Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 47

Temat: Problem z podciśnieniem

  1. #1

    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    k Suwałk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    raz

    Domyślny Problem z podciśnieniem

    Witam mam taki problem kupiłem audi a3 silnik agr 1.9tdi 90km i nie wiem co jest mam jedną kostke wolną. Tą przy n75. Czy tam powinien byc jeszcze jeden zaworek??? Auto powużej 2tys obrotow lapie notlaufa turbina cyklicznie spuszcza cisnienie chyba. Prosze o pomoc
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 06-10-15 o 15:55

  2. #2
    owieczka's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zabrze
    Auto
    1.9TDI AXR+
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    inny
    Pomógł
    112 razy
    Podziękował
    40 razy

    Domyślny

    Sprawdź najpierw wężyki od N75 i sam N75. Potem podłącz według tego schematu: http://img685.imageshack.us/f/podlaczenie.jpg/
    Vag pokazuje jakieś błędy?

  3. #3
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez krzwys Pokaż post
    mam jedną kostke wolną. Tą przy n75. Czy tam powinien byc jeszcze jeden zaworek???
    powinien być jeszcze elektrozawór N18 od sterowania zaworem EGR, jeśli wtyczka od niego wisi luźno to VAG-COM pokaże błąd 17849 - odpięcie wtyczki od N18 nie powoduje jednak notlaufa zatem sprawdź poprawność podłączenia wężyków ciśnieniowych jak pokazał Ci owieczka a najlepiej jakbyś skorzystał jednak z diagnozy Vagiem i odczytał błędy sterownika silnika i zrobił logi dynamiczne z trzech podstawowych grup czyli 003, 008 i 011 - bo nie wiemy czy turbo przeładowuje czy niedoładowuje.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  4. #4

    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    k Suwałk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Wymieniłem już n75 i jeden wezyk. Zaworek od egru jest i dziala a wyswietlalo blad jakis z kolektorem ssacym juz nie pamietam u mnie nie ma zadnych trojniczkow na wezkach od podcisnienia a u kolegi sa, czy u mnie tez powinne byc. Mi się zdaje ze turbina przeladuwuje poniewaz na poczatku wszystko dobrze dopiero pozniej sa te obvjawy tak jakby cisnienie raptownie spadalo i znowu ładuje i spada.

  5. #5
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez krzwys Pokaż post
    wyswietlalo blad jakis z kolektorem ssacym juz nie pamietam
    to w takim razie nie masz podłączonej wtyczki do elektrozaworu N239 od sterowania klapą gaszącą, u Ciebie nie ma trójników bo nie masz układu podciśnieniowego tylko ciśnieniowy i patrzyłeś w komorę silnika kolegi, który ma inny silnik - posiadający turbosprężarkę ze zmienną geometrią a nie z zaworem upustowym. Turbo z pewnością przeładowuje aż do momentu kiedy sterownik przechodzi w tryb pracy awaryjnej tzn. nie uchyla zaworu upustowego w turbosprężarce więc proponuję sprawdzić wężyk ciśnieniowy idący od turbo do N75 a następnie ten od N75 do gruchy przy turbinie - muszą być szczelne, jeśli są szczelne to należy się zabrać za sprawdzenie elektryczne N75 - pomiar rezystancji pomiędzy jego pinami omomierzem a następnie go rozebrać i wyczyścić oraz sprawdzić stan wewnętrznej sprężynki.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  6. #6

    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    k Suwałk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    n75 mam kupiony od kumpla z rozbiorki tylko ze z benzyny. teraz ciegno od turbiny chodzi a na starym nie chcialo, moze za maly skok ma? a co do tego n239 to nie wiem czy on tam powinien byc to jest do klapy gaszacej tak?
    u mnie jeden zaworek jest do egru a drugi to n75 i wiecej nie ma znajomy mowi ze tam gdzies powinien byc wczepiony zawor jednokierunkowy czy to mozliwe?

  7. #7
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    jeśli masz klapę gaszącą to i N239 powinieneś mieć założony z tyłu kolektora ssącego, pisałem Ci już, że masz układ ciśnieniowy sterowania turbodoładowaniem a nie podciśnieniowy więc nie szukaj u siebie żadnego zaworka jednokierunkowego.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  8. #8

    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    k Suwałk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Aha to nie wiem N75 sprawny wezyki tez szczelne a dalej to samo podsyłam paczke ze zdjeciami
    Dodano:
    http://yfrog.com/jx20100708048j
    http://yfrog.com/9g20100708049j
    http://yfrog.com/9g20100708049j
    http://yfrog.com/mn20100708050j
    http://yfrog.com/ju20100708051j
    http://yfrog.com/2o20100708052j
    http://yfrog.com/5j20100708053j
    To zdjecia tych zaworkow i kabli wolnych.
    Ostatnio edytowany przez krzwys - 08-07-10 o 16:12 Powód: Automatyczne łączenie postów

  9. #9

    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    k Suwałk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Hmmm u mnie nie ma klapy gaszacej i moze za to on tak dziwnie gasnie... Powinna tam byc prosze o odp. Juz nie wiem co robic z tym autem.

  10. #10
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    dałeś fotki ale bez klapy gaszącej, tu masz obudowę zaworu EGR wraz z klapą gaszącą, siłownikiem podciśnieniowym, który nią steruje oraz zaznaczonym strzałką elektrozaworem N239 (od którego masz wypiętą tę wolną wtyczkę) :
    http://images48.fotosik.pl/235/fdccaccdce3b3490med.jpg
    http://obrazki.elektroda.net/88_1235136898.jpg
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...7a570e5b9f53f0
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  11. Podziękowania dla Sztomel za pomoc w problemie

    krzwys (08-07-10)

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •