Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 51 do 60 z 78

Temat: spadek mocy, drganie, spadek obrotów przy ruszaniu 1.6

  1. #51

    Data dołączenia
    Oct 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Walbrzych
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    U mnie natomiast przy światłach nie było problemu, za to jak włączałem klime to problem tak się nasilał, że podczas postoju i na jałowym biegu silnik strzelał jakby blok miało rozwalić. Po wymianie czujnika i przywróceniu normalnego trybu (wcześniej tryb awaryjny), autko śmiga jak należy.

  2. #52

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubasz
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    5 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Skreamesk Pokaż post
    U mnie natomiast przy światłach nie było problemu, za to jak włączałem klime to problem tak się nasilał, że podczas postoju i na jałowym biegu silnik strzelał jakby blok miało rozwalić. Po wymianie czujnika i przywróceniu normalnego trybu (wcześniej tryb awaryjny), autko śmiga jak należy.
    Gdzie kupowałeś ten czujnik? internet? Na aledrogo nie widzę boscha

  3. #53

    Data dołączenia
    Oct 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Walbrzych
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    U mnie w miasteczku jest wyspecjalizowany serwis Bosch i oni jako jedyni z diagnozowali problem z moim autem. Skoro serwis Bosch to i części Bosch, wszystko oni zrobili, ja tylko zapłaciłem.

  4. #54
    kawuzz's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Strzyżów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    Witam, to ponownie ja. Wciąż niestety mam problem ze swoim 1.6 :/ Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu oraz czujnik wału korbowego. Wcześniej jeszcze czyszczona przepustnica i dokonano adaptacji. Obecnie zmagam się z niemalże cały czas występującym trybem awaryjnym silnika (czy jakkolwiek inaczej to nazwać) - długo trzeba kręcić by odpalił (normalnie było od "strzała"), silnik nie może wejść na obroty.. Strasznie osłabł, kręci się do max 5000-5500 (sprawdzone na 1 i 2, nie da rady odciąć obrotów). To są główne problemy, ponadto wydaje mi się że czuć ponad normę paliwo ale to moje subiektywne odczucia.

    Po przeczytaniu kilku for i problemów różnych użytkowników przychodzą mi na myśl następujące opcje:
    - uwalony czujnik temperatury podający info do komputera (może podawać niewłaściwą mieszankę)
    - sonda lambda (poprzedni właściciel zamontował strumienicę i chałupniczo przyspawał sondę do niej)
    - przewody ze świecami (nie sprawdzane, ale nie wymieniane prawdopodobnie od nowości)

    Jak mu się uwidzi, to czasem działa przez moment normalnie. Na jedną noc odpiąłem klemy z aku, rano zapalił bez problemów i bez deptania w pedał gazu bez problemów dojechałem gdzie chciałem. Wieczorem skusiło mnie mocniej przycisnąć i momentalnie zaczęły się problemy.. Tracę powoli nerwy już, proszę o pomoc bo wkrótce zlinczuję te moje 8L Na dniach powinienem mieć dostęp do VAGa więc może na nim coś wyjdzie.

    PS. Silnik 1.6 rocznik 1997, PB bez LPG. Pozdrawiam!

  5. #55

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubasz
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    5 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kawuzz Pokaż post
    Witam, to ponownie ja. Wciąż niestety mam problem ze swoim 1.6 :/ Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu oraz czujnik wału korbowego. Wcześniej jeszcze czyszczona przepustnica i dokonano adaptacji. Obecnie zmagam się z niemalże cały czas występującym trybem awaryjnym silnika (czy jakkolwiek inaczej to nazwać) - długo trzeba kręcić by odpalił (normalnie było od "strzała"), silnik nie może wejść na obroty.. Strasznie osłabł, kręci się do max 5000-5500 (sprawdzone na 1 i 2, nie da rady odciąć obrotów). To są główne problemy, ponadto wydaje mi się że czuć ponad normę paliwo ale to moje subiektywne odczucia.

    Po przeczytaniu kilku for i problemów różnych użytkowników przychodzą mi na myśl następujące opcje:
    - uwalony czujnik temperatury podający info do komputera (może podawać niewłaściwą mieszankę)
    - sonda lambda (poprzedni właściciel zamontował strumienicę i chałupniczo przyspawał sondę do niej)
    - przewody ze świecami (nie sprawdzane, ale nie wymieniane prawdopodobnie od nowości)

    Jak mu się uwidzi, to czasem działa przez moment normalnie. Na jedną noc odpiąłem klemy z aku, rano zapalił bez problemów i bez deptania w pedał gazu bez problemów dojechałem gdzie chciałem. Wieczorem skusiło mnie mocniej przycisnąć i momentalnie zaczęły się problemy.. Tracę powoli nerwy już, proszę o pomoc bo wkrótce zlinczuję te moje 8L Na dniach powinienem mieć dostęp do VAGa więc może na nim coś wyjdzie.

    PS. Silnik 1.6 rocznik 1997, PB bez LPG. Pozdrawiam!
    Auto masz w trybie serwisowym to będzie muł,skasowałeś błędy akumulatorem więc było dobrze na chwilę ,bez vaga nic nie zrobisz, sonda nie może być chałupniczo przyspawana do strumienicy tylko z 15 cm za strumienicą i z wkręconym emulatorem. Swiece też sprawdz tylko wymaga wykręcenia kolektora,a jak ruszysz to najlepiej nowe uszczelki.

  6. #56
    kawuzz's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Strzyżów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    Autko podpięte pod Vaga wykazało 2 błędy:
    - Regulator położenia przepustnicy v60
    - Czujnik prędkości obrotowej silnika g28
    Oba błędy to tzw. błędy sporadyczne. Podłączenie wykonane na wyłączonym silniku. Po skasowaniu błędów silnik uruchomił się standardowo w trybie serwisowym z oporem, za to błędy już nie wróciły.

    Tak rozmyślając nad momentem nasilenia się problemów (tj. niższe temperatury oraz śnieg) przychodzi mi na myśl fakt, że wszystko zaczęło się dziać po wzroście wilgotności spowodowanej taką a nie inną porą roku. Wcześniej takie wariacje zdarzały mi się częsciej w momencie opadów deszczu. Hm...
    Znajomy sugeruje mi sprawdzenie miejsc wysokiego napięcia tj. świec oraz kabli zapłonowych + ewentualnie cewki - w sumie logika na to wskazuje, może są jakieś problemy z masą?

  7. #57

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubasz
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    5 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kawuzz Pokaż post
    Autko podpięte pod Vaga wykazało 2 błędy:
    - Regulator położenia przepustnicy v60
    - Czujnik prędkości obrotowej silnika g28
    Oba błędy to tzw. błędy sporadyczne. Podłączenie wykonane na wyłączonym silniku. Po skasowaniu błędów silnik uruchomił się standardowo w trybie serwisowym z oporem, za to błędy już nie wróciły.

    Tak rozmyślając nad momentem nasilenia się problemów (tj. niższe temperatury oraz śnieg) przychodzi mi na myśl fakt, że wszystko zaczęło się dziać po wzroście wilgotności spowodowanej taką a nie inną porą roku. Wcześniej takie wariacje zdarzały mi się częsciej w momencie opadów deszczu. Hm...
    Znajomy sugeruje mi sprawdzenie miejsc wysokiego napięcia tj. świec oraz kabli zapłonowych + ewentualnie cewki - w sumie logika na to wskazuje, może są jakieś problemy z masą?
    Sprawdz za kilka dni czy błędy powróciły. A rozrusznik kręci normalnie? Jak błędy powrócą to poczytaj trochę nad nimi czym to może być spowodowane.Jeśli regulator położenia przepustnicy to cała przepustnica do wymiany.

  8. #58
    kawuzz's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Strzyżów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    Rozrusznik kręci normalnie. Niestety nie mam wglądu co chwilę w VAGa, wcześniej podpinany był raz przeze mnie i jeśli chodzi o ten regulator położenia przepustnicy to pierwszy raz owy błąd powstał. Tego roku wykonywano czyszczenie przepustnicy i jej adaptację, wcześniej znacznie falowały obroty ale obecnie jest w normie.
    Bilans jest taki, że czujniki położenia wałka rozrządu oraz wału korbowego zostały wymienione (w kolejności Ori Skody oraz Bosch), wczoraj do tego zmieniono świece i kable na nowe NGK i nic nie pomogło Posiadam obecnie 2 cewki używane, obie sprawdzaliśmy miernikiem i wychodzą identyczne parametry, więc problem cewki możemy chyba odłożyć na bok bo chyba małe prawdopodobieństwo by dwie były w ten sam sposób uszkodzone?

    Obecnie co zostało jeszcze do wymiany to czujnik temperatury na silniku który podaje dane do kompa. Czy on może powodować to wszystko? Przypominam, że silnik cały czas działa w trybie serwisowym, bardzo ciężko odpala i ledwie raz na kilkanaście razy przy dużym szczęściu uruchomi się w trybie pełnej mocy... Tracę już siły i cierpliwość powoli

  9. #59

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubasz
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    5 razy

    Domyślny

    kawuzz czujnik temp możesz mniej więcej sprawdzić klimatronikiem,ale wątpię bo nic nie wspominasz o problemach z temperaturą.Musisz odczytać ponownie błędy ,podejrzewam przewód jakiegoś czujnika .

  10. #60
    kawuzz's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Strzyżów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    Z temperaturą póki co odpukać nie mialem problemów, to fakt..
    Po wczorajszych eksperymentach doszły kolejne fakty. Mianowicie:
    Po losowym, udanym odpaleniu silnika w trybie normalnym (bez dlugiego kręcenia rozrusznikien, odpowiednio reaguje na gaz itd) eksperymentalnie odpinaliśmy poszczególne czujniki. Co ciekawe, silnik po odpięciu czujników temperatury, spalania stukowego, czy choćby położenia wałka rozrządu nadal pracował bez problemów(!). Czy to normalne że jednostka nie reaguje na takie losowe odpinanie poszczególnych "czujek"?
    Na dodatek zaobserwowałem ciekawostkę, od kiedy mam A3 po zamknięciu drzwi, lampki oświetleniowe wewnątrz gasły dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Od wczoraj wystarczy że zamknę dobrze drzwi i w momencie światełka na podsufitce od razu wygasają.. Magia normalnie, bo nic nie przestawiałem ani bie kombinowałem

    Po tym wszystkim moje podejrzenia padły na głównego kompa, tak jakby całkiem ześwirował już.. Czy jest taka możliwość że komp ponosi temu wszystkiemu winę?

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •