Pokazane rezultaty 1 do 8 z 8

Temat: Nie grzeje swiec powyzej +5 stopni

  1. #1

    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    lubelskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny Nie grzeje swiec powyzej +5 stopni

    Witam, mam taki problem ye swoja a3, chodzi o to ze jak temperatura na zewnatrz jest powyzej +5 stopni swiece wcale nie grzeja i trzeba krecic nawet ze 20 sekund, dodam iz auto bylo sprowadzone z Francji, kiedys cos bylo chyba na forum o tym ale n ie moglem nic znalezc konkretnego, gdy temperatura jest ponizej +5 stopni swiece grzeja normalnie, jak zimniej to grzeja dluzej i odpala normalnie, chodzi mi o odpalenie po nocy gdy silnik jest zimny, czy jest jakis czujnik temperatury ktory ma zakodowane ze swiece grzeja tylko ponizej +5 stopni? Mozna to jakas sprawdzic Vagiem? Prosze o pomoc, bo czuje sie jakbym odpalal starego mietka gdzies na Alasce

  2. #2
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Prawda jest taka ,że nawet z uszkodzonymi wszystkimi świecami w 10cio stopniowy mróz odpalasz TDI, A przy dodatnich temperaturach to kontrolka zapala się ,ale nie po to ,żeby pokazywać ,że świece grzeją.Może nie za 1szym przekręceniem wału ale za 3cim ,4tym.
    Posprawdzaj VAGiem czujnik temperatury cieczy , i czujnik temperatury powietrza doładowującego,temperatury ON ( po nocy wszystkie te temperatury powinny być sobie w przybliżeniu równe i mieć wartość temperatury otoczenia.
    Ostatnio edytowany przez MiG25 - 11-04-09 o 13:55

  3. #3
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Mati_2 Pokaż post
    chodzi mi o odpalenie po nocy gdy silnik jest zimny, czy jest jakis czujnik temperatury ktory ma zakodowane ze swiece grzeja tylko ponizej +5 stopni?
    to nie czujnik temperatury płynu chłodzącego ma to zaprogramowane w sobie tylko sterownik silnika.
    Poza tym jeśli masz Vaga to w 01 Engine w grupie 000 - bodajrze 2 lub 3 pole to wskazanie kąta wtrysku i od tego bym proponował zacząć sprawdzenie bo raczej będziesz miał zbyt opóźniony kąt wtrysku.
    Proponuję również w Vagu w 01 Engine w grupie 007 sprawdzić wartości temperatur - ostatnia ramka to wartość podawana przez G62 i porównać ją z temperaturą otoczenia - powinna być zbliżona, inne wskazania wartości temepartury kwalifikują czujnik G62/G2 do wymianym oraz przyjrzeć się pozostałym wartościom temeperatur.
    Ostatnio edytowany przez Sztomel - 11-04-09 o 19:41
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  4. #4

    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    lubelskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Sprawdzilem vagiem temperature cieczy i porownalem ja ze wskazaniem na climatronicu na kanale 49 na lekko cieplym silniku roznica wskazan miedzy vagiem a climatroniciem wyniosla ok 13 stopni, przy silniku nagrzanym ta roznica wynosila nawet ok 20 stopni, jeszcze jedno co zauwazylem to w czasie jazdy na climatronicu dziwne odczyty mialem, otoz temperatura rosnie normalnie do ok 80 stopni (mniej wiecej pokrywa sie to z odczytem na zegarach), po czym nagle spada i wyswietla temp 30 stopni i nie mniej i nie wiecej, po jakims czasie znowu wzrasta. Nie przeczysczalem jeszcze stykow czujnka bo nie mialem kiedy, ale mam pytanie, ktorego to czujnika dotyczy tego przy kruccu obok bloku silnika czy tego na wezu idacym w strone chlodnicy, a moze innego, dodam iz zaobserwowalem dzisiaj ze jak przekrece stacyjke 2 razy i odczekam pok 5 sekund to pali lepiej, wec moze ten czujnik wprowadza takie zamieszanie i mam problem z odpaleniem?

  5. #5
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Najwidoczniej to wina czujnika ( To ten przy bloku silnika , ten na krućcu przy chłodnicy to "bezpiecznik" klimatyzacji). Najlepiej byłoby odczyty porobić VAGiem w module silnika , a nie na panelu klimatronika , wtedy byłaby większa pewność.
    I tak ,jeśli z czujnika idą złe odczyty temperatury cieczy to ma wpływ na złe odpalanie.
    Dodatkowo VAGiem sprawdziłbys ,czy nie ma błędów zapisanych w ECU i ew w liczniku( np związanych z tym czujnikiem).

  6. #6

    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    lubelskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    A moglbys dokladniej podac co i gdzie sprawdzic na vagu? jak sprawdzalem to nie wykazalo mi zadnych bledow ani w silniku ani liczniku, natomiast mam na pewno mam uszkodzony silniczek przy klimie v71 (ten do nawiewu wenetrzny/zewnetrzny) dlatego klima mi sie nie chce za cholere uruchomic, poza tym nie odczytalem zadnych bledow, tzn nie sprawdzalem poszczegolnych blokow i nie porownywalem z tymi teoretycznymi.

  7. #7
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Wejdź w moduł silnika , i w bloku 7 (chyba ) masz temperatury :doładowania , paliwa i cieczy chłodzącej (coolant czy jakoś tak). Porównujesz ją z temperaturą odczytaną z modułu licznika (tu już grupy nie pamietam ,ale chyba 2). Ma ona byc porównywalna z tą z modulu silnika w kazdym zakresie temperatur , a po nocy maja pokazywac temperature otoczenia.Jesli nie jest to czujnik do wymiany.

  8. #8
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez MiG25 Pokaż post
    Porównujesz ją z temperaturą odczytaną z modułu licznika (tu już grupy nie pamietam ,ale chyba 2)
    odczyt wartości temp. podawanej sterownikowi silnika przez G62 to - 01 Engine, grupa 007, ostatnie pole po prawej stronie a odczyt z G2 podawany na wskaźnik na szafie to -
    17 Instruments, grupa 003, pierwsze pole od lewej strony - obydwa wskazania muszą być takie same lub zbliżone, rozbieżności powyżej 10*C kwalifikują czujnik zespolony G62/G2 do wymiany gdyż może grozić to przegrzaniem silnika,
    tu masz wykres obydwu podanych wyżej wskazań (tutaj jest widoczna róznica, G62 podaje temp. 14,3*C a G2 podaje 30*C ale ta rozbieżność wynika z różnicy w czasie pomiarów rzędu niecałych 5 minut) :


    proponuję przy okazji pomiarów Vagiem sprawdzić w 01 Engine, grupa 000, pole 2 od lewej - wartość kąta wtrysku oraz pole 7 - temperatura płynu chłodzącego :
    http://www.tdi-tuning.pl/tools/bloki/bl000.jpg
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •