Dzisiaj podpiełem pod kompa a3 8l znajomego, zrobiłem test wyjść licznika i niestety wskaźnik paliwa świruje (przekręca się).
Licznik do wymiany czy idzie do naprawić?
Dzisiaj podpiełem pod kompa a3 8l znajomego, zrobiłem test wyjść licznika i niestety wskaźnik paliwa świruje (przekręca się).
Licznik do wymiany czy idzie do naprawić?
|
Witam, na wstępie zaznaczę że właśnie skończyłem czytać cały temat i nie znalazłem odpowiedzi która by mnie zapewniła w rozwiązaniu mojego problemu, mianowicie od już bardzo długiego czasu mam problem z nieustannie świecącą się rezerwą i leżącą wskazówką, jeszcze jakoś 2 lata temu jak audi miała humor to pokazywała realny stan ilości disla w zbiorniku, robiłem niedawno test zegarów mam odczyt błędów który dodam poniżej.
Zainteresowała mnie jedna wypowiedź kolegi w tym temacie cytuję:
Mam zamiar wymienić ten czujnik bo właśnie VAG pokazuje mi :
- Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 BB
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2809
Coding: 00002
Shop #: WSC 06435
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8L0 820 043 M
Component: A3 KLIMAVOLLAUTOMAT_D77
Coding: 03143
Shop #: WSC 06435
1 Fault Found:
00785 - Temp Sensor in Instrument Panel (G56)
30-00 - Open or Short to B+
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8L0 920 900
Component: AB-KOMBIINSTR. VDO D11
Coding: 00040
Shop #: WSC 00050
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ AUZ7Z0Y1435857
1 Fault Found:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-00 - Open or Short to B+
Myślicie że wymiana samego czujnika jest w stanie pomóc, jak mówiłem X czasu temu na zegarach był pokazany stan baku, nastawiam się też na wymianę pływaka które widziałem za mniej więcej 30-40 zł używki.
Pytanie odnośnie podłączenia pływaka bo teraz już sam nie wiem czy dobrze podłączyłem po wyjęciu, mam dwa kolory rurek niebieski i czarny który z nich powinien być podłączony bliżej bagażnika a który bliżej maski czy też który ma być bliżej kostki.
Jakieś inne pomysły jak można rozwiązać ten problem, chciałbym zamknąć ten irytujący problem.
Jak widać zegary VDO, mam do dyspozycji jeszcze jakies zegary VDO z golfa V.
LeszekGw, odpowiedź masz jak na dłoni:
Czyli przerwa w obwodzie lub zwarcie na czujniku poziomu paliwa (pływaku).
Poczytaj wcześniej jak sprawdzić instalację i sam licznik rezystorem nastawnym wtedy można wykluczyć albo jedno albo drugie.
W PB trzeba wpiąć się między pin 2 i 3. (Są 4 piny)
W TDI pin 1 i 2 (Są tylko 2 piny).
Czyli w gniazdo pływaka.
I ruszasz pływakiem i sprawdzasz wartości:
- ~ 57 Ohm przy pustym
- ~ 290 Ohm przy pełnym
Jeśli rezystancja wyjdzie 0 lub nieskończenie duża, to mamy zwarcie lub przerwę w obwodzie.
Kiedyś bawiłem się rezystorem nastawnym i spisywałem wyniki z VAGa dla licznika, wyszło mi coś takiego:
Litry i wartość w ohm'ach:
3l - 1 - 75
4l - 75 - 78
5l - 78 - 81
6l - 81 - 87
7l - 87 - 90
8l - 90 - 94
9l - 94 - 97
10l - 97 - 100
11l - 100 - 105
12l - 105 - 109
13l - 109 - 113
14l - 113 - 117
15l - 117 - 121
16l - 121 - 124
17l - 124 - 128
18l - 128 - 132
19l - 132 - 135
20l - 135 - 139
21l - 139 - 143
22l - 143 - 147
23l - 147 - 151
24l - 151 - 155
25l - 155 - 160
26l - 160 - 164
27l - 164 - 168
28l - 168 - 172
33l - 188 - 191
40l - 218 - 222
52l - 265 - 269
53l - 269 - 510
Kolory przewodów:
A jak chcesz sprawdzić licznik to wpinasz się rezystorem nastawnym we wtyczkę dochodzącą do pływaka i symulujesz pracę pływaka i sprawdzasz czy płynnie się zmienia wychylenie wskazówki w liczniku.
Rezystor 1k wystarcza w zupełności. Nawet 500 Ohm będzie dobry
Ostatnio edytowany przez xoslox - 21-03-15 o 09:46
Witam kolegow,
pozwole sie podpiac pod temat, otoz dzisiaj sprawdzilem na DIAG i przy wpietej wtyczce do plywaka pokazuje 290 Ohmow czyli zgodnie jak mowi powyzej kolega XOSLOX, natomiast przy wyjetej wtyczce ( czyli tak jakby nie bylo paliwa - taka moja interpretacja ) pokazuje 300 Ohmow, a nie 57 Ohmow jak powinno byc przy pustym baku ?
Czy jest to normalne wskazanie - btw przejechalem juz z 200km, a wciaz na DIAG i na wskazniku paliwa jest max ???
pozdrawiam,
michal
Prawdopodobnie Ci się zwiesił pływak w pozycji MAX, lub są uszkodzone ścieżki... Najlepiej wyciągnij go i poruszaj góra-dół i zobacz co się dzieje ze wskaźnikiem i przy okazji jakie daje odczyty na mierniku.
Witam,
plywak zostal wyciągnięty i sprawdzony. Przy ruszaniu plywakiem wskazowka na mierniku reaguje, wiec juz nie wiem, jakby sicezka na plywaku padła to miernik chyba by raczej w miejscu stał ?
Wczoraj podczas jazdy wskazowka oczywiscie non stop na max, ale zato na wysietlaczu pokazywalo raz 1260 km a raz 540km ktore mozna zrobic na baku, raz tak raz tak pokazuje....a czasami jest tak ze odpalam auto i jest 540 km, i po kilku minutach znowu jest 1260 lub ponad 1000 ? Rece opadaja, czy czeka mnie podroz do chlopakow z katowic i kosztowna wymiana wyswietlacza i slinikow wskaznikow ???
Mam podobny problem.
Po włączeniu zapłonu wskazówka poziomu paliwa odrazu skacze na max... było wszystko ok, do czasu kiedy włączyłem sobie przeglądanie kanałów w klimie.
Nie wiem czy ma to jakikolwiek zwiazek czy przypadek.
prosze o pomoc.
A3 1.9 TDI 110KM
Zabrzmi śmiesznie, ale od jakiegoś czasu zalewam za 50zł, robię 190km i wracam na stację. Szału pi*dy już dostaję.
Na pusto wskaźnik pokazuje pełny bak. Po zatankowaniu 1/2 FIS krzyczy rezerwę, a wkaźnik pokazuje pustkę.
Do wymiany pływak, czy pół samochodu?
pierwsze sprawdź zegary na vcds/vag to 2 minuty roboty
ale z opisu wychodzi ze pływak się zawiesza
nawet nie dotykaj plywaka
na 99% to wina zegarów
auto-DIGITAL, elektronika samochodowa, naprawa kodowanie liczników, sterowników ABS ESP AIR-BAG SRS ECU DPF ... programowanie ochrona komponentu
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)