Strona 1 z 13 12311 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 130

Temat: utrata mocy w 1.9 tdi

  1. #1

    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    sieradz
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny utrata mocy w 1.9 tdi

    od dłuzszego czasu mam problem z 1.9 tdi 97 rok. samochód traci moc na rozgrzanym silniku. Kiedy jest zimny tzn do przejechania okolo 15 km nie ma problemów z mocą. Po dłuższej jeździe dżwięk silnika zmienia sie na bardziej warczacy i nieprzyjemny. jesli jadę spokojnie i nie dochodzę z obrotami do 3000 wszystko jest w miare ok(oprócz głosniejszej pracy). jesli jest zimny to przekroczenie tych 3000 tys obr. tez nie powoduje niczego zlego ale na ciepłym silniku coś się zawiesza i auto traci przyspieszenie. czasem przyspiesza jakby nieco lepiej ale juz nie tak idealnie jak na nierozgrzanym. jesli np stojąc na czerwonym swietle wyłącze silnik i chwile odczekam samochód znowu odzyskuje moc ale tez jakby nie do końca. idzie w miare ok ale też nie idealnie. Ale bywa i tak ze po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów nagle coś zaskoczy i samochód jedzie tak jak powinien z odpowiednim kopem i pracuje cicho. ostatnio przy okazji wymiany rozrzadu był podłączany pod komputer i sprawdzana turbina i przepływomierz i jest ok. cos tam niby mi przeczyścili i jakby ładniej mi odpala i na zimno pracuje w miare ładnie. wczesniej na zimnym tez zdarzało mu sie głosniej pracować ale wymiana była przedwczoraj wiec może jeszcze za wcześnie na takie wnioski. jak na razie mechanik tez nie bardzo wie co moze być przyczyna takiego zachowanie.
    Może ma ktos jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny?
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 15-10-16 o 19:39

  2. #2
    Uzik's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nysa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Zacznijmy od tego kto diesla z turbem na zimno powyzej 2tys obrotow ciagnie, bo wywnioskowalem z Twojej wypowiedzi ze tak robiles
    jesli jest zimny to przekroczenie tych 3000 tys obr. tez nie powoduje niczego zlego ale na ciepłym silniku coś się zawiesza i auto traci przyspieszenie.

  3. #3
    etanol's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko Biała/Gliwice/Tarnowskie Góry
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Juleq poczytaj ten temacik http://www.forum.a3-club.net/showthr...zep%B3ywomierz
    i poczytaj o trybie awaryjnym "notlauf" może troszke wiedzy wpadnie

  4. #4

    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    sieradz
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    uzik

    no niezupełnie. troche niejasno sie wyraziłem. pisząc zimny miałem na mysli po przejechaniu juz paru kilometrów i kiedy termometr pokazuje już pare stopni. tak całkiem na zimno jeżdzę delikatnie. bo nawet jak już temperaturapłyny chłodzacego osiagnie 90stopni to jeszcze przez p[are kilometrów idzie normalnie. problemy zaczynaja sie tak po okolo 15 km. ale bywa ze moge przejechać wiecej inic zlego sie nie dzieje
    Dodano:
    etanol.

    na razie se nie poczytam. jak chciałem wejść wyskoczyło mi cos takiego

    To view this thread or threads in this forum your post count must be 1 or greater.

    You currently have 0 posts.


    o ile dobrze zrozumiałem jestem jeszcze za mlody na tym forum
    Ostatnio edytowany przez juleq - 09-10-10 o 14:55 Powód: Automatyczne łączenie postów

  5. #5
    domel79's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gniezno
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    311 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    w szukajce wpisz "tryb awaryjny" lub "notlauf" i znajda sie same posty
    ogolnie duzo moze byc przyczyn od nieszczelnosci ukladu po turbine

  6. #6
    etanol's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko Biała/Gliwice/Tarnowskie Góry
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Juleq znajdz kogoś z Twojej okolicy z Vagiem i podłącz i przeskanuj wszystko. Dziwie sie ze nic nie wyszkoczyło kiedy podłączałeś autko pod kompa u mechanika bo takie rzeczy powinno zanotować

  7. #7
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez etanol Pokaż post
    Dziwie sie ze nic nie wyszkoczyło kiedy podłączałeś autko pod kompa u mechanika bo takie rzeczy powinno zanotować
    nie ma się co dziwić, łapałem kiedyś notlaufy po dłuższej jeździe z prędkością 160 km/h na piątym biegu i nigdy komp nie zanotował błędu, błędy zaczęły się pojawiać kiedy zmienna geometria stała cały czas w pozycji max doładowania więc błędami nie ma się co sugerować - wtedy wystarczy wykonać logi dynamiczne i będzie wiadomo czy turbo przeładowuje czy niedoładowuje i w jakim zakresie - bo nie zawsze w skrajnych wartościach a jest to uzależnione od tego czy powodem niewłaściwego ciśnienia doładowania jest zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy czy też kierownice spalin przycinające się w ich środkowym położeniu.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  8. #8

    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    sieradz
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    ja jestem w tym temacie laikiem. mechanik powiedział ze z turbina i przepływomierzem jest wszystko w porzadku ale o ile pamiętam to jak byłem u niego nastepnego dnia i podłączył pod komputer jeszcze raz to chyba coś się nie zgadzało z jakimś cisnieniem ale nie wiem co a samochodu nie mogłem zostawić na dalsze badanie bo mi był potrzebny. wcześniej nic mu nie pokazało być moze dlatego ze badanie robił na nie do końca rozgrzanym silniku a problemy zaczynają sie po rozgrzaniu.
    jesli była by to wina turbiny to co mogło być z nią nie tak? mechanik powiedział mi że "nie ma luzów na wałku". moja atrójka ma 90 koni i jakas "prostą" turbine ale mnie jako laikowi niewiele to mowi.

  9. #9
    MartiA3's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    F6 MARTI
    Auto
    audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.8T CDAA
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    brak mocy? stawiam jednak na turbinę...;-/

  10. #10
    etanol's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko Biała/Gliwice/Tarnowskie Góry
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    weż posprawdzaj przewody od podciśnienia

Strona 1 z 13 12311 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •