Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Temperatura zewnetrzna- opis instalacji

  1. #1
    Awatar atal
    Dołączył
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Pomorskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    26 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślnie Temperatura zewnetrzna- opis instalacji

    Ponizej zamieszczam opis jak poprowadzic instalacje i zamontowac termometr w naszych A3

    Do całej "operacji" potrzebujemy:
    -czujnik temperatury w zderzak- koszt ok. 65zl.
    -kostka do zegarow- 10pin'owa -koszt ok. 2 zl. w sklepie elektrycznym
    -kilka metrów kabla
    -kilka innych kostek

    Czujnik temperatury zewnętrznej (termometr) znajduje się z lewej strony zderzaka w dolnej części- okrągły otwór.

    Wyświetlacz temperatury:




    Wyświetlacz w zegarach (licznku) -przykładowa fotka:
    Od tyłu:




    Od przodu:

    Pole wyświetlacza podzielone jest na dwa podłużne wyświetlacze. Pierwszy (od góry) jest od automatycznej skrzyni biegów, drugi to wyświetlanie temperatury. Jeśli nie ma tego wyświetlacza, widoczna jest czarna jednolita zaślepka, jak na foto:


    Na poczatek schematy elektryczne:
    Schemat do 1998 roku:
    Schemat po 1998 roku:

    OBJAŚNIENIA do schematów:
    -G17- czujnik temperatury
    -T10v-wtyczka 10pin w zegarach
    -punkt 279 to massa

    Fotka kostki wchodzącej do licznika:


    Bezpieczniki:


    Trzeba zdjąć: licznik, klapkę od bezpieczników, półkę pod licznikiem, filtr powietrza.

    ZDEJMUJEMY:
    Oslonka licznika:

    Licznik- sruby licznika:



    Polka pod kierownica:




    Montujemy wyswietlacz temperatury w zegarach bez takiego wyświetlacza:




    Instalacje zacząłem prowadzić od zderzaka:
    -od zderzaka prowadzimy 2 kable po podłużnicy do okolic akumulatora- tam jeden kabel przykrecamy do śrobki z innymi massami, następnie pozostały kabel prowadzimy wzdłuż fabrycznej instalacji- należy zdjąć filtr powietrza i pod nim równolegle z instalacją go prowadzimy aż do ściany grodziowej. Kabel przepuszczamy przez gródź, następnie prowadzimy go tyłem do zegarów i wpinamy w kostkę wchodzącą do termometru(pin 3). (według zdjęcia). Kabel (pin 6) z kostki od licznika prowadzimy do kabli z massami ktora znajduje się (po wyjęciu licznika) po prawej stronie- jest widoczna więc nie ma problemu ze znalezieniem.
    Zasilanie (pin 1) prowadzimy od bezpiecznika nr. 11 lub 15. Gdy upewnimy się, że wszystko działa jak powinno wciskamy czujnik temp. zewntrznej w zderzak, a następnie zakładamy wszystko to, co zdjęliśmy.

    KABLE CO JAKIŚ ODSTĘP łaczyłem taśmą izolacyjną z fabryczną instalacją.

    Opis jest szeroki, lecz sama instalacja jest bardzo prosta.

    Pozdrawiam


    UPDATE- NOWE ZDJECIA
    Dodano nowe zdjecia z montazu, za co dziekuje koledze Marekb.
    Pozdr

    dodatkowe informacje
    http://www.a3-freunde.de/workshops/docs/tachoringe.pdf
    Ostatnio edytowane przez PROSTO ; 17-10-10 o 11:01

  2. #2
    Awatar MarekB
    Dołączył
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Warszawa
    Auto
    Audi & VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    34 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślnie

    Dodam kilka rzeczy od siebie,
    Jako ze (posiadam klimatronic) to przy pierwszym podpięciu wykorzystałem ten fabryczny czujnik i okazało się ze temp. jest zaniżana, bo czujnik rozdzielał sygnał dla wyświetlacza i klimatronika. Efekt był taki ze w lato przy faktycznej temp, na zewnątrz w okolicach 30 stopni klimatronic podawał inf. ze jest poniżej 5 st. i nie pozwalał na załaczenie sprężarki klimatyzacji.
    Po 2 tygodniach męczenia się odpiąłem kable od wyświetlacza zeby nie świrowala klimatyzacja. Ostatnio kupiłem za 10 zł czujnik na allegro (w ASO około 60 zł).
    Podpiąłem w sobotę ten czujnik pod wyświetlacz (czyli jeden mam teraz jeden dla klimy, i drugi dla wyświetlacza, są obok siebie podpięte), i wszystko działa w końcu w porządku.
    nie mam szopek z klimą, klimatronic zczytuje odpowiednią temp.
    dodatkowo, chcę tylko dodać ze w przypadku montowania wyświetlacza który nie był w standardzie czasami jest on zbyt luźny, i nie trzyma się dobrze w zegarach, ja dla usztywnienia użyłem taśmy dwustronnej, o grubości 1 mm
    Ostatnio edytowane przez PROSTO ; 17-10-10 o 11:03
    Odkupię wolny czas, info na PW
    Cześci do Audi i nie tylko

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    łódź/włocłąwek
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślnie

    Sorry Panowie ze odkopuje trupa, podłączyłęm ten wyświetlacz pod źródło zasilania na pin 1 (+) i pod pin 6 (-) i nic nie wyświetla nawet sie nie zapala podświetlanie. Czy jest jakieś inne wyprowadzenie pinów do zasilania w różnych wersjach tego wyświetlacza?

  4. #4
    Awatar borja
    Dołączył
    Feb 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Skarżysko
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Podziękował
    3 razy

    Domyślnie

    Musisz jeszcze podłączyć czujnik temperatury inaczej nie zadziała nawet podświetlanie.

  5. #5
    Awatar chudy92
    Dołączył
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Łódzkie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    60 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślnie

    Hej, odkopię temat.
    Założyłem niedawno wyświetlacz temperatury według instrukcji i wszystko fajnie śmiga.
    Dzisiaj rano, pokazał się taki mały znaczek po lewej stronie.
    Oznacza on, że jest mróz czy coś takiego?

  6. #6
    Awatar PlatOs
    Dołączył
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Brzeszcze
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Podziękował
    1 raz

    Domyślnie

    mróz, gołoledź czy nawet jak mocno popada --- ogółem ślisko

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    wrocław
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    3 razy

    Domyślnie

    dodatkowo podpiać pin nr 4 do kabla sciemniacza przewod szaro niebieski 2 pin od góry (1 moze być pusty) oraz pin 7 do sygnału prędkości może być kablem biało niebieskim przy liczniku lub przy radiu (albo bialo zielony kabel zalezy od rocznika) polecam brać z radia w kostce iso zasilającej, pin nr 1 i wtedy można przyciemniać rozjaśniać nasz wyświetlacz a na postoju nie bedzie pokazywał głupot jak pod autem w korku zrobi się ciepło i zamiast - 3 bedzie + 10

  8. #8
    Awatar TrAcer90
    Dołączył
    Sep 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Katowice
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    10 razy

    Domyślnie

    Kupiłem wyświetlacz temp. pisało że do A3. Kostka jest 8 pinowa, a nie 10 pinowa jak tutaj w opisie montażu.
    Przeszukałem internet i wychodzi na to ze jest to wyświetlacz z A4.
    Schemat podłączenia to:
    1- +12V po kluczyku
    2- NC
    3- czujnik temperatury zewnętrznej lub B1- klimatronika
    4- +12V postojówki
    5- NC
    6- masa
    7- sygnał prędkości
    8- sterownik automatycznej skrzyni

    1,4,3,6 podłączyłem ale nic nie działa ;/
    Czy możliwosc wyświetlacza temp. jest tylko z 10 pinowym wyjsciem, czy 8 pinowe tez sie da?
    A po prostu możliwe ze wyświetlacz mam walniety ;/
    Moje Allegro

    Potrzebujesz Vag'a? - PW

  9. #9
    Awatar chudy92
    Dołączył
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Łódzkie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    60 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TrAcer90 Zobacz posta
    Kupiłem wyświetlacz temp. pisało że do A3. Kostka jest 8 pinowa, a nie 10 pinowa jak tutaj w opisie montażu.
    Przeszukałem internet i wychodzi na to ze jest to wyświetlacz z A4.
    Schemat podłączenia to:
    1- +12V po kluczyku
    2- NC
    3- czujnik temperatury zewnętrznej lub B1- klimatronika
    4- +12V postojówki
    5- NC
    6- masa
    7- sygnał prędkości
    8- sterownik automatycznej skrzyni

    1,4,3,6 podłączyłem ale nic nie działa ;/
    Czy możliwosc wyświetlacza temp. jest tylko z 10 pinowym wyjsciem, czy 8 pinowe tez sie da?
    A po prostu możliwe ze wyświetlacz mam walniety ;/
    Z tego co pamiętam to podpinałem tylko 3 przewody pod wyświetlacz, Masa, + i sygnał z czujnika.
    Czujnik dokładałeś, czy z klimatronika wziałeś?

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •