Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 59

Temat: Samodzielna wymiana rozrzĄdu w 1.9 tdi

  1. #1

    Data dołączenia
    Dec 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny Samodzielna wymiana rozrzĄdu w 1.9 tdi

    Witam wszystkich!!! Własnie zakupiłem A3 z 1999 roku. Silnik 1.9 tdi (110 KM AHF). Auto ma przejechane 130 000 km. Muszę wymienić rozrząd. Części już mam, zwracam sie wiec z prośbą do wszystkich o jakikolwiek rysunek z opisem jaka jest kolejność wymiany. Chodzi mi o jakieś materiały oparte na książce napraw.Zależy mi na czasie!!! Jeśli ktokolwiek będzie posiadał coś takiego będę bardzo wdzięczny za udostępnienie. Z góry dzięki i pozdrawiam klubowiczów.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 17-01-16 o 12:01

  2. #2
    jarekm's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zielonka
    Auto
    Audi A3 1.6 APF
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Jutro wrzucę Ci rysunki techniczne z etki tymczasem przywidataj się w odpowiednim wątku. W pracym górynm rogi masz taki rysuneczki które są linkami do odpowiednich wątków

  3. #3

    Data dołączenia
    Dec 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    jarekm, Nie mam pojecia o co chodzi z tymi watkami. Jestem pierwszy raz tutaj. Nie spodziewalem sie tak szybkiej odpowiedzi. Wielkie dzieki !!! Czekam na jutro

  4. #4
    Zachodniopomorskie neoeinz's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    klasyk, kazdy nowy fajnie by bylo jakby sie wital w tym wątku http://a3-club.net/forum/viewtopic.php?t=240

    Pozdrawiam
    .......

  5. #5
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Po pierwsze kto w to uwierzy,że ma przejechane 130tys.?
    W silnikach AHF są dwa rodzaje rozrządu (rożnią się wszystkim ,paskiem,rolkami itd.) więc trzeba dokładnie wiedzieć który.A co do reszty... Pół wyposażenia z lewej strony trzeba wymontować aby się dobrać...Ale jest to możliwe

  6. #6
    Aes's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    73 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez MiG25
    Po pierwsze kto w to uwierzy,że ma przejechane 130tys.?
    Moje A3 jest z 99 roku i ma przejechane 260 tys. Udokumentowane (ostatni serwis w ASO przy 250 tys.)

    Czy wymiana rozrzadu w A3 jest na tyle prosta, ze poradzi sobie z nia przecietny mechanik?
    Czy trzeba cos ustawiac kompem? (slyszalem dwie rozne wersje)
    Jesli nie jest to zbyt skomplikowane przylaczam sie do prosby o instrukcje .

  7. #7

    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Przemyśl
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Z samodzielna wymianą jest problem. (pisze na pdst.mojego poprzedniego Golfa III Tdi z 97r.) Polega on na tym, że trzeba niestety ustawiać wałek rozrzadu. Polega to na poluzowaniu sruby kola pasowgo wałka i zablokowanie go do płaszczyzny bloku silnika specjalną listwą. (nie wszyscy mechanicy o tym wiedzą). Wtedy dopiero blokujemy pompę, ustawiamy koło wieńcowe i na koncu kontrujemy śrubę koła wałka rozrzadu.Jeśli masz zamiar wykonać to sam skołuj instrukcję bo tam podane są wymiary tej listwy i ją sobie wcześniej przygotuj. Można oczywiście coś pokombinować tzn. np włożyć jakiś płaskownik i blokować dodajac np. blaszki szczelinomiera ale..... PS Nie wiem na 100% czy tak jest w A3 ale silniki raczej są te same.

  8. #8
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    azajec, czy chodzi Ci o ustawienie odległości rolki na wałku rozrządu od korpusu ,aby pasek szedł równolegle i nie był na krańcach zcinany przez tą rolkę ?
    Myślę ,że i na to są sposoby Można np zmierzyć odległośc wg starej i w takiej samej założyć nową, można po założeniu paska ją poluzować i na wyczucie patrzeć w jakiej odległości powinna być...
    Trzeba też pamiętać ,aby korbowód i wałek rozrządu pozostał w tym samym miejscu,ale to chyba każdy o tym wie. Najlepiej zaznaczyć na korpucie w którym miejscu się znajdują przed zdjęciem starego i po założeniu nowego sprawdzić ,czy są w tych samych miejscach(czy się nie obróciły)

  9. #9
    e-mako's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Raciąż
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Witam wszystkich kolegów!
    Posłuchajcie mnie uważnie, ja w zeszłym tygodniu wymieniałem pierścienie i przy okazji wszystkie filtry i paski. Mam warsztat samochodowy i od kilku lat zajmuję się tym pół-zawodowo.
    Na wstępie chciałbym prosić te osoby, co nie mają wiele wspólnego z naprawami i tylko coś gdzieś zasłychnęli, aby się za wymianę paska rozrządu nie zabierali sami. To nie jest zwykły pasek wieloklinowy, który każdy sam wymieni, a jeśli coś pójdzie nie tak, to najwyżej kupi drugi. Wymiana paska rozrządu może ponieść za sobą bardzo poważne konsekwencje.
    Najmniejszy błąd u ustawieniu kół może spowodować zniszczenie popychaczy hydraulicznych, pogięcie zaworów lub w najlepszym wypadku, auto straci moc, nie mówiąc już o tym, że może w ogóle nie zapalić. Wymienione przeze mnie konsekwencje i następstwa są standardowe i dla
    każdego indywidualnego przypadku mogą sięgać dalej.
    Jeśli ktoś już się zdecydował, musi wiedzieć , że do AHF-a potrzebny jest jakiś podnośnik, gdyż trzeba odkręcić poduszkę silnika i uchwyt poduszki, aby wyjąć i włożyć pasek rozrządu.
    Następnie ustawiamy odpowiednio wał korbowy, wałek rozrządu w pozycji omówionej powyżej przez kolegów i pompę wtryskową i możemy brać się za demontaż-montaż.
    UWAGA!!!
    1. Zanim zdejmiesz pasek najlepiej zaznacz sobie ustawienie kół dodatkowo. Ułatwi ci to później montaż i skróci jego czas.
    2. Koło wałka rozrządu nie ma klina ustalającego. Jeśli je odkręcisz, nie możesz sugerować się zrobionym przez siebie wcześniej znakiem. Ważne jest tylko ustawienie wałka rozrządu omówione przez kolegów wyżej.
    3. Nawet, jeśli rolki wyglądają na sprawne , wymień wszystkie. Mogą nie wytrzymać do kolejnej wymiany paska a to może grozić wymienionymi wyżej konsekwencjami.
    Wszystkiego może dokładnie nie opisałem, ale mniej więcej wiecie już chyba na co zwrócić uwagę.
    Życzę powodzenia i mam nadzieję że moje rady na coś się wam przydadzą.
    P.S. I jeszcze jedna BARDZO ważna uwaga:
    ZWRACAĆ UWAGĘ NA ZNAKI !!!
    Po zakończeniu całej "operacji" przed odpaleniem - przekręcić wałem - nawet kilka obrotów żeby sprawdzić czy nic nie blokuje.

  10. #10

    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Przemyśl
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Kolega e-mako potwierdził moje przypuszczenia odnośnie konieczności reg. wałka rozrzadu. Nie chodzi tu o odległośc lecz o korektę długości nowego paska z wałkiem rozrządu. Robiłem to u siebie w golfie (tzn poprawiałem po mechaniku) oraz u kolegi. Było to parę lat wstecz dlatego nie mam już golfa , żadnych instrukcji ani materiałów. Mogę jedynie wyłumaczyć o co w tym chodzi telefonicznie. 508 919 145.

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •