Strona 19 z 40 PierwszyPierwszy ... 9171819202129 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 393

Wątek: Olej do skrzyni biegów

  1. #181
    Awatar Hellboy
    Dołączył
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Poznań
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    11 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślnie

    Ja si? tu gubi? panowie.. Jaki olej mam wla? w ko?cu do skrzynie od AGU (5 bieg?w, 98r)?? Wpierw piszecie, ?e 75W90 po czym polecacie Fuchsa 75W80... O_o

    ten: http://allegro.pl/olej-przekladniowy...336395050.html
    czy mo?e: http://allegro.pl/olej-przekladniowy...336395049.html
    a mo?e MAXXUS 75W90 1L (Hepu), DURABLEND GL-4 75W80 1L, DURABLEND GL-5 75W90 1L, CASTROL TAF-X 75W90 lub SYNPOWER TDL 75W90 1L?

    Eehh, za du?o tego wszystkiego:/
    .
    Auto Gibko Uturbione:-]


  2. #182
    Awatar HuMaX
    Dołączył
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Zamość
    Auto
    VW Passat B5 FL 2.8 V6 4 Motion
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślnie

    Tez bym chcial zeby ktos konkretnie napisal, ze dla AGU najlepiej taki i taki, dla AGN taki i taki.. bo sam zglupialem po przeczytaniu calego tematu czy 75w80 czy 75w90.

  3. #183

    Dołączył
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Praszka
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF

    Domyślnie

    wlej ten, b?dzie dobrze 2 litry wystarcz?, co orygina? to orygina?
    http://allegro.pl/olej-przekladniowy...336394996.html
    Dodano:
    jest w tym w?tku popl?tanie z pomieszaniem, jedni tak pisz? jedni tak, ja tylko si? dowiedzia?em ?e do mojego pasuje ten co poda?em. mam nadzieje ?e b?dzie si? kr?ci?
    Ostatnio edytowane przez brylant5 ; 23-11-10 o 22:17 Powód: Automatyczne łączenie postów

  4. #184
    Awatar xcdriver
    Dołączył
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Jelenia Góra/Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    1 raz

    Domyślnie

    Słuchać uważnie bo nie będę powtarzał: Do Audi A3 8L
    75W- 80 do skrzyni 6 biegowej numer ori G 052 171 A2 taniej w niż ori wyjdzie Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 GL-5 to to samo tylko że w butelce Fuchs tutaj wchodzi 2,3L
    Do skrzyni 5 biegowej 75W-90 GL-4 ze względu na synchronizatory, numer ori G 060 726 A2 tutaj wchodzi 2L

    Oznaczenia AGU AGN sobie daruje bo chyba każdy wie ile biegów ma jego skrzynia

    Lać olej, jeździć i szanować swoje A3
    Podziękował dobranoc
    Ostatnio edytowane przez xcdriver ; 23-11-10 o 22:47
    1.8T...To nie jeździ...TO LATA

  5. #185
    Awatar cosmo-pl
    Dołączył
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    67 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślnie

    Czytałem ten wątek co podałeś i:

    a) skrzynia u mnie pracuje odczuwalnie lepiej, chociaż na początku jest odrobinkę ciężej ale po przejechaniu 200 - 300 metrów już ok (durablend jest grubszy fakt i półsyntetyczny ale po 30 000 zamierzam go wymienić)

    b) synchronizatory pracują lepiej, lepiej i płynniej przebiega redukcja. Przed wymianą potrafił mi zgrzytnąć przy 3, teraz to się nie zdarza, nawet jak nie do końca sprzęgło wyciśnięte (dziewczyna)

    c) jak powstawała norma 501.50 to nie było takich olejów jak obecnie (chyba) i z takimi specyfikacjami, więc logiczne, że mogą się nie pokrywać ale GL-5 przewyższa GL-4, ze względu na odprowadzanie ciepła, smarność, trwałość, ponieważ obecnie stosowane skrzynie są mniejsze i bardziej wysilone

    d) z technicznego punktu widzenia stwierdzenie - lepiej smaruje to znaczy, że skrzynia może gorzej chodzić, jest wierutną bzdurą. Lepiej smaruje = skrzynia lepiej, chłodniej (też to zauważyłem) chodzi i mniej się zużywa. (nie mylić z olejami specjalnymi)

    Moje pytania nadal pozostają bez odpowiedzi, a z serwisu to nic nie powiedzieli, oprócz tego, że oni mają taki olej i czy chcę zamówić.

    Nie ma wiedzy w temacie, a normy mnie nie przekonują bo od czasu ich powstania i powstania skrzyń oleje się zmieniły. Pytanie zasadniczy czy jest tak samo jak w przypadku olejów silnikowych, bo koncepcja budowy pozostała jednak taka sama nadal.

  6. #186
    Awatar xcdriver
    Dołączył
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Jelenia Góra/Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    1 raz

    Domyślnie

    Może to rozwieje twoje wątpliwości:
    Klasyfikacja jakości API olejów do przekładni układu napędowego
    Symbolami klasyfikacji jakości olejów do smarowania przekładni układów napędowych są litery GL (Gear Lubricants) i cyfry od 1 do 6. Cyfra następująca po tych literach odnosi się do rodzaju przekładni i zalecanego typu eksploatacji. Uwzględnia też rosnącą wraz z cyfrą zawartość dodatków typu EP o działaniu chemicznym. Zawiera więc informację także o jego zdolności do przenoszenia obciążeń. Stąd właściwy dobór oleju do smarowania przekładni wymaga zawsze sprawdzenia zaleceń co do klasy GL, lepkości i innych parametrów. W praktyce obecnie najczęściej stosuje się oleje klasy API GL 5 oraz API GL 1. Klasa API GL-6 nie rozwinęła się na rynku. Klasy APL GL 3 i GL 4 (przekładnie hipoidalne lekkie i umiarkowane obciążenia) stopniowo są zastępowane przez GL 5. Klasa API GL 2 ukierunkowana na przekładnie ślimakowe również jest wycofywana.
    API GL-1 – olej przekładniowy bez dodatków typu EP. Olej zawiera jednak dodatki przeciwdziałające utlenianiu i korozji, a także dodatki obniżające temperaturę płynięcia.
    API GL-2 i GL-3 – olej zawierający lekkie domieszki EP. Stopniowo wycofywany.
    API GL-4 – olej ze średnią zawartością dodatku EP, zazwyczaj stosowany do manualnych skrzyń biegów, stopniowo wycofywany.
    API GL-5 – olej zawierający dużą ilość dodatku EP (w przybliżeniu dwa razy więcej niż olej GL-4). Przeznaczony do mocno obciążonych przekładni głównych o zazębieniu hipoidalnym.

    Właściwy dobór oleju przekładniowego i oleju do reszty elementów układu napędowego wymaga więc stosowania oleju o zalecanej klasie GL. Na przykład zastosowanie oleju klasy GL-5 w przekładni, do której rekomenduje się olej GL-4, skutkować może uszkodzeniem synchronizatorów. Klasyfikacja jakości API nie dotyczy olejów do automatycznych skrzyń biegów. Oleje do przekładni automatycznych nie dzielą się według ogólnie przyjętej typologii jakości. Szczegółowe lub ogólne wymagania co do spełnianych przez nie parametrów formułuje sam producent skrzyń biegów. Wskazówki dotyczące właściwego wyboru oleju przekładniowego znajdują się w części poświęconej ogólnym zasadom wyboru olejów.

    Jeszcze zobacz sobie na stronę Fuchsa obecnie spełniający normy do skrzyni 5 biegowej pozostaje GL-4 chyba coś w tym jest skoro firma na pewno na przestrzeni 15 lat zmieniła proces wytwórczy żeby zachować standardy. Pozatym skrzynia 6 biegowa do której można lać GL-5 powstała gdzieś w 1998 roku więc jak widać była możliwość zastosowania innych olejów,a mimo to nawet do auto 5 biegowych po 2000 roku zaleca się stosownie GL-4 Zresztą jak wynika z tekstu powyżej GL-5 zwiera dużo więcej dodatków chemicznych które mogą szkodzi nie przystosowanym do nich częściom w starszych skrzyniach
    To że olej jest gęstszy znaczy że przy niskich temperaturach zanim się nie rozgrzeje będzie ciężej chodził niż olej ori który ma mniejszą gęstość i nikt tu nie mówi nic o zużywaniu. Zresztą z fizycznego punktu widzenia temu nie zaprzeczysz że coś co jest bardziej gęste stawia większy opór (i nie znaczy to tez że żeby zmienić bieg będziesz musiał skakać po lewarku)

    Jeszcze masz wybór i zawsze możesz zalać GL-5 i opisać nam co się stanie
    Ostatnio edytowane przez xcdriver ; 24-11-10 o 17:46
    1.8T...To nie jeździ...TO LATA

  7. #187
    Awatar cosmo-pl
    Dołączył
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    67 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślnie

    No tak ale dalej nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Ja to wszystko wiem, co napisałeś powyżej. Pytanie moje brzmiało czy w skrzyni CZM szkodliwe jest stosowanie olejów typu GL5? Nie zauważyłem złego działania synchronizatorów, ani innych elementów skrzyni. Chodziło mi o normy Audi i ich dopuszczenia. Nie mam ich nigdzie dokładnie opisanych. I ja nie mam Fuchsa, który jest mega cienki, ale Durablenda, który jednak taki cienki już nie jest, co też pewnie ma znaczenie. Olej nie jest tylko "gęstszy" przy niskich temperaturach. W optymalnej temperaturze pracy ten od Valvo też jest grubszy od Fuchsa. Aha i gęstszy, to ja widzę nie o to samo nam chodzi chodzi, bo nie ma czegoś takiego jak gęstość oleju jako parametr techniczny istotny, tylko lepkość oleju. Czyli Durablend jest bardziej lepki w wyższych temp, podobnie w niższych.

    Mam zalany GL-5 i nic się nadzwyczajnego nie dzieje. Skrzynia jest chłodniejsza i biegi płynniej wchodzą. Jak są objawy źle działających synchronizatorów w CZM, w takim razie i czym mi się powinno objawiać, złe działanie skrzyni. Nie interesowałem się tym tematem na studiach, bo nie lubiłem przekładni, po prostu.

  8. #188
    Awatar mlodymoy
    Dołączył
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    SZCZECIN
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T ARZ
    Pomógł
    1 raz
    Podziękował
    5 razy

    Domyślnie

    Mogli byście mi powiedzieć jaki olej do skrzyni w automacie silnik 1.8T AZR...?
    A3/S3

  9. #189
    Awatar Hellboy
    Dołączył
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Poznań
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    11 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xcdriver Zobacz posta
    Słuchać uważnie bo nie będę powtarzał: Do Audi A3 8L
    75W- 80 do skrzyni 6 biegowej numer ori G 052 171 A2 taniej w niż ori wyjdzie Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 GL-5 to to samo tylko że w butelce Fuchs tutaj wchodzi 2,3L
    Do skrzyni 5 biegowej 75W-90 GL-4 ze względu na synchronizatory, numer ori G 060 726 A2 tutaj wchodzi 2L

    Oznaczenia AGU AGN sobie daruje bo chyba każdy wie ile biegów ma jego skrzynia

    Lać olej, jeździć i szanować swoje A3
    Podziękował dobranoc
    Ooo, taki
    .
    Auto Gibko Uturbione:-]


  10. #190
    Awatar xcdriver
    Dołączył
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Jelenia Góra/Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    1 raz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodymoy Zobacz posta
    Mogli byście mi powiedzieć jaki olej do skrzyni w automacie silnik 1.8T AZR...?
    Ile biegów ma twoja skrzynia? Do automatów zupełnie inne oleje idą

    cosmo-pl ja nie wiem czy ty czytasz między wierszami czy co, skrzynia CZM jest skrzynia 5 biegową o numerze 02J 300 045 EX montowaną w modelu Audi A3 8l i jak wszystkie skrzynie 02J czyli stosowane w A3 8L idzie do niej olej GL-4, i wiadomo że chodziło mi o lepkość jak cie to bardziej interesuje to możemy porozpisywać się o lepkościach kinematycznych i dynamicznych, ale chodziło o przybliżenie tym którzy nie siedzą w zagadnieniach technicznych że chodzi o gęstość oleju bo czy przypadkiem większa lepkość nie oznacza że olej jest bardziej gęsty??? I co rozumiesz przez to że skrzynia jest chłodniejsza? W skrzyni biegów normalnego drogowego samochodu nigdy niema bardzo wysokich temperatur porównywalnych z silnikiem. I na czym opierasz swój pomiar chłodniejszej skrzyni. Wywalone synchronizatory będą się oznaczać tym że biegi ci nie będą chciały wchodzić. i to że skrzynia chodzi na GL-5 nie oznacza że w pewnym momencie ci nie padnie. Na każdym silniku pojeździsz na mineralnym oleju z TESCO tylko jak długo to zależy od wielu parametrów.
    Ostatnio edytowane przez xcdriver ; 28-11-10 o 16:09
    1.8T...To nie jeździ...TO LATA

Strona 19 z 40 PierwszyPierwszy ... 9171819202129 ... OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •