Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 21 do 30 z 61

Temat: Oil pressure-kontrolka

  1. #21
    gsq's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Czerwionka
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AXR
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    a powiedzcie mi czy to moze miec cos wspolnego ze zle lub nie do konca odpowietrzonym plynem chlodzacym ??
    bo teraz tak cos mi sie kojarzy ze ja w zeszlym roku chyba nie wymienialem oleju, a termostat i caly plyn..no a wczoraj przy rozrzadzie tez to bylo wymieniane (plyn tylko przelany)...

  2. #22
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    a masz kontrolke otwarcia maski ? swieci Ci na zegarach ? (czujnik jest w zamku)

    w niektorych autach jest tak ze po zapaleniu swieci kontrolka oleju, jest to sygnal zeby "zajrzec" pod maske...
    sprawdzamy wtedy np stan oleju i po "zatrzasnieciu maski , kontrolka oleju gasnie

    nie wiem jak jest w 8l, wiem ze jest to juz w starym leonie
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. #23
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    gsq ukald chlodzacy odpowietrza sie samoczynnie po osiagnieciu temperatury roboczej,Ty jedynie mozesz skontrolowac poziom.
    Who I am? I am a the Champion.

  4. #24
    gsq's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Czerwionka
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AXR
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    czegos takiego jak Miro napisales raczej nie mam.. przynajmniej nic na to nie wskazuje ze tak jest. jesli chodzi o poziom plynu.. jest troche powyzej poziomu ? to zle ? mechanik mi powiedzial ze lepiej troche wiecej wlac, a on jak bedzie za duzo to sam "wypluje"...?
    no i sprawdzilem to..rok temu przed identycznym problemem wymianialem rowniez termostat, czujnik i plyn.. wiec teraz jest to samo.. czyli na bank ma to cos wspolnego z termostatem lub plynem chlodz. ale co ??

    EDIT:
    widze ze nie za duzo osob mialo podobne problemy bo nikt sie nie udziela
    dzwonilem do mnostwa serwisow zeby przynajmniej umowic sie na sprawdzenie cisnienia.. ale u mnie w okolicach to jest masakra tydzien oczekiwan i jeszcze tacy nieogranieci ci serwisanci..:/
    ale sluchajcie, wpadl mi taki pomysl: czytalem gdzies ze sa dwa czujniki cisnienia, czy to prawda ? jeden sie uruchamia od razu po wlaczeniu silnika jesli jest problem a drugi po przekroczeniu 2000 obr/min.. i wlasnie mi sie kontrolka swieci po przekroczeniu tych wlasnie obrotow.. wiec mozliwe ze bedzie cos nie tak z tym czujnikiem.. i teraz majac na mysli to ze rok temu mialem podobny problem a po chiptuningi sie on skonczyl, wpadl mi pomysl ze tam przeciez chlopaki odlaczali akumulator ! czy moze to miec cos wspolnego z tym czujnikiem ?? w sensie ze po odlaczeniu robi sie reset ? nie wiem jak to dobrze nazwac, ale moze tak sie wlasnie dzieje.. co Wy na to ? warto sprobowac ? tylko nie wiem jak dlugo moze byc odlaczony i jak sie do tego zabrac... bylbym wdzieczny za jaka kolwiek pomoc..
    Ostatnio edytowany przez gsq - 16-08-10 o 18:25

  5. #25
    gsq's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Czerwionka
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AXR
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    widze ze sam edit nie odswieza tematu, a zeby ktos tu zagladnal musi byc odswiezony dlatego prosze o usuniecie tego postu za jakis czas

  6. #26

    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WARSZAWA
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE

    Domyślny

    Chciałem odświeżyć temat ponieważ do tej pory nie udało mi się go rozwiązać. Sytuacja tak jak pisałem ma się następująco:
    Zapala mi się kontrolka Oil Pressure w sytuacjach:
    -zrobienie pełnego koła na rondzie z większą prędkością
    -wchodzenie w ciaśniejsze zakręty
    -ostatnio nawet w sytuacji gdy gwałtownie hamuje z dużej prędkości
    Sytuacja zaczęła mi się pojawiać w zasadzie od marca 2010 po tym jak zrobiłem po raz pierwszy przegląd nie w ASO tylko w zwykłym warsztacie samochodowym. Po czasie zacząłem sie zastanawiać czy może to nie jest kwestia nie roginalnego filtru oleju lub poprosty olej stracił swoją lepkość dlatego w poniedziałek kupiłem nowy filtr MAN'a oraz nowy olej. Niestety to nie pomogło.
    Czytałem trochę na różnych forach i teorie były różne:
    -smok w misce olejowej
    -czujnik oleju
    -pompa olejowa.
    Czy spotkaliście się z taką sytuacją?
    Zastanwiałem się czy nie zacząć od sprawdzenia tego smoka w misce olejowej...

  7. #27
    gsq's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Czerwionka
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AXR
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    hardysos przede wszystkim, podjedz do jakiegos mechanika i niech Ci sprawdzi faktyczne cisnienie oleju czy jest w porzadku czy moze złe. ja mialem podobny problem, jak pewnie sie zorientowales czytajac temat, i okazalo sie ze czujnik cisnienia byl zabrudzony czy cos w tym stylu, poniewaz gdy mechanik sprawdzil mi cisnienie (trzeba wyjac czujnik) okazalo sie ze jest dobre, ponownie wlozyl stary czujnik i blad juz nie wyskakiwal! tak wiec czasami wystarczy poruszac, wyczyscic..

  8. #28

    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WARSZAWA
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE

    Domyślny

    Nie pomogło wymiana czujnika na nowy...
    Czy problem może być w filtrze oleju który nie jest orginalny audi tylko firmy man?

  9. #29
    sebeksd's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    B-B
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0 AXW

    Domyślny

    Witam również mam problem z ciśnieniem oleju (nieco inny ale nie chce tworzyć nowego wątku).

    Po kolei:
    Silnik 2.0 FSI AXW.
    Kontrolka ciśnienia oleju zapala się (tylko i wyłącznie) gdy silnik osiągnie 90 stopni (nie od razu po osiągnięciu 90 ale chwilę później). Ponadto gaśnie po przekroczeniu pewnych obrotów (około 2500-3200, w tych granicach gaśnie i zapala się zwykle dopiero poniżej tych obrotów).

    Co było robione i jakie były objawy:
    Po zakupie auta wymieniłem olej (olej na taki jaki zaleca audi, +filtr) i rozrząd w ASO skody (skoda bo taniej a mają dostęp do tych samych części, może to był błąd ).
    W lecie (przed wymianą termostatu) kontrolka ciśnienia zapaliła się kilka razy (silnik rzadko osiągał 90, krótkie trasy + walnięty termostat).
    Wymieniłem filtr (na knecht) i olej (na 0W40 Castrol), problem bez zmian.
    W zimie silnik nie dogrzewał mi się (przez całą zimę ani razu nie zapaliło mi się ciśnienie oleju), po wymianie termostatu pojawił się regularny problem z ciśnieniem (zawsze przy 90 stopniach).
    Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, problem bez zmian.
    Oddałem auto do mechanika żeby zdjął misę i obadał co i jak (przy okazji żeby obejrzał panewki czy nie ucierpiały). Mechanik zmierzył ciśnienie oleju przed robotą (z tego co mówił wyszło do 2.0 bar przy 2000 obr/min., na takich obrotach ponoć wykonuje się pomiar a według książki powinno być 2-4 bar z tego co pamiętam jak mi mówił). Ponoć mocno zawalony był smok (opiłki + jakiś plastik?), poczyścił to wszystko, zalał nowym olejem (0W40 castrol) i wstawił nowy filtr (chyba MAN). Panewkę obadał tylko ostatnią bo ponoć pozostałem są przysłonięte przez pompę i była w eleganckim stanie. Po czyszczeniu pomiar ciśnienia wskazał około 2.3 bar (przy 2000 obr/min.). Niestety objawy z kontrolką są takie same jak wcześniej

    I tu pytanie do szanownych forumowiczów, macie jakieś pomysły ?

    PS:
    Mechanik mówił też że nie podoba mu się sprawa łańcucha pompy oleju bo chyba są tam ślady przytarcia o obudowę (napinacz ?).

  10. #30

    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ze Śląska
    Auto
    Audi a3 8p(s3)
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Witam mam problem zaczela mi sie zaplac kontrolka oil pressure po włączeniu zaplanu a gasnie zaraz po odpaleniu silnika na bagnecie mam max oleju nie dawno zmieniany wszystko bylo ok az do tej pory czy możliwe ze to czujnik ?

    Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •