Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 21 do 30 z 62

Temat: ściąga auto(pochylone koła)

  1. #21

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BWA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Do Bereznickiego dzwonilem w pierwszej kolejnosci, potem szukałem na stronie febi, i maja tylko tulejki i do mocowania tylko od strony ramy (odpowiednik 1K0 505 171 C).
    //EDIT: z rysunku widze, ze druga tulejka przychodzi w zwrotnicy, skoro poziom wahacza nie jest utrzymany to na pewno guma przy zwrotnicy też do przełożenia... masakra

    Intrygujące te power-flexy, do tego wahacza podchodzą PFR85-509 oraz PFR85-510 (obie strony jednego wahacza) ale 400pln za komplet to niemało. Poza tym gdzie mi przeprasują te tulejki w Krk? jeden serwis obśmiałem jak mi powiedział 500pln za samo przeprasowanie tulejek na obu wahaczach.

    pozdro,
    jedreg
    Ostatnio edytowany przez jedreg - 21-07-10 o 13:46

  2. #22
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    napisz do kolegi farnc i elemenateur byc moze beda mieli dostep do czesci
    Who I am? I am a the Champion.

  3. #23

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BWA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Wiem już że musze wymienić tulejki dolnego wahacza oraz zwrotnicy, a czy do drążka kierowniczego tylnej osi (1K0 501 530 C oraz 529 F) ktoś z Was zna numery tulejek po obu stronach? Te gumy też są wywalone ale ETKA nie podaje mi numerów tulejek. Jak nie to kupie nowe oba drążki.

    pozdro,
    jedrek.

  4. #24

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BWA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    W końcu udało się auto jeździ spowrotem prosto jak trzeba!

    Niestety nie odbyło się bez stresu bo po wymianie tulejek i drążków tylnego zawieszenia w polecanym warsztacie pod Krakowem efekt dalej występował. Okazało się to jednak błędem tamtejszego speca od geometrii. Po odbiorze auto miało przepompowaną przeze mnie prawą strone (dla zbilansowania ściągania) więc ustawienia geometrii zostały zrobione (o ile wogóle) w zły sposób. Auto dalej ciągło w prawo. Ponieważ dzień później miałem ustawioną wizyte w ASO w Modlniczce z obiecaną darmową diagnozą i pomiarami (sic!) podjechałem tam najpierw. Rutynowy przegląd zawieszenia (z moim udziałem) nie wykazał tym razem żadnych luzów i uszkodzeń. Z pomiaru geometrii wyszło, że "zbieżność jednostronna" tylnych kół jest totalnie asymetrycznie rozjechana i poza zakresem tolerancji. Po ponownej regulacji geometri jazda próbna wyszła dużo lepiej - auto szło prawie prosto, ze wciąż wyczuwalną ale dużo mniejszą tendencją do spychania auta w prawo. Po tym teście w ASO zrobili mi wyważanie kół pod obciążeniem i przełożono koła stronami i skosami tak, żeby wyzerować siły boczne, co finalnie dało prostą jazdę auta!

    Podsumowując ściąganie powodowały w 80% wywalone gumy tylnego zawieszenia, mocniej z prawej strony, oraz w 20% opony, które ułożyły się do rozjechanego zawieszenia.

    Proszę o zamknięcie wątku. Dla Miro podziękowanie za nieustającą asystę

    pozdro,
    jędrek.

  5. #25
    Marcinn87's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubuskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Panowie pomocy ,jestem już bez radny byłem 3 razy ustawić zbieżność niby wszystko oki mechanicy mówią ,a delikatnie ściąga na prawo ,buczą strasznie opony na prostej , zamieniałem już opony z przodu na tył i odwrotnie i nic to samo ,przy skręcie na lewo przestają buczeć,czy to może być wina łożyska , dla tego ściąga ? powód buczenia rozwiązany łożysko do wymiany było
    Ostatnio edytowany przez Marcinn87 - 30-06-15 o 16:36

  6. #26

    Data dołączenia
    Nov 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI AZV
    Podziękował
    raz

    Domyślny Zbieżność mieści się w granicach?

    Witam, robiłem dziś geometrię w aucie, niestety nie byli wstanie ustawić tylu wiec zrobili tylko przód, auto ściąga w prawo, wytłumaczy mi ktoś dokładnie ten schemat tu foto http://fotowrzut.pl/NX5T8H0IBE

  7. #27

    Data dołączenia
    Oct 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Małopolska
    Auto
    Audi A3 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI PD BMM (140KM)
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny Dziwny problem z pochyleniem Koła

    Witam, ponad rok temu zakupiłem Audi A3 8PA 2006 2.0 TDI BMM i juz wtedy zauważyłem ze prawe koło ( Strona pasażera ) jest lekko pochylone, nie robiłem z tym nic " zlałem sprawe " jeździłem jeszcze z miesiac moze wiecej i pewnego dnia zapatrzyłem sie i przej***** przez wysepke na drodze lewą stroną ( rozwaliłem przednią felge, opone ) i wtedy też lewe koło pochyliło sie bardzo dużo... Na następny dzień zajechałem na warsztat okazało sie ze Amor, wachacz, łożysko, drążek, i stabilizator są pokrzywione więc wymieniłem i koło w miare prosto było ale nie dawało mi to spokoju ze z jednej jak i drugiej strony jest dalej pochylone, więc pojechałem na zbieżnośc ustawili mi zbieżność ale pochylenia koła z przodu sie nie da i wtedy Pan stwierdził ze mam zwrotnice krzywą z jednej i z drugiej strone Więc wymieniłem te zwrotnice na nowe i zajechałem znowu na ustawienia zbieżności i w ogóle i sie okazało ze sie poprawiło ale jeszcze troche jest pochyłe koło ale to tak mało co w ogóle nie widocznie ale na wykresach jest widoczne... Możecie mi doradzić co może być jeszcze krzywe ? i co wymienić zeby te koła były proste ... Bo szkoda opon, dopiero co założyłem nowe zimówki ...


    @edit dodam ze przeguby zewnętrzne i wewnętrzne też zostały z przodu wymienione i łożyska w wszystkich kołach... Felgi też zostały zmienione na oryginały ( proste)
    Ostatnio edytowany przez dawiol123 - 04-11-16 o 14:57

  8. #28
    acinr_PL's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZST
    Auto
    Limousyne quattro stronic 2015
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    205 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Miałem jakiś czas temu również problem z pochyleniem jednego koła. A3 nie ma regulacji pochylenia koła ale jak pojedziesz do kumatego diagnosty od zbieżności to ci to ustawi na tzw fasolkach czyli można delikatnie przesuwać amortyzator w górnym mocowaniu, sworzeń wahacza i luzując całe sanki pod silnikiem przesunie ci tak, że będzie dobrze.
    Masz skan z pomiaru geometrii?
    Podaj wartość kątów pochylenia kół przednich zobaczymy czy jest to w normie do regulacji.

  9. #29

    Data dołączenia
    Oct 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Małopolska
    Auto
    Audi A3 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI PD BMM (140KM)
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Jutro podeśle skan i zrobie edit posta

  10. #30

    Data dołączenia
    May 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Płock
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny Niestabilne zawieszenie prowadza auto

    Witam,

    nie znalazłem podobnego problemu więc opisuje go tutaj. Od pewnego czasu mam problem(od razu wykluczam tutaj opony oraz felgi bo opony nówki a felgi proste i wcześniej tego problemu nie miałem). Gdy jadę po prostej drodze kierownica nie jest ustawiona na równo tylko lekko przekrzywiona w lewo, ponieważ muszę lekko kontrować bo ściąga mi auto delikatnie na prawą stronę, ogólnie ciężko mam na prostej drodze utrzymać samochód prosto bez dotykania kierownicy. Druga sprawa na nierównej drodze autem buja prawo/lewo tak jakby zawieszenie pracowało na boki auto jest takie nie stabilne i nie jest sztywne( czuć na nierównościach jakby był jakiś luz i buja autem), jak trzymam prosto kierownice to czuje tak jakby się przesuwało lekko na prawo i muszę kontrować. Na policjantach i na drogach gruntowych czasem słychać jakieś stuknięcia z zawieszenia lecz nie wiem co to może być. Gdy auto rozbujam na prawo lewo i ustawie kierownice na wprost to będzię jechał prosto. Jakieś sugestie ? niżej fotka kierownicy

    http://imgur.com/a/EpKgl

Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •