Strona 7 z 48 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 61 do 70 z 476

Temat: [kompendium] Filtr cząstek stałych DPF - diagnoza dopalanie etc.

  1. #61
    Zbanowany
    Data dołączenia
    May 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kalisz
    Auto
    A3 sPORTBACK
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    U mnie jakieś 2 miesiące temu podczas dłuższej dość dynamicznej jeździe nagle zapalił się Dpf. W warunkach jakich wtedy jechałem moim zdaniem nie powinien zapalić się dpf a jednak. Auto przeszło po kilku kilometrach w tryb awaryjny. Mrugaly świece i zapalił się Check Engine.
    Wymusilem serwisowe wypalanie dpf, następnego dnia kupiłem czujnik G450. Wymieniłem czujnik i przejechałem już około 3 tysiące kilometrów i jak do tej pory nie miałem żadnej kontrolki Dpf.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  2. #62
    klamamoto's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    A3-CLUB.NET frakcja Bielsko
    Auto
    OOOO 264HP CS
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    bo w pierwszej kolejności właśnie leci czujnik którego niestety nie da się wyczyścić/rozebrałem(rozwaliłem) go na części pierwsze i sadza okleja "gumę" pod którą jest układ mierzący
    w sumie nie jest aż tak drogi a wymiana to max 30 minut

  3. #63
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Ale tam nie ma co czyscic, w tym czujniku jest membrana ktora z biegiem czasu ulega odksztalceniu przez co czunik tak naprawde pokazuje wieksza roznice cisnien niz jest faktycznie.

  4. #64
    klamamoto's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    A3-CLUB.NET frakcja Bielsko
    Auto
    OOOO 264HP CS
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    tak ale z racji poznania zasady jego działania i budowy wolałem sprawdzić to "organoleptycznie"
    chociaż na początku sadziłem że dało by się go wyczyścić bo może po prostu sadza go obkleiła co jednak okazało się błędnym tokiem myślenia

  5. #65

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Czy jest sens wymieniac ten czujnik "tak na zas w razie czego"?

  6. #66
    klamamoto's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    A3-CLUB.NET frakcja Bielsko
    Auto
    OOOO 264HP CS
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez karlamba Pokaż post
    Czy jest sens wymieniac ten czujnik "tak na zas w razie czego"?
    jeśli padnie to musisz/na zapas niema co

  7. #67
    czaro10's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mazowsze
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8V
    Silnik
    inny
    Pomógł
    558 razy
    Podziękował
    68 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez karlamba Pokaż post
    Czy jest sens wymieniac ten czujnik "tak na zas w razie czego"?
    idac tym tropem wymien pol auta, bo moze sie zepsuje

  8. #68
    tryall's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań // Konin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI PD BMM (140KM)

    Domyślny

    Ja dorzuce swoje 0.03 pln w temacie dpf. Jako, że auta używam głownie w mieście , dojazdy do pracy 10 km + kręcenie się po bardziej lub mniej zakorkowanym Poznaniu + co 2 tyg trasa 200-500 km, czasem coś jeszcze wpadnie, to u mnie wypalanie powtarza się co 400-600 km. Jeśli akurat trafi mi się w mieście to sekwencja zdarzeń jest następująca:
    - najpierw zaczyna lekko trząść autem przy zatrzymywaniu się - dojeżdżam na czerwonym i już przy hamowaniu z wciśniętym sprzęgłem czuć bujanie silnikiem - znak, że się zaczęło
    - potem puszcza siwego dymka podczas jazdy, usuwa wypaloną sadzę z filtra
    - jeśli niestety nie da rady sam wypalić - jak dziś ( dojechałem na parking , auto ledwo rozgrzane, a wentylatory działają musiałem zgasić) to wiem, że zapali się kontrolka i tak było w drodze powrotnej z pracy.
    - wtedy mała trasa , obroty 2,5-3 tys. i kontrolka gaśnie i mamy spokój na kolejne 400-600 km.
    Pytałem o usunięcie tego "udogodnienia" w Poznaniu wywalenie filtra, wstawienie kata - 1300 zł. Póki co wolę wziąć auto na "spacer"
    Ostatnio edytowany przez tryall - 23-02-16 o 20:43

  9. #69

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    EU
    Auto
    mam
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Witam. Ja mam z kolei taki problem, otóż sprawdziłem na komputerze dpf, pokazało 62g. Auto już dwa razy po odpaleniu na zimnym wchodzi na 1000 obrotów, włączają się wentylatory wzrasta spalanie, żadna kontrolka nie świeci. Wczoraj to samo,więc pracował tak 15 min. i nie spadły, więc przejechałem się - 3 bieg obroty 2500-3000 tyś prędkość 70-80 km/h trasa 25 km. Wróciłem obroty spadły, ale po ponownym podpięciu vcds filtr dalej zapchany i pokazuje 62g.
    Co zrobić. ?
    Czy jak wzrosną obroty i włączą się wentylatory na zimnym silniku to zostawić go na dłużej i nigdzie nie jechać,
    Czy wymusić spalanie przez VCDS.
    Czy jest tak zapchany że nie wypali go już. Przebieg auta 230tyś.
    Dodam że sprawdzałem wczoraj czy nie mam błędów i wyszło że czujnik g65 (climatronik) padnięty. Czy to ma jakieś znaczenie.

  10. #70
    tryall's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań // Konin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI PD BMM (140KM)

    Domyślny

    Te 62g to masa popiołu w filtrze, czyli tego co już się nie wypali samo. Wypala się sadza, a popiół i olej zostają w filtrze na stałe. Z tego co wiem przy 60g ASO sugeruje wymiane filtra, ale ludzie jeżdżą mając i 80-90g popiołu.

Strona 7 z 48 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •