Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: Płyn do czyszczenia turbiny... ?

  1. #1
    Awatar Audon
    Dołączył
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    -
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    9 razy

    Domyślnie Płyn do czyszczenia turbiny... ?

    Czy faktycznie jakimś płynem który się wlewa do paliwa można przeczyścić turbinę. Właśnie wybieram się do mechanika, gdzie mój dieselek ma dostać zastrzyk z tego środka chyba do zbirnika paliwa, jeśli dobrze zrozumiałem. W sumie to już sam nie wiem gdzie będą to wlewać dokładnie i co dalej robić. Czy taki płyn faktycznie jest w stanie pomóc jakoś przeczyścić turbinę? Nie znalazłem na forum nic na ten temat. Dwa tygodnie temu silnik przeszedł mi na tryb awaryjny przy wysokich obrotach...

  2. #2
    Awatar netes
    Dołączył
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    -
    Auto
    Volvo V40
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślnie

    Nie ma takiej możliwości, do turbiny nie dostaje się nic ze zbiornika paliwa.

  3. #3
    Zachodniopomorskie Awatar neoeinz
    Dołączył
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    46 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślnie

    na czyszczenie najlepsze jest przedmuchanie jej czyt. krec pod 4.2 i bedzie dobrze
    .......

  4. #4
    Awatar netes
    Dołączył
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    -
    Auto
    Volvo V40
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślnie

    neoeinz, pod warunkiem, że nie włącza Ci się notlauf przy 3600 tak jak u mnie na przykład

  5. #5
    Awatar Audon
    Dołączył
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    -
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    9 razy

    Domyślnie

    Kilka razy ją przedmuchałem przy jakichś 4500 obr/min. ale tak krótko po kilkanaście sekund na różnych biegach. Właściwie to przez jaki czas trzeba utrzymać te obroty i najlepiej na jakim biegu... a może na luzie wystarczy? Jutro odbieram auto od mechanika i się dowiem dokładnie co on robił, bo też mi się wydawało że do turbiny przecież nie dociera paliwo, a jedynie olej i że to właśnie do oleju może będzie chciał coś dolać, ale przecież nie można tak... Dziś się rozpędziłem do 200km/h bez żadnych oporów, autko śmiga bez żadnej zadyszki. A tak swoją drogą to kiedyś się rozpędziłem do 210 siedząc komuś na ogonie, nawet nie czułem prędkości ale wydawało mi się, że pójdzie więcej jednak wolałem bardziej nie igrać z radarami... Mam 17-calowe alusy a ponoć ciężko się rozpędzić do takiej prędkości przy większych felach jak wyczytałem na tymże forum... Mam przebieg 105 tys i 140 koni śmiga niesamowicie, aż dziwne jak łatwo przyśpiesza od 100 do 200, nie czuje się tego po prostu... Póki co miałem tylko tego jednego notlauf-a... i tenże mechanik mi powiedział, że to dlatego też, że jeżdżę tylko po mieście i przez ostatnie pół roku zrobiłem tylko 3tys. km (okres zimowy)...

  6. #6
    Awatar Sztomel
    Dołączył
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    209 razy
    Podziękował
    1 raz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Audon Zobacz posta
    trzeba utrzymać te obroty i najlepiej na jakim biegu... a może na luzie wystarczy?
    z całą pewnością nie na luzie bo jaka jest wtedy dynamika spalin, przecież na luzie obroty spadają do 860-900 RPM

    Cytat Zamieszczone przez Audon Zobacz posta
    też mi się wydawało że do turbiny przecież nie dociera paliwo, a jedynie olej i że to właśnie do oleju może będzie chciał coś dolać, ale przecież nie można tak...
    przecież olej nie smaruje pierścienia wraz z łopatkami zmiennej geometrii (a to na nim się osadza sadza i nagar i powoduje zapiekanie kierownic) tylko łożyskowanie osi turbiny
    tak czy siak to niech ten mechanik lepiej sobie rumu doleje do herbaty !
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  7. #7
    Zachodniopomorskie Awatar neoeinz
    Dołączył
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    46 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślnie

    ja np cisnelem na 4tym biegu i tak sobie jechalem jakis czas nie powiem ile co i jak.
    .......

  8. #8
    Awatar Audon
    Dołączył
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    -
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    9 razy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sztomel Zobacz posta
    z całą pewnością nie na luzie bo jaka jest wtedy dynamika spalin, przecież na luzie obroty spadają do 860-900 RPM RPM
    Chodziło mi o to, że na postoju bez wrzucania biegu, jak depnę porządnie w pedał gazu to czy wtedy dochodzi też do tego samoczyszczenia się turbiny?

    A tak swoją drogą to dzięki za wszystkie odpowiedzi, od tamtego felernego noutlaufa nic się nie dzieje niepokojącego jak do tej pory ( i dziać nie będzie mam nadzieję ), zmieniłem styl jazdy na bardziej dynamiczy i nie hamuje silnikiem jak obroty spadają ponizej 1500. A mechanik coś dodał do zbiornika paliwa, zrobił furą jakieś 70km (jak sprawdziłem ) i tyle sie dowiedziałem od tego żabojada...
    Ostatnio edytowane przez Audon ; 26-04-09 o 18:33

  9. #9
    Awatar SAiLO
    Dołączył
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Polski
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    1 raz
    Podziękował
    15 razy

    Domyślnie

    A jak dlugo mniej wiecej trzeba sobie krecic pod 4.2k?
    http://a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic9956_1.gif

  10. #10
    Zachodniopomorskie Awatar neoeinz
    Dołączył
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    46 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślnie

    nie ma dokladnie ile pprostu wrzucasz np 4 bujasz sie do 4-4,2 i jedziesz kawalek, 30sec - 1min tak pare razy i jest ok

    albo 2gi bieg but pod 4,3- 3 bieg to samo, 4 to samo na 4tym cisniejsz torche i 5....

    Cytat Zamieszczone przez Sztomel Zobacz posta
    tak czy siak to niech ten mechanik lepiej sobie rumu doleje do herbaty !
    lepiej nie bo jeszcze gorsze rzeczy bedzie mowil
    Ostatnio edytowane przez neoeinz ; 26-04-09 o 19:55
    .......

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •