16501 / P0117 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik (G62): zbyt niski sygnał
Możliwe objawy
- Trudności z uruchomieniem zimnego silnika.
- Uruchomienie silnika, gdy silnik jest ciepły lub ciepły, obroty biegu jałowego natychmiast wynoszą 1200 - 3000 obr / min.
- RPM na biegu jałowym jest nieregularny.
- Przy wszystkich temperaturach silnika rzadko obroty na biegu jałowym wahają się między 900 a 1000 obr / min.
- Przy ciepłym silniku (90 ° C) temperatura silnika nagle spada (70 ° C) i powoli wraca do 90 ° C.
- Złe przyspieszenie podczas rozgrzewania. ⌠Diesel: wskazuje na bardzo długi czas świecenia lampki kontrolnej poświaty.
- Przegrzanie silnika
Możliwe przyczyny
- Sygnał elektryczny pochodzący z G62 jest zbyt niski
- Okablowanie i / lub wadliwe połączenia (zwarcie?)
- Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik (G62)
- Problemy mechaniczne w układzie chłodzenia
Możliwe rozwiązania
- Sprawdź okablowanie i połączenia
- Sprawdź / wymień czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik (G62)
- Sprawdzić układ chłodzenia i skorygować stan przegrzania, jeśli występuje
zakładam że skończy sie to gdy wymienisz termostat na nowy/sprawny