Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: Audi A3, 98rok, 1.9tdi AHF - trzęsie silnikiem na wolnych obrotach

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Bochnia
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    2 razy

    Question Audi A3, 98rok, 1.9tdi AHF - trzęsie silnikiem na wolnych obrotach

    witajcie, od ponad roku mam problem z moją A3 1.9tdi AHF, 98rok,
    na wolnych obrotach dość mocno trzęsie silnikiem, sprawdziłem programem VAG-COM 3.12 czy wyjdą jakieś błędy, ale żadnych nie ma,

    zrobiłem więc logi:
    http://www.zasilacze.pl/rc/20090419_...we_silnika.pdf

    bardzo prosiłbym fachowców o sprawdzenie co widać z tych logów,
    gdzie szukać usterki, co posprawdzać ???

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez rchlosta ; 19-04-09 o 16:15

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    giżycko
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    2 razy

    Domyślnie

    kąt wtysku przestawiony widać w 4 grupie powinno być identycznie. zrób log grupy 000 w basic seting. po pierwsze po drugie falują ci obroty czy dodajesz gazu? bo jeżeli nie to trzeba szukać dalej bo tak nie powinno być
    wtryski nie są idealne grupa 003 ale mieszczą się w granicy

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Bochnia
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    2 razy

    Domyślnie

    nie dodaje gazu w czasie logowania, obroty same falują,

    wtryskiwacze były kiedyś na sprawdzeniu w Bosh Service, ale powiedzieli ze na uszczelnieniach minimalnie przeciekają ,a po za tym są OK, regeneracja wtryskiwaczy kosztuje 1200zł, więc na razie odkładam tą regenerację, skoro są dobre to mam pilniejsze wydatki

    zrobiłem logi grupy 0 w "Basic Settings"
    http://www.zasilacze.pl/rc/20090419_tdigraph.pdf

    jeśli w logach widać jakąś usterkę to bardzo proszę napisać
    Ostatnio edytowane przez rchlosta ; 19-04-09 o 17:37

  4. #4
    Awatar netes
    Dołączył
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    -
    Auto
    Volvo V40
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaro860929 Zobacz posta
    wtryski nie są idealne grupa 003 ale mieszczą się w granicy
    Grupa 003 to nie wtryski tylko działanie zaworu EGR, wtryskiwacze to grupa 013.
    Ostatnio edytowane przez netes ; 19-04-09 o 17:57

  5. #5
    Awatar MiG25
    Dołączył
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślnie

    Kąt wtysku wygląda ok ( może tak skakać po wartościach i to jest ok) , natomiast korekcja wtrysków nie wygląda najlepiej. T wcale nie muszą być same wtryski ,tylko np. gorsze sprężanie w jednym ( lub kilku ) cylindrach ,albo np koło masowe.

  6. #6
    Awatar netes
    Dołączył
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    -
    Auto
    Volvo V40
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślnie

    MiG25 czy uszkodzone koło dwumasowe może mieć wpływ na korekcję dawek paliwa? Pytam, bo zastanawiam się jak to jest ze sobą powiązane. Sprężanie w cylindrach - ok, to jasne. Ale koło?

  7. #7
    Awatar MiG25
    Dołączył
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślnie

    Tutaj jest to opisane: http://a3-club.net/forum/showthread.php?p=350671

    Zepsute koło masowe wprowadza właśnie opóźnienia i przyspieszenia w obrocie wału ,co komputer próbuje wyregulować właśnie ilością wtryskiwanego paliwa.

    Ale zastanawia mnie jedna rzecz, korekcja na 3cim cylindrze ( 3cie okno). Wg mnie powinna być tam wartość najmniejsza ( prawie 0). Wszędzie tam ,gdzie na to zwróciłem uwagę jest 0,05 a w tym przypadku aż 0,59.... Czyli jest opóźnienie sygnału z G28 (czujnik położenia wału) ,w stosunku do czujnika znajdującego się na 3cim wtrysku... Nie wiem ,czy to może oznaczać np. źle ustawiony rozrząd ?

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Bochnia
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    2 razy

    Domyślnie

    napisze jeszcze ze trzęsienie silnikiem jest nieregularne:
    - 10 sekund silnik chodzi równo
    - 3 sek. trzęsie
    - 5 sek. silnik chodzi równo
    - 7 sek. trzęsie
    - 8 sek. silnik chodzi równo
    - 2 sek. trzęsie
    ...

    jak się jedzie to obroty są wyższe niż 1000 - wtedy trzęsienia silnika nie czuć, tylko na wolnych obrotach

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    giżycko
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    2 razy

    Domyślnie

    przepraszam pomyłka literowa oczywiście że nie 003 tylko 013
    koło dwumasowe może mieć wpływ na korekcje
    korekcja nie idealna, możesz zalać preparat do czyszczenia.
    u mnie jest troche inaczej bo korekcja skacze od 0.12 do 0.70 i szukam czym to jest spowodowane. jeżeli obroty falują na postoju to uszkodzenie w pompie. nie pamiętam czy nastawnik zabrudzony czy co poczytaj na forum napewno jest bo sam też szukałem.
    a wtryski może i kosztują 1200zł ale już lepiej kupić za 1250 hybrydy od cowboya
    parę koni więcej i mniej wyjdzie bo stare sprzedasz za 400zł
    Dodano:
    aby sprawdzić koło dwumasowe jedziesz powoli wrzucasz 5tke i 1.5 tyś obrotów i gaz do dechy. jeżeli zacznie drżeć buda przy ok 2tyś to można obwiniać koło dwumasowe ale jeszcze trzeba je sprawdzić.
    co do wtrysków to możesz pozamieniać miejscami i będzie wiadomo czy wtryski już nie są idealne czy pompa podaje za małe ciśnienie na sekcje
    Ostatnio edytowane przez jaro860929 ; 20-04-09 o 11:09 Powód: Automatyczne łączenie postów

  10. #10
    Awatar batonki
    Dołączył
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Kraków
    Auto
    Audi (Nissan Patrol GR Y60)
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Podziękował
    1 raz

    Domyślnie wtryskiwacze

    Podłącze się do tematu odnośnie wtrysków. Mam do wymiany wtrysk na jednym cylindrze w Passacie akurat. Serwis chce wymienić tylko jeden oczywiście.
    Z tym że skoro padł jeden reszta padnie prawdopodobnie wkrótce. w końcu wszystkie są poddane takiemu samemu działaniu. Czy poza paliwem coś jeszcze ma wpływ na wtryskiwacze? (pompo - oczywiście)

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •