Pokazane rezultaty 1 do 1 z 1

Temat: ESP - zasada działania - rowniez ABS , ASR , EDS

  1. #1
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny ESP - zasada działania - rowniez ABS , ASR , EDS

    Dzieki ESP zwiekszona zostaje kontrola nad samochodem w granicznych sytuacjach dynamicznej jazdy, np. podczas przyspieszania lub na zakretach. Na wszystkich rodzajach nawierzchni zmniejszone zostaje niebezpieczenstwo zarzucenia samochodu i poprawia sie w ten sposob stabilnosc jazdy. Dotyczy to calego zakresu predkosci jazdy.

    ESP (elektroniczny program stabilizujacy) obejmuje system przeciwblokujacy (ABS), elektroniczna blokade mechanizmu roznicowego (EDS) i regulacje poslizgu napedu (ASR).

    Komputer sterujacy ESP analizuje dane wymienionych funkcji. Analizuje ponadto dane pomiarowe dostarczane przez przetworniki o duzej czulosci. Dodatkowymi danymi pomiarowymi sa predkosc obrotowa samochodu wokol jego osi pionowej,skladowa poprzeczna przyspieszenia samochodu,sila hamowania i sila skretu kierownicy.

    ESP pracuje w polaczeniu z ABS. W razie niesprawnosci ABS nie dziala rowniez ESP.

    EDS - elektroniczna blokada mechanizmu roznicowego zabezpiecza przed nadmiernym obracaniem sie poszczegolnych kol.

    ulatwia lucb czasem umozliwia wogole ruszanie,przyspieszanie i jazde na wzniesieniach przy bardzo niekorzystnych warunkach drogowych.
    EDS dziala automatycznie bez udzialu kierowcy.Za pomoca czujnikow ABS uklad sprawdza obroty kol napedzajacych (okolo 100obr/min) (np. na jednorodnie sypkim podlozu), nadmiernie obracajace sie kolo zostanie wyhamowane, a sila napedu przeniesiona na pozostale kola.
    Nastepuje to przy predkosci do okolo 40 km/h.
    Aby hamulce tarczowe po zahamowaniu nie rozgrzaly sie zbyt mocno,uklad EDS, przy silnym obciazeniu wylacza sie automatycznie. Jesli hamulce ostygna uklad EDS automatycznie sie wlacza.

    ASR - regulacja poslizgu napedu zapobiega nadmiernemu obracaniu sie kol podczas przyspieszania.
    ASR jest elementem ESP.
    W znacznej mierze ulatwia wzgl. wogole umozliwia ruszanie, przyspieszanie i jazde na wzniesieniach,w niekorzystnych warunkach drogowych.
    ASR dziala automatycznie tzn. bez udzialu kierowcy, sprawdza obroty kol napedzajacych za pomoca czujnikow ABS. Jezeli kola obracaja sie w miejscu, automatyczna redukcja obrotow silnika dopasowuje sile napedu do warunkow nawierzchni.Dotyczy to calego zakresu predkosci jazdy.
    Uklad ASR pracuje w polaczeniu z ABS.W razie niesprawnosci ABS nie dziala ASR i oczywiscie cale ESP.

    ABS - system przeciwblokujacy
    Zapobiega blokowaniu sie kol podczas hamowania.
    Decydujaca zaleta jest to ze rowniez podczas hamowania z maksymalna sila, na sliskiej nawierzcni zachowana zostaje optymalna sterownosc, poniewaz nie dochodzi do zablokowania kol.

    Aby ABS mogl optymalnie dzialac, nalezy przytrzymac wcisniety pedal hamulca - w zadnym razie nie wolno "pompowac"!




    według "Twoje Audi Instrukcja obslugi"
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 16-01-16 o 17:09
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •