Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokazane rezultaty 31 do 37 z 37

Temat: Śmierdzący nawiew - TRYB ECON

  1. #31
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    pomijajac ze osuszacz nalezaloby wymieniac co 2lata ( w koncu to filtr ) , jak robi sie w wiekszosci aut, wyjatkowo dopuszcza sie co 3-4lata
    a juz na mus przy kazdorazowej wymianie sprezarki, elektrozaworu czy zaworu rozpreznego

    o koniecznosci wymiany w silnikach popczecznych nikt nie pisze, bo jest to pracochlonne, a przez to zwyczajnie bardzo drogie
    demontaz zderzak przedniego itd.
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  2. #32

    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Skarżysko
    Auto
    A3 8P / EOS
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Panowie - kilkakrotnie kumplom odgrzybiałem klimę i za każdym razem z podobnym skutkiem tj przestało capić. Oczywiście kumple najpierw testowali ozonowanie wurth itede. Dla mnie najskuteczniejszym jednak środkiem okazał się tanio spray - pianka K2 (w Castoramie chyba 21zł) - żaden z kumpli nie narzekał, córka w swoim samochodzie też ma tym zrobione. Fakt że trzeba się trochę pogimnastykować żeby wyjąć filtr ppyłkowy, ja dodatkowo jeszcze zrzucam schowek i przy włączonym obiegu wewnętrznym przez otwartą klapkę poprzez wirujący wentylator leci pianka to jednak efekt jest. Po wyjęciu filtra p.pyłkowego oczywiście trzeba zasunąć spowrotem klapkę. Zanim zaczniemy zabieg należy włączyć stacyjkę, nastawić na max chłodzenie i wyłączyć wentylator albo zejść do minimum. Potem pianka ile się da w każdy możliwy otwór (przez klapkę gdzie filtr ppyłkowy też - potem zasuwamy klapkę) i jak już pianka wszędzie jest czekamy tak z 5 minutek żeby sobie trochę pościekała, potem włączamy nadmuch znowu na minimum i stopniowo zwiększamy oczywiście dodając pianki przez wentylator. Wentylator chodzi na 1/2 obrotów a my sobie przestawiamy klapki na szybę na nogi i na twarz, potem trochę przestawiamy z chłodzenia na ogrzewanie żeby i tam pianka poszła - ja nadal dawkuję piankę bo pojemnik jednak ma jej trochę. Potem zowu wracamy do chłodzenia i dajemy jeszcze pianki przez wentylator. Jak uznamy że dość tego wciskania pianki to zakłądmy schowek, zdejmujemy zaślepkę filtra ppyłkowego wstawiamy filtr i dalej nadmuch aż dojdziemy na maxa. Jak nic nie będzie już wylatywać, łącznie z zapachem chemicznym to możemy uznać że wykonaliśmy pracę. Efekt sprawdzamy następnego dnia jadąc na klimię przechodzimy na ekon i jak nie ma zapaszku z którym walczyliśmy to możemy być zadowoleni

  3. #33
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez greg Pokaż post
    Panowie - kilkakrotnie kumplom odgrzybiałem klimę i za każdym razem z podobnym skutkiem tj przestało capić. Oczywiście kumple najpierw testowali ozonowanie wurth itede. Dla mnie najskuteczniejszym jednak środkiem okazał się tanio spray - pianka K2 (w Castoramie chyba 21zł) - żaden z kumpli nie narzekał, córka w swoim samochodzie też ma tym zrobione. Fakt że trzeba się trochę pogimnastykować żeby wyjąć filtr ppyłkowy, ja dodatkowo jeszcze zrzucam schowek i przy włączonym obiegu wewnętrznym przez otwartą klapkę poprzez wirujący wentylator leci pianka to jednak efekt jest. Po wyjęciu filtra p.pyłkowego oczywiście trzeba zasunąć spowrotem klapkę. Zanim zaczniemy zabieg należy włączyć stacyjkę, nastawić na max chłodzenie i wyłączyć wentylator albo zejść do minimum. Potem pianka ile się da w każdy możliwy otwór (przez klapkę gdzie filtr ppyłkowy też - potem zasuwamy klapkę) i jak już pianka wszędzie jest czekamy tak z 5 minutek żeby sobie trochę pościekała, potem włączamy nadmuch znowu na minimum i stopniowo zwiększamy oczywiście dodając pianki przez wentylator. Wentylator chodzi na 1/2 obrotów a my sobie przestawiamy klapki na szybę na nogi i na twarz, potem trochę przestawiamy z chłodzenia na ogrzewanie żeby i tam pianka poszła - ja nadal dawkuję piankę bo pojemnik jednak ma jej trochę. Potem zowu wracamy do chłodzenia i dajemy jeszcze pianki przez wentylator. Jak uznamy że dość tego wciskania pianki to zakłądmy schowek, zdejmujemy zaślepkę filtra ppyłkowego wstawiamy filtr i dalej nadmuch aż dojdziemy na maxa. Jak nic nie będzie już wylatywać, łącznie z zapachem chemicznym to możemy uznać że wykonaliśmy pracę. Efekt sprawdzamy następnego dnia jadąc na klimię przechodzimy na ekon i jak nie ma zapaszku z którym walczyliśmy to możemy być zadowoleni
    Jak Ci kiedyś taka pianka (i to w takiej ilości) pozalewa elektronikę to szybko znajdziesz inny sposób odszczurzania klimy

  4. #34

    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Skarżysko
    Auto
    A3 8P / EOS
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez morgan Pokaż post
    Jak Ci kiedyś taka pianka (i to w takiej ilości) pozalewa elektronikę to szybko znajdziesz inny sposób odszczurzania klimy
    rozumiem, że nie myjesz samochodu z zewnątrz bo wewnątrz się elektronika zaleje .
    Miałeś kiedyś kompletną nagrzewnicę w ręku? Elektronika tj silniczki są na zewnątrz, a w środku po to masz odpływ na skropliny bo się pojawiają - jeśli skropliny płyną obfitym strumieniem pod samochodem w upały to ciekaw jestem co na to ta twoja elektronika - zresztą jeden lubi się myć a drugi perfumować tylko swoje ciuchy - jakby to Twoje ozonowani e wybijało grzyba to byłaby to najskuteczniejsza metoda zwalczania grzyba na ścianach mieszkań

  5. #35
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez greg Pokaż post
    jakby to Twoje ozonowani e wybijało grzyba to byłaby to najskuteczniejsza metoda zwalczania grzyba na ścianach mieszkań
    Czy ja gdzieś napisałem, że to "moje" ozonowanie wybija grzyba? Nie jestem zwolennikiem tylko i wyłącznie ozonowanie. Wykonuję je w swoich autach co jakiś czas (na profi sprzęcie) ale ma to służyć odświeżeniu klimy i wnętrza, nie czyszczeniu ani tym bardziej odgrzybieniu. Klimę najlepiej jest wyczyścić mechanicznie co jakiś czas. A regularnie odświeżać. Wylewania pianki gdzie się da nie zaliczam do żadnego z tych zabiegów ale każdy robi to co lubi
    Ostatnio edytowany przez morgan - 30-09-14 o 06:46

  6. #36

    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Skarżysko
    Auto
    A3 8P / EOS
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    a ja po prostu moją metodą odgrzybiałem te samochody które wróciły z ozonowania i jak capiło przed tak i po. Dlatego, po przekonaniu się że najskuteczniejszą metodą jest jednak pianka, a w żadnym z robionych pianką nie było problemów z klapkami, czujnikami, silniczkami czy zapaszku nadal będę uważał że jest to lepsza metoda.
    Od razu wyjaśniam - naprawy samochodów robię rozrywkowo znajomym, którzy nie chcą sami (nie mają smykałki do mechaniki) lub boją się sami coś rozebrać (bo lubię grupę VAG) a nie zawodowo - więc nie mam interesu w tym, czy ktoś będzie ozonował czy też piankował.

  7. #37
    Konio_68's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańsk
    Auto
    Volvo
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    40 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Panowie , jak już raz zacznie capić to trzeba co roku piankować bo powraca jak bumerang.
    Jest lepsza metoda , wymienić osuszacz . To przez niego capi klima , piankowanie czy ozonowanie to tylko usuwanie skutków ....
    Tak jak kolega powyżej napisał osuszacz powinno się wymieniać co 2-3 lata .... często jak układ był szczelny i chodził pociągnie i więcej bez problemu.
    Ale jak już zacznie capić to do wymiany jest również osuszacz.
    Co więcej jak już mamy klimę to nie powinno się jeździć bez klimy . Tylko i wyłącznie tryb auto , a nie będzie nigdy z nią problemów.

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •