parametrów pracy.

    - Wskaźnik temperatury wody – zastępuje seryjnie montowane w wielu samochodach wskaźniki temperatury wody. Ponieważ w samochodach tuningowanych i wykorzystywanych do sportu wymagana jest większa dokładność pomiaru, a temperatura pracy jest zazwyczaj wyższa niż w autach seryjnych, wskazane może być zamontowanie takiego wskaźnika.

    - Wskaźnik ciśnienia paliwa – pokazuje ciśnienie jakie wytwarza pompa paliwa. W przypadku zbyt niskiego ciśnienia paliwa (częsta przypadłość w turbodoładowanych japońskich autach) znacznie zwiększa się niebezpieczeństwo niewłaściwego doboru składu mieszanki (mieszanka zbyt uboga – niedobór paliwa), w wyniku czego wzrasta temperatura spalania, a wraz z nią niebezpieczeństwo poważnej awarii silnika.

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •