Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 41 do 50 z 52

Temat: Wadliwe głowice BKD / BMN

  1. #41
    krzysssk21's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszcz Gdański
    Auto
    audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM

    Domyślny

    ja juz zrobilem 80tys i narazie dalej jezdzi:0 na chipsie przejezdzilem narazie 20tys 177km 395nm sprawuje sie 2.0 bkd
    Dodano:
    zapomnialem dodac ze mam juz 212000 przebiegu
    Ostatnio edytowany przez krzysssk21 - 10-02-11 o 15:06 Powód: Automatyczne łączenie postów

  2. #42

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mielec
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Hmm, ktoś wcześniej pisał, że przyczyną pękających głowic jest różnica temperatur, szczególnie w zimie i na wiosnę.
    Mi znajomy mechanik mówił (i to jest chyba powszechnie znana opinia), że jak się ma diesela to przy zimnym silniku pali się go czeka kilka minut na jałowym aż trochę się rozgrzeje i dopiero rusza w drogę. Podobnie przy gaszeniu silnika (ale to się tyczy głownie turbiny). Nie gasimy od razu z trasy tylko czekamy na jałowym przynajmniej 1-2 min, aż turbina trochę się schłodzi.

    Może stosowanie się do tego przynajmniej w zimę i na wiosnę zachowa dobrą kondycję nie tylko turbiny ale i głowicy.

  3. #43
    Chicken's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Kurczak
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mariuszppiatek Pokaż post
    Hmm, ktoś wcześniej pisał, że przyczyną pękających głowic jest różnica temperatur, szczególnie w zimie i na wiosnę.
    Mi znajomy mechanik mówił (i to jest chyba powszechnie znana opinia), że jak się ma diesela to przy zimnym silniku pali się go czeka kilka minut na jałowym aż trochę się rozgrzeje i dopiero rusza w drogę. Podobnie przy gaszeniu silnika (ale to się tyczy głownie turbiny). Nie gasimy od razu z trasy tylko czekamy na jałowym przynajmniej 1-2 min, aż turbina trochę się schłodzi.

    Może stosowanie się do tego przynajmniej w zimę i na wiosnę zachowa dobrą kondycję nie tylko turbiny ale i głowicy.
    Trudno Diesla dogrzać w ziemie...

  4. #44
    diego93z's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kalisz
    Auto
    mod S3, quattro, S tronic
    Model
    A3 8P
    Silnik
    3.2 BMJ
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    7 razy

    Question BKD różnice między głowicami wadliwymi, a "poprawionymi" jak rozpoznać?

    Witam,

    Mam poliftowe A3 z drugiej połowy 2005 roku - duży grill.
    Po kupnie wymieniałem rozrząd u swojego mechanika, kupił mi zestaw rozrządu INA właśnie do tego silnika BKD z drugiej połowy 2005 roku. Numery takie same jak ja znalazłem na allegro i w konfiguratorach na necie.
    Okazało się, że jedna kupiona rolka w głowicy się nie mieści bo ma otwór fi10, a w mojej głowicy jest fi12. No cóż, mechanik pojechał do swojego sklepu motoryzacyjnego i wg ich katalogu jedynie co pasowało to zestaw dla silnika BKD po 2006 roku czyli od 2007 wzwyż.
    Wychodzi, że mam włożony nowszy silnik. Reszta rozrządu identyczna, tylko ta jedna rolka ma większy otwór.

    Jak to z tym jest bo wg tego co ja tutaj znalazłem to są tylko 2 rodzaje głowic: przedliftowa i poliftowa z lekko zmienioną konstrukcją. Ponadto gdzie jest wbity numer silnika na bloku? Bo nie mam naklejki na rozrządzie, a resztę to sobie można wsadzić jak był silnik wymieniony. Uprzedzam: znalazłem kilka tematów z tym pytaniem, ale wszędzie moderatorzy odsyłają do tego tematu, a tam nie jest napisane, gdzie jest numer na bloku silnika tylko naklejki...
    Mowa o tym: http://www.a3-club.net/forum/showthr...88#post1002688
    Aha - i wg tej strony plastikową pokrywę mam od RM 2006 - cała czarna, czyli >=2007

    Pozdrawiam i dzięki.
    Ostatnio edytowany przez diego93z - 12-03-16 o 14:10

  5. #45

    Data dołączenia
    Sep 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    toruń
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Czesc,

    własnie znalazłem kilka głowic do audi a3 2.0 tdi bkd. nie jest to az tak problematyczna sprawa jakby sie moglo wydawac udalo mi sie znalezc glowice zregenerowana za 1200zl (w rozliczeniu biora stara). to moja pierwsza peknieta mam nadzieje ze juz ostatnia. ogolnie rzecz biorac to pierwszy wyciek plynu chlodniczego zaobserwowałem w zimie 2013/2014. przejezdzilem z tym okolo 80tys km. wyciek zwiekszyl sie do 1l/2000km czyli jeszcze moglem jezdzic tak dalej ale... zeby go odpalic musial stac pod gore maska w dol. takie patenty to tylko w polsce
    jak stal maska w gore dluzej niz 6 godzin, to przed odpaleniem trzeba bylo go pchnac bo inaczej nie chcial zakrecic. przy postoju na plaskim bylo mniej wiecej okej.

  6. #46
    czaro10's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mazowsze
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8V
    Silnik
    inny
    Pomógł
    558 razy
    Podziękował
    68 razy

    Domyślny

    nie jeden juz spawal i nie jeden robil drugi raz, bo spawana pekla w innych miejscach. zastanow sie dwa razy.

  7. #47
    reikeb's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    3.2 BUB
    Podziękował
    raz

    Domyślny uszczelka pod głowicą

    Witam, wczoraj bimbrownikiem sprawdzałem czy uszczelka w moim a3 8p 2.0tdi BKD poszła i niestety wyszedł test pozytywny... więc pewnie to zrobię, mam pytanie do was ile miej wiecej może to kosztować ? Pewnie sam z mechanikiem będę dłubał u siebie w garażu. Zastanawiam się jeszcze jak z głowicą, bo w tych silnikach ponoć pękały... ale to się okaże dopiero jak rozbierzemy silnik, orientuję się ktoś ile może wyjść kasy za głowicę lub może ma ktoś kogoś godnego polecenia co ma już gotowe do zamontowania ?
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 25-05-18 o 18:22

  8. #48
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    na ktore z twoich pytan nie ma odpowiedzi w tym temacie i np w wielkim podwieszonym o silniku 2.0TDI PD 03 > ?

    gdybys sie choc troche wysilil, minimalnie, wiedzialbys wszystko..

    cudem bedzie walnieta uszczelka w tym silniku, bo akurat ona jest metalowa, a glowice leca kazdemu, albo wczesniej albo pozniej
    taki jego urok
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  9. #49
    reikeb's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    3.2 BUB
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    na ktore z twoich pytan nie ma odpowiedzi w tym temacie i np w wielkim podwieszonym o silniku 2.0TDI PD 03 > ?

    gdybys sie choc troche wysilil, minimalnie, wiedzialbys wszystko..

    cudem bedzie walnieta uszczelka w tym silniku, bo akurat ona jest metalowa, a glowice leca kazdemu, albo wczesniej albo pozniej
    taki jego urok
    Dziś miałem więcej czasu i przestudiowałem trochę dogłębniej forum i już wiem praktycznie wszystko więc dalsza ironia nie jest potrzebna

    Odnośnie głowicy mam nadzieje że może tylko uszczelka choć możesz mieć rację, jest jedno ale w 2008 roku według książeczki serwisowej była wymieniana już głowica w ramach akcji serwisowej ale tak jak mówisz , taka przypadłość tych aut że może znowu pękła... rozbierzemy silnik będziemy wiedzieć

  10. #50
    mirek_smok's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    75 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Nie wiem czy było ale coś warta ?
    http://allegro.pl/nowa-glowica-zawor...9.html#thumb/1

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •