Strona 1 z 13 12311 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 125

Temat: wibracje przy zejściu z obrotów

  1. #1
    Trociniarz's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    e46 touring
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny wibracje przy zejściu z obrotów

    Witam,

    Autko ma od niedawna, postaram sie najlepiej opisac objawy.... najczesciej dojeżdzając do świateł i hamujac, nawet po puszczeniu hamulca, silnik wpada w dziwne wibracje....dojeżdzam staję i cisza, nic sie nie dzieje, na obrotomierzu nie widac tych wahań za bardzo ale są dość mocno wyczuwalne....co to może być ??

    Na VAG nie ma zadnych błędów, wszystko ok, objewy wystapuje tylko jak auto sie zatrymuje tj ...ciezko to wytłumaczyć, ale tak własnie to wygląda...jak sie jeszcze toczy nawet na jałowym to lekko trzęsie silnikiem, jak sie zatrzyma wszystko mija jak ręką odjął.

    Jakies pomysły ?

    pozdr,
    Kuba
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 06-10-15 o 14:16

  2. #2
    mucka38's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zakopane-Myszków
    Auto
    -było :( Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Tak sobie mysle ze moze poduszki sprawdz przy silniku i skrzyni , byc moze tez koło dwumasowe daje znac o sobie .
    Zachucały góry
    Zasumiały lasy
    Ka sie zapodziały starodowne casy

  3. #3
    Trociniarz's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    e46 touring
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mucka38
    koło dwumasowe daje znac o sobie
    To możeby być objaw koła ? Ja auto było na podnośniku, widziałem że skrzynia była już napewno rozbierana, jeszcze za granicą ktoś musiał to robić, łudziłem się że moze poprzedniemu właścicielowi sie sypnęło...jak inaczej to sprawdzić ?

    A poduszki posprawdzam, nie pomyślałem o tym. Thx.

    pozdr,
    Kuba

  4. #4
    BartOwl's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Focus / XL600V
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Ja potwierdze to, też tak mam. Szczególnie po hamowaniu silnikiem. Co ciekawe ustaje w momencie zatrzymania się auta - podejrzewałem już jakieś koligacje z ABS. Często toważyszy tym wibracjom spadek obrotów poniżej normalnych wolnych obrotów. Czytałem już kilka wątków o podobnych objawach, ale nic nie pomogły. Póki co po prostu się przyzwyczaiłem, jak wykminię co to było, to chętnie opiszę. Ale widze że częsty problem. Może tak się objawia wyznaczanie poprawki na wtrysk w celu zapewnienia równej pracy silnika? Nie wiem
    BartOwl @ kiedyś czerwona A3 ASZ-Q dziś Focus 2.0TDCi & Honda XL600V Transalp
    Na forum wybitnie rzadko
    [[[ dodawanie zdjęć do sygnaturek zepsute!!! ]]]

  5. #5
    Trociniarz's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    e46 touring
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    O widzisz, jest nas dwóch...ja na poczatlku sadziłem ze to sonda, ale to pewnie wyszłoby po podłączeniu do VAGa a nie miałem żadnych błędów...cholera nie wiem co to może być i nie bardzo wiem jak to ugryźć....nie ma tragedii ale drażni mnie to. Jak coś wyniuchasz daj znać.

    pozdr,
    Kuba

  6. #6
    Kuba007's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    jest nas trzech tez nie mam pojecia co to jest

  7. #7
    (A)rturo's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bełchatów
    Auto
    E63s W212
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    97 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    A nie dwumas?
    Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
    Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...

  8. #8
    BartOwl's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Focus / XL600V
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    nie, okoliczności udało mi się w miarę wyizolować, więc mogę opisać:
    dojeżdzając do skrzyżowania hamuję silnikiem i lekko pomagam hamulcem.
    później puszczam sprzęgło, obroty jeszcze powyżej 1000 oczywiście, najczęściej w okolicy 1500. Ja trzymam nogę na hamulcu dotaczając się, a autko zaczyna (nie zawsze!) tą dziwną,
    nierówną pracę. próbowałem nawet puścić hamulec - skacze nadal. Przestaje dokładnie w tym momencie, kiedy koła staną w miejscu - bez względu czy wskutek hamowania, czy oporów ruchu. Czytałem na forach o nierównej pracy na wolnych obrotach, przeważnie wskazywali na adaptację przepustnicy.. ale to diesel. Poza tym wyczyściłem i odłączyłem EGR i problem pojawia się nadal. Obstawiam że to kalibracja korekty wtrysku per cylinder dla wolnych obrotów (tzw. smooth adjustment) ale jesli to to, to ciut mało subtelne Jak ktoś ma jakiś pomysł, to jestem otwarty na propozycje, bo samemu już mi się pomysły kończą... może wyłącze bezpiecznik od ABS i jeszcze obczaje... zaskakujące że wraca do normy dokładnie w momemcie, kiedy auto sie zatrzyma w miejscu.
    BartOwl @ kiedyś czerwona A3 ASZ-Q dziś Focus 2.0TDCi & Honda XL600V Transalp
    Na forum wybitnie rzadko
    [[[ dodawanie zdjęć do sygnaturek zepsute!!! ]]]

  9. #9
    Trociniarz's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    e46 touring
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Idealnie to opisales... no ja tez myslalem o ABS, ale jak mowiles bez hamowania tez wystepuja takie objawy. Słuchaj...ale jesli masz teorie kalibracji korekty wtrysku, to czy nie wiazałoby się to z jakims błedem przy podłaczeniu pod komp ??

    Kurcze podejrzewam ze to moze byc jakas pierdoła i bedziemy sie z tego śmiać, bo zdumiewające jest ze objawy są dokładnie identyczne.

    Jak na cokolwiek wpadniesz to pisz.

    pozdr,
    Kuba

  10. #10

    Data dołączenia
    Oct 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU

    Domyślny

    jeśli to koło dwumasowe... to nie jest najlepiej... ogólnie z tego co się rozeznałem, praktycznie nie da się kupić samego koła, występuje w zestawie z tarczą i dociskiem ( czasem jeszcze z łożyskiem)... własnie kupiłem taki zestaw... najtaniej znalazłem za 1860 pln... jakb co moge dać namiary

Strona 1 z 13 12311 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •