ja juz zrobilem 80tys i narazie dalej jezdzi:0 na chipsie przejezdzilem narazie 20tys 177km 395nm sprawuje sie 2.0 bkd
Dodano:
zapomnialem dodac ze mam juz 212000 przebiegu
ja juz zrobilem 80tys i narazie dalej jezdzi:0 na chipsie przejezdzilem narazie 20tys 177km 395nm sprawuje sie 2.0 bkd
Dodano:
zapomnialem dodac ze mam juz 212000 przebiegu
Ostatnio edytowany przez krzysssk21 - 10-02-11 o 15:06 Powód: Automatyczne łączenie postów
|
Hmm, ktoś wcześniej pisał, że przyczyną pękających głowic jest różnica temperatur, szczególnie w zimie i na wiosnę.
Mi znajomy mechanik mówił (i to jest chyba powszechnie znana opinia), że jak się ma diesela to przy zimnym silniku pali się go czeka kilka minut na jałowym aż trochę się rozgrzeje i dopiero rusza w drogę. Podobnie przy gaszeniu silnika (ale to się tyczy głownie turbiny). Nie gasimy od razu z trasy tylko czekamy na jałowym przynajmniej 1-2 min, aż turbina trochę się schłodzi.
Może stosowanie się do tego przynajmniej w zimę i na wiosnę zachowa dobrą kondycję nie tylko turbiny ale i głowicy.
Witam,
Mam poliftowe A3 z drugiej połowy 2005 roku - duży grill.
Po kupnie wymieniałem rozrząd u swojego mechanika, kupił mi zestaw rozrządu INA właśnie do tego silnika BKD z drugiej połowy 2005 roku. Numery takie same jak ja znalazłem na allegro i w konfiguratorach na necie.
Okazało się, że jedna kupiona rolka w głowicy się nie mieści bo ma otwór fi10, a w mojej głowicy jest fi12. No cóż, mechanik pojechał do swojego sklepu motoryzacyjnego i wg ich katalogu jedynie co pasowało to zestaw dla silnika BKD po 2006 roku czyli od 2007 wzwyż.
Wychodzi, że mam włożony nowszy silnik. Reszta rozrządu identyczna, tylko ta jedna rolka ma większy otwór.
Jak to z tym jest bo wg tego co ja tutaj znalazłem to są tylko 2 rodzaje głowic: przedliftowa i poliftowa z lekko zmienioną konstrukcją. Ponadto gdzie jest wbity numer silnika na bloku? Bo nie mam naklejki na rozrządzie, a resztę to sobie można wsadzić jak był silnik wymieniony. Uprzedzam: znalazłem kilka tematów z tym pytaniem, ale wszędzie moderatorzy odsyłają do tego tematu, a tam nie jest napisane, gdzie jest numer na bloku silnika tylko naklejki...
Mowa o tym: http://www.a3-club.net/forum/showthr...88#post1002688
Aha - i wg tej strony plastikową pokrywę mam od RM 2006 - cała czarna, czyli >=2007
Pozdrawiam i dzięki.
Ostatnio edytowany przez diego93z - 12-03-16 o 14:10
Czesc,
własnie znalazłem kilka głowic do audi a3 2.0 tdi bkd. nie jest to az tak problematyczna sprawa jakby sie moglo wydawac udalo mi sie znalezc glowice zregenerowana za 1200zl (w rozliczeniu biora stara). to moja pierwsza peknieta mam nadzieje ze juz ostatnia. ogolnie rzecz biorac to pierwszy wyciek plynu chlodniczego zaobserwowałem w zimie 2013/2014. przejezdzilem z tym okolo 80tys km. wyciek zwiekszyl sie do 1l/2000km czyli jeszcze moglem jezdzic tak dalej ale... zeby go odpalic musial stac pod gore maska w dol. takie patenty to tylko w polsce
jak stal maska w gore dluzej niz 6 godzin, to przed odpaleniem trzeba bylo go pchnac bo inaczej nie chcial zakrecic. przy postoju na plaskim bylo mniej wiecej okej.
nie jeden juz spawal i nie jeden robil drugi raz, bo spawana pekla w innych miejscach. zastanow sie dwa razy.
Witam, wczoraj bimbrownikiem sprawdzałem czy uszczelka w moim a3 8p 2.0tdi BKD poszła i niestety wyszedł test pozytywny... więc pewnie to zrobię, mam pytanie do was ile miej wiecej może to kosztować ? Pewnie sam z mechanikiem będę dłubał u siebie w garażu. Zastanawiam się jeszcze jak z głowicą, bo w tych silnikach ponoć pękały... ale to się okaże dopiero jak rozbierzemy silnik, orientuję się ktoś ile może wyjść kasy za głowicę lub może ma ktoś kogoś godnego polecenia co ma już gotowe do zamontowania ?
Ostatnio edytowany przez klamamoto - 25-05-18 o 18:22
Moja biała strzała 3.2v6 https://www.a3-club.net/forum/showth...48#post1635648
na ktore z twoich pytan nie ma odpowiedzi w tym temacie i np w wielkim podwieszonym o silniku 2.0TDI PD 03 > ?
gdybys sie choc troche wysilil, minimalnie, wiedzialbys wszystko..
cudem bedzie walnieta uszczelka w tym silniku, bo akurat ona jest metalowa, a glowice leca kazdemu, albo wczesniej albo pozniej
taki jego urok
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
Dziś miałem więcej czasu i przestudiowałem trochę dogłębniej forum i już wiem praktycznie wszystko więc dalsza ironia nie jest potrzebna
Odnośnie głowicy mam nadzieje że może tylko uszczelka choć możesz mieć rację, jest jedno ale w 2008 roku według książeczki serwisowej była wymieniana już głowica w ramach akcji serwisowej ale tak jak mówisz , taka przypadłość tych aut że może znowu pękła... rozbierzemy silnik będziemy wiedzieć
Moja biała strzała 3.2v6 https://www.a3-club.net/forum/showth...48#post1635648
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)