Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 35

Temat: klapka sterująca wlotem powietrza do klimy/układu nawiewu

  1. #1
    Igor1981's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny klapka sterująca wlotem powietrza do klimy/układu nawiewu

    Po zdjęciu wentylatora nawiewu powietrza (pod schowkiem w desce po stronie pasażera) jest tam taka klapka, która powinna sterować tym, skąd zasysane jest powietrze do układu wentylacji/klimatyzacji - z zewnątrz lub z kabiny.

    FOTO:


    A tak wygląda całość po zdjęciu schowka:


    Pytanie, jak ta klapka powinna się poruszać, i czy w ogóle powinna? Zdjąłem wszystko aby załatać tą dziurę widoczną w obudowie wentylatora, i zwróciłem uwagę na to, że klapka jest stale w położeniu środkowym - bez względu na zmianę ustawień nawiewów nie porusza się, a więc powietrze zasysane jest stale z zewnątrz i równocześnie z kabiny. Nawet po ustawieniu obiegu zamkniętego powietrza klapka nie zmienia położenia, a chyba powinna wówczas zamykać wlot powietrza zewnętrznego (zamykać się "do góry")? Pytanie, czy ktoś miał z tym do czynienia, jak to naprawić, i czy da się to zrobić samemu Czy jest jakiś silnik do poruszania tą klapką? Będę wdzięczny za info.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 18-01-18 o 20:44

  2. #2

    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław, Częstochowa
    Auto
    Skoda Octavia II FL
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    Czytaj ten temat: http://a3-club.net/forum/showthread.php?t=2164&page=7
    Też się z tym męczę, tam w tej dziurze po wentylatorze na górze jest jeszcze jedna klapka. silniczek jest z prawej strony, strasznie ciężki do wyjęcia i naprawienia .

  3. Podziękowania dla puchatek007 za pomoc w problemie

    Igor1981 (08-09-09)

  4. #3
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Przy obiegu zamkniętym klapka powinna być otwarta (podniesiona do góry), przy zamkniętym opuszczona. Jeśli się nie porusza to na 99% masz pęknięty trybik w silniczku sterującym obiegiem powietrza. Wbrew pozorom wcale nie jest go ciężko wyjąć, trzeba tylko znaleźć śrubę, reszta idzie gładko
    Tu masz temat łącznie ze zdjęciami:
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...r=asc&start=60

  5. The Following 2 Users Say Thank You to netes For This Useful Post:

    Igor1981 (08-09-09),puchatek007 (08-09-09)

  6. #4
    Igor1981's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    dzięki, faktycznie jest o tym na forum, przeoczyłem. ładnie wytłumaczyli to też na forum vw, ale z tego co piszą, sprawa nie jest prosta... jako, że schowek i wentylator mam już i tak wymontowane, to pokombinuję z tym trochę, może się uda. w razie czego najwyżej ustawie sobie klapkę na obieg otwarty i tyle...

  7. #5
    Igor1981's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Poddałem się. Odkręcenie i wymontowanie silniczka to prosta sprawa, problem pojawia się przy próbie odłączenia mechanizmu silniczka od górnej klapki. Jest tam taki obrotowy zatrzask, którego za cholerę nie mogłem rozłączyć (mało miejsca itd) i męczyłem się z tym ze 2 godziny. Skończyło się tym, że ustawiłem klapki w pozycji otwartej (obieg otwarty) i nie zamierzam włączać przycisku obiegu zamkniętego.

    Jeśli ktoś ma jakiś dobry sposób na odmontowanie mechanizmu silniczka od górnej klapki, będę wdzięczny - inaczej zostawiam tak jak jest

    Mam tylko jedną wątpliwość - przy odpaleniu i włączaniu systemu wentylacji, mam wrażenie, że ten silniczek próbuje coś tam robić, pomimo, że nie wciskam przycisku obiegu zamkniętego. Czy jest możliwe, że na ustawieniu climatronica na "auto" on sam chce regulować sobie obieg powietrza wewnętrzny/zewnętrzny i steruje klapkami?

  8. #6

    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław, Częstochowa
    Auto
    Skoda Octavia II FL
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    . Siadasz wygodnie w fotelu. Przysuwasz się z nim do przodu. Wkładasz prawą rękę w tą szczelinę (na lewo od "peszla" w którym idą przewody). Mechanizm ma być już odkręcony (śrubka od dołu). Ręką wymacujesz sobie z prawej strony tego mechanizmu łączenie (zatrzask) ściskasz dwoma palcami go i wpychasz w lewo.
    tak jak na tym rysunku. (oczywiście to nie jest ten zatrzask co Ciebie interesuje. Pokazuje tylko jak on wygląda) Później już cała puszeczka odpada i wyciągasz ją dołem. Dobrze jest też kabelki sobie powypinać. Ten z tej puszki i głębiej z czujnika.

    Taka pozycja siedząca na fotelu była dla mnie najlepsza. Problem w tym że najpierw musiałem się duuużo namacać

  9. Podziękowania dla puchatek007 za pomoc w problemie

    Igor1981 (15-09-09)

  10. #7
    Igor1981's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Mechanizm działania tego zatrzasku jest mi znany, problem w tym, że za nic w świecie nie dałem rady go ścisnąć palcami tam a tym bardziej przepchnąć w lewo :/ No ale może za szybko się poddałem, pokombinuję jeszcze z tym w weekend, zdjęcie schowka i wentylatora to w sumie 10 minut roboty, więc nic mi się nie stanie jak zrobię to jeszcze raz ;]

  11. #8
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Ten bolec sterujący górną klapką można spokojnie wyjąć, trzeba mocno, ale z wyczuciem pociągnąć w lewo i wyjdzie. A jeśli w ten sposób nie dajesz rady to zawsze można najpierw zdemontować samą klapkę - wyjmujesz filtr kabinowy i masz klapkę na wierzchu.

  12. #9

    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WWA
    Auto
    BMW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Mam obecnie ten sam problem Silniczek wymontowałem raczej bez problemu, gorzej z jego naprawą.. Oczywiście w środku pęknięte kółko zębate

  13. #10
    Igor1981's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez netes Pokaż post
    Ten bolec sterujący górną klapką można spokojnie wyjąć, trzeba mocno, ale z wyczuciem pociągnąć w lewo i wyjdzie. A jeśli w ten sposób nie dajesz rady to zawsze można najpierw zdemontować samą klapkę - wyjmujesz filtr kabinowy i masz klapkę na wierzchu.
    Pomysł aby zacząć od klapki wydaje się ciekawy.. może majstrując jednocześnie przy klapce i mechanizmie będzie łatwiej

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •