Strona 1 z 18 12311 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 177

Temat: Nierówna praca silnika po odpaleniu

  1. #1

    Data dołączenia
    Mar 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź i okolice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Podziękował
    raz

    Domyślny Nierówna praca silnika po odpaleniu

    Witam wszystkich!

    Mam następujący problem z oooo (silnik 1,6 AEH):

    Jakiś czas temu zaczął mi ubywać płyn chłodniczy. Po dokładnych oględzinach zobaczyłem, że nieźle leci z chłodnicy (po obu stronach). To samo potwierdził mechanik.

    Chłodnica została wymieniona na inną używaną. Pojeździłem trochę, ale płyn nadal uciekał. Przestraszyłem się, że to coś jeszcze innego a ponieważ nie widziałem wycieku pierwsze co zrobiłem - zajrzałem pod korek od oleju. I tu kaplica, białe kluski. Zajrzałem na bagnet a tam ok, olej czysty. Zgłupiałem.

    Pojechałem do mechanika bo na używaną chłodnicę miałem gwarancję. Popatrzyli i znaleźli wyciek z chłodnicy, faktycznie nie zauważyłem, bo był w głupim miejscu.

    Kiedy spytałem o kluski na korku powiedzieli mi, że te silniki tak mają i żebym się nie przejmował.

    Teraz wiem tyle: chłodnica jest do wymiany, ale sam już nie wiem czy czasem nie również uszczelka pod głowicą...

    Razem z wymianą pierwszej chłodnicy robione były uszczelniacze na zaworach i pod pokrywą nie było widać, żeby płyn dostawał się do oleju.

    Sam już nie wiem, podpowiedzcie mi.
    A no i najważniejsze - to co najbardziej mnie martwi.
    Auto po odpaleniu (bez różnicy czy zimne czy rozgrzane i nie zawsze) przez chwilę (ok 10 sek. lub do 1 przegazowania) nierówno pracuje - tak jakby paliło na 3 cylindrach. Czy wam to też kojarzy się z uszczelką pod głowicą?

    Pomocy...

    Oleju raczej nie przybywa, chociaż ostatnio nie jeżdżę oooo bo czekam na nową chłodnicę.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 06-10-15 o 12:32
    Aus Liebe zum Automobil

  2. #2

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa

    Domyślny

    a jak tam plyn w zbiorniczku wyrowanawczym, czysty jest czy z olejem ?

    "majonez" pod korkiem nie wskazuje jednoznacznie na uszczelke. robi sie tak jak auto jezdzi niedogrzene na krotkich odcinkach (typowe krotkie traski miejskie). mozna tez zmienic olej na innej lepkosci

  3. #3

    Data dołączenia
    Mar 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź i okolice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Mach
    a jak tam plyn w zbiorniczku wyrowanawczym, czysty jest czy z olejem ?
    Płyn jest czyściutki tyle, że go ubywa (ale jak pisałem pewnie przez chłodnicę).
    Dodam, że auto nie kopci białym dymem, wcale nie kopci.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Mach
    robi sie tak jak auto jezdzi niedogrzene na krotkich odcinkach (typowe krotkie traski miejskie)
    To wiem, szczególnie zimą. Tyle, że ja mieszkam 25 km od miasta i moja najkrótsza trasa to 30 km a to chyba nie są krótkie odcinki...

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Mach
    mozna tez zmienic olej na innej lepkosci
    Tego nie rozumiem... problem ten właściwie wyszedł po wymianie uszczelniaczy a tym samym wymianie oleju. Nie wiem jaki był wlany wcześniej, bo dopiero kupiłem oooo. Teraz jest Valvoline MaxLife 10W40.
    To może mieć jakiś wpływ?
    Aus Liebe zum Automobil

  4. #4

    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gliwice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH

    Domyślny

    mnie też nie kopcił białym dymem, nie było wody w oleju no i nie było spadku mocy (typowe objawy uszczelki pod głowicą) ale jak się okazało głowiczka się wykrzywiła od przegrzewającego się auta. Dodatkowo straciłem ogrzewanie w aucie.

    Wyciek płynu miałem na plastikowym trójniku, który pękł. Znajduje się on po prawej stronie silnika.

    Konieczna była wymiana uszczelki oraz planowanie głowicy (bo się wykrzywiła). Dodatkowo okazało się, że do wymiany jest też pompa wody, która przyczyniła się do tego, że auto się przegrzewało a co za tym idzie wykrzywiło głowiczke.

  5. #5

    Data dołączenia
    Mar 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź i okolice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    peterx2, a miałeś problem przy odpalaniu (nierówną pracę)?
    Aus Liebe zum Automobil

  6. #6

    Data dołączenia
    Oct 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    CZESTOCHOWA
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH

    Domyślny

    jesli to uszczelka to powinny skakac do tego obroty, biały korek od oleju to własnie ten płyn z chłodnicy ,poszukaj a znajdziesz duzo razy było o tym pisane
    Dopóki Walczysz Jesteś Zwycięscą ...

  7. #7

    Data dołączenia
    Mar 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź i okolice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez GRAJEK
    poszukaj a znajdziesz duzo razy było o tym pisane
    Czytałem chyba wszystkie posty na ten temat, ale nigdzie nikt nie wspomina o chwili uruchamiania i nierównej pracy.

    Taki objaw miał mój kolega w palio i przyczyną była właśnie uszkodzona uszczelka.


    Wczoraj byłem jeszcze raz u mechanika, ale on się upiera, że to nie uszczelka pod głowicą i powiedział, że dobrego samochodu nie będzie rozkładał (więcej do niego nie pojadę bo myśli, że wszyskie rozumy pozjadał).

    POMOCY
    Aus Liebe zum Automobil

  8. #8

    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gliwice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Kruszki
    peterx2, a miałeś problem przy odpalaniu (nierówną pracę)?
    było tak, że nie palił od kopa, musiałem chwile pokręcić (po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy). Co do nierównej pracy to nie zauważyłem, żeby coś takiego się działo.

  9. #9

    Data dołączenia
    Oct 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    CZESTOCHOWA
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH

    Domyślny

    Też miałem uszczelke pod głowica , Uciekał mi płyn z chłodnicy i silnik równo nie pracował mleko na korku oleju te same obijawy co u ciebie napewno poszła ci uszczelka szukaj dobrego majstra i rób jak najszybciej
    Dopóki Walczysz Jesteś Zwycięscą ...

  10. #10
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wałbrzych
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    Dolaczam sie do prosby kolegiKruszki. Mam identyczny problem, chociaz jeszcze nie zdiagnozowalem przyczyny. Pod odpaleniu (rownez 1.6) przez chwile slychac nierowno prace silnika. Trwa to moze 5 sekund, po czym ustaje i normuje sie. Wskazowka obrotomierza w tym czasie lekko podnosi sie, opada, po czym ustaje i jest gitara. Ojciec twierdzi ze wina sa luzy na pedale gazu... Linka czy cos, ale z tego co wyczytalem tutaj problem jest troche wiekszy.

    I teraz pytanie laika: co powinienem z tym zrobic?

Strona 1 z 18 12311 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •