Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 70

Temat: Brak mocy - błąd 16683

  1. #1

    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowa Sól
    Auto
    AUDI A3 2.0TDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    2 razy

    Unhappy Brak mocy - błąd 16683

    Witam serdecznie !

    Ostatnio w moim aucie pojawił sie problem, nagle z dnia na dzien auto straciło moc, mało tego po zgaszeniu i odpaleniu moc powraca ale jest to moze z 60% tego co było. Jadąc ok 60 - 70 km/h na 3 biegu przy ok. 3000obr/min odłacza moc juz calkiem i auto juz wcale nie jedzie.

    Gdy tylko pojawił sie problem pojechalem do fachowców wykryli mi ze uszkodzona przepustnica i gruszka (zawór - kierownica) przy turbinie zatarta.

    Przepustnica nowa (działa ok bo VAG nie pokazuje błedu),

    Turbo po regeneracji (regeneracja w firmie zaufanej wiec mysle ze ok - wogóle facet powiedział ze turbo w idealnym stanie a to ze gruszka byla zapieczona to norma w tdi)

    W tej chwili wszyscy rozkładają ręce i nie wiedza co jest...

    Jedyny błąd, który wyświetla VAG:
    16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
    P0299 - 000 - -

    Liczę na jakąs pomoc i cenne wskazówki...

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 28-11-16 o 15:51

  2. #2
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    moze ta regeneracja to byla slaba regeneracja, bo jest to klasyczny "notlauf"

    blad tez wskazuje na to samo

    wedlug Rosstecha:

    16683/P0299/000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
    Possible Symptoms
    Reduced Power Output
    Limp Mode
    Possible Causes
    Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
    Charger Pressure Control defective
    Possible Solutions
    Check Hoses/Pipes to/between Components
    Check / Clean / Replace Charge Pressure Control


    dla mnie najprawdopodobniej gdzies jest nieszczelnosc jesli turbo dobre, moze jak zakladali to gdzies zeskoczyly zapinki na wezach itd
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. #3

    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowa Sól
    Auto
    AUDI A3 2.0TDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    W tej firmie robiłem już nie jedną turbine, zapłaciłem za wymiane gruszki i sprawdzenie turbo 300zl (facet mowi ze turbo bez śladów zużycia) natomiast stara gruszka gdy sie ją wcisnelo zacinała się po naprawie wszystko ok, sterowanie turbiną chodzi płynnie.

    Co do tego, że nieszczelny układ doładowania - mam pewną watpliwość - w momencie kiedy cisnienie gdzies "ucieka" czy komputer robił by notlaufa przy ok 3000obr/min i predkosci 60-70km/h ??? Moim zdaniem auto po prostu caly czas by nie jechało, a u mnie nie tylko nie jedzie ale dodatkowo jest norlauf ??

  4. #4
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    na chlopski rozum to najprosciej zalozyc inne turbo i zobaczyc wtedy co bedzie

    a na szybko to podmienic na chwile z innego takiego samego silnika przeplywomierz (ten nie bedzie wywalal zadnych bledow) i n75 , 10min roboty
    n75 jest taki sam nawet w nowych 1.9tdi wiec tym predzej znajdziesz kogos na probe
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  5. #5
    MaGGu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Okolice Krakowa
    Auto
    Audi S3 8V
    Model
    S3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CJXC (300 KM)
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    A jaki ciśnienie pokazuje VAG ?? Jeździłeś z podpiętym VAG ?
    Audi A3 8L VP - 192 KM 404NM by DynoSoft - SOLD
    Audi A3 8L PD - 224KM 430 NM by COMPSport - SOLD
    Audi A3 8P BKD - 216KM 435NM by DynoSoft - SOLD
    VW GOLF 6 R20 CDLF - 350KM 445NM by COMPsport - SOLD

    Audi S3 CJXC Sportback - 385KM 492NM by
    COMPsport - NOW


  6. #6

    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowa Sól
    Auto
    AUDI A3 2.0TDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    witam, bylem na kanale, znalazlem mała nieszczelnosc na rurze od intercoolera w strone turbiny, jak ja kupie i zaloze to napisze co sie dzieje.

    Wedlug VAG-a nie ma prawie doladowania - facet z diagnostyki powiedzial mi ze gdzies musi byc wielka dziura, dziury nie ma ale rura nie trzyma na jednej złaczce, miejmy nadzieje ze to tylko to...

  7. #7
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    jesli to nieszczelnosc na zlaczce to raczej nie to
    takie objawy jak opisujesz to musialaby byc wielka dziura albo rura calkiem spasc
    nieszczelnosci na zlaczkach, pocenie sie tam oleju to norma w nowych 1.9/2.0 i to na pewno nie powoduje takich objawow

    jesli masz nieszczelnosc na zlaczkach to nie kupuje sie calej rury tylko oringi i sprezyny
    sprezyny to koszt ok 4-5zl , a oringow ok 20zl w aso.
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  8. #8

    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowa Sól
    Auto
    AUDI A3 2.0TDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Witam, rura miała uszkodzone "uszko" z jednej strony jednak po jej wymianie problem dalej jest. Caly uklad wezy od turbiny itd został sprawdzony i na bank jest wszystko z nim OK.

    W moim starym 1.9tdi jak dodało sie gazu to rury robily sie twarde jak kamienie, tutaj mieciutkie

    Zauwazylem brak sterowania turbiny, tzn. podczas gazowania gruszka sie nie otwiera, sprawdzona sama gruszka wyglada na to ze chodzi plynnie i ok.

    Mysle ze problem jest z podcisnieniem, ktorego w wezyku sterujacym turbiną brak, podczas gazowania praktycznie nie czuc ze ciagnie powietrze - wiec pewnie dlatego nie otwiera turbiny i nie ma mocy

    Teraz pytanie dlaczego, sprawdzilem pompe vacum i podcisnienie do tego sterownika (zaworu elektromagnetycznego) do ktorego podpiete sa wszystkie wezyki dochodzi i jest dosyc mocne.

    Zastanawiam sie czy dalej sie pchac w koszta i wymieniac ten sterownik??

    Wiem na pewno jedno, turbina nie ma sterowania....

  9. #9
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    tak jak ci napisalem wyzej, jesli jest walnieta obejma na zlaczce to strat mocy jakichs znaczacych nie bedzie

    zrobb tak jak ci napisalem jeszcze wyzej, podmien zawor magnetyczny (n75) z innego takiego samego silnika lub 1.9 bkc
    moze byc a3/ golf 3 / touran / octavia / leon

    popatrz tutaj :

    http://a3-club.net/forum/showthread.php?t=25547


    a klapa gaszenia (przepustnica jak ja nazywaja ) pracuje na pewno prawidlowo ? niby ja wymieniales ale na nowa sprawna ??
    ja chyba mozna odpiac elektrycznie, jest wtyczka, o ile ona sama otwiera sie i zamyka prawidlowo.. pojawi sie blad, ale to do skasowania
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  10. #10

    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowa Sól
    Auto
    AUDI A3 2.0TDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Witam, chodzi Tobie o ten zaw?r ??

    http://moto.allegro.pl/item858449303...6q0906625.html

    u mnie wlasnie taki jest i wydaje mi sie ze z nim jest problem....
    Dodano:
    Klapa zosta?a wymieniona na uzywana ale dobr?, tzn moja stara jak recznie sie chcialo ja zamknac/otworzyc zacinala sie, ta chodzi plynnie.

    Czy w wezyku ktory idzie do sterowania turbiny wraz z dodaniem gazu powinien on bardziej ssac powietrze ?? u mnie ssa caly czas prawie ze nie wyczuwalnie i rowno.... bez roznicy czy male czy duze obroty
    Ostatnio edytowany przez sapernikov - 06-01-10 o 19:40 Powód: Automatyczne łączenie postów

Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •