Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 21 do 30 z 44

Temat: Mocne dymienie/czarny dym

  1. #21

    Data dołączenia
    Mar 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Toruń
    Auto
    VW GOLF 5 1.9 TDI 2006 BMW E87 2007 AUDI A3 8P SPORTBACK 2006 OBECNIE AUDI A3 8P SPORTBACK 2010
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    24 razy

    Domyślny


    Audi od jakiegos czasu zaczeło dymic na czarno i zwiekszyło sie spalanie
    CO moze byc nie tak gdzie szukac problemu????
    Silnik 1.9 tdi bls 20000tys przebiegu

  2. #22
    frmaciek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    UK
    Auto
    AUDI 2.0TDI 170km
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    jest wiele przyczyn mocnego dymienia

    A)Turbosprężarka może puszczać olej, sprawdź poziom oleju i jedz gdzieś w dłuższą trasę jeśli po powrocie będzie mniej oleju niż wcześniej no to to może być przyczyna.
    B)Gumowe uszczelniacze na zaworach mogły skończyć swoją żywotność.
    C)Lejące wtryski (charakteryzują się podwyższonym spalaniem jak i właśnie kopceniem z rury)
    D)"Diesel musi dymić"

    Ale pierwsze co zrob to podlacz auto pod komputer i zobacz czy nie ma jakiś błędów oraz spróbuj środka do przeczyszczania wtrysków (takiego co wlewasz do baku ) (STP DIESEL czarna butelka)

  3. Podziękowania dla frmaciek za pomoc w problemie

    E-klasa (28-08-14)

  4. #23
    daras76ks's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno Odrzańskie
    Auto
    Audi A3 8P 2006r 1.9 tdi 105 km
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    Witam jestem posiadaczem audi a3 1.9 tdi 105 km o kodzie silnika BLS z oryginalnym przebiegiem 200.000 km .... otóż od jakiegoś czasu auto zaczęło kopcic mi na czarno ... problem zaczyna się gdy auto stoi na postoju i jak przygazuje z tłumnika wylatuje czarna duza chmura dymu.. byłem w serwisie sprawdzili mi cały układ dolotowy i wydechowy powietrza, stwierdzili ze zawór egr jest uszkodzony.. wymieniełem zawór EGR na nowy z firmy PIERBURG.. i nie pomogło nic... mógłby mi ktoś podpowiedzieć co to może być za przyczyna .. pozdrawiam.

  5. #24
    renegat207's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lipiny LBN
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    66 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    Wrzuć logi jak możesz dodatkowo pomiar ciśnienia sprężania by się przydał. Ja bym podejrzewał podtarty wałek rozrządu skoro na diagnozie nic nie wykazało. A pewny jesteś ori przebiegu?

  6. #25
    daras76ks's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno Odrzańskie
    Auto
    Audi A3 8P 2006r 1.9 tdi 105 km
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    Podtartego wałka rozrządu to bym nie podejrzewał ... a co do przebiegu jestem pewien ze jest oryginalny ... jestem mieszkańcem Belgi od 3 lat.. auto jest zarejestrowane w Belgi.. przed zakupem auto było w specjalnym serwisie który zajmuje się przetestowaniem auta od A do Z... mam tego dowód na wydruku.... a co do logów i ciśnienia sprężania to ciężka sprawa wszystko zostało w serwisie... niepokoi mnie mieniające sie spalanie na postoju przy wolnych obrotach dochodzi od 1.5 a nawet do 35.1 .. podejrzewam ze to może być problem z przepływomierzem lub sonda lambda.. dodam ze autem robię dziennie około 18 km ..

    - - - Aktualizacja postu - - -



    - - - Aktualizacja postu - - -

    http://www7.zippyshare.com/v/lUEsucIV/file.html

    - - - Aktualizacja postu - - -

    http://www94.zippyshare.com/v/y80Et0kK/file.html

  7. #26
    renegat207's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lipiny LBN
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    66 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    To właśnie przez wytarty wałek przepływka szaleje. Zawory nie chodzą tak jak trzeba tzn. są płycej wciskane co powoduje nie do końca pełne opróżnianie cylindra ze spalin a tym samym nie pełne doprowadzanie powietrza i fazy rozrządu się przez to tak jakby skracają. A jak z DPF-em u Ciebie?
    Na postoju powinno Ci pokazywać spalanie chwilowe w litrach/ h
    Najlepiej VCDS-em sprawdzić spalanie na postoju.

  8. #27
    daras76ks's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno Odrzańskie
    Auto
    Audi A3 8P 2006r 1.9 tdi 105 km
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    jeśli wymienię wałek rozrządu wszystko powinno być w porządku ? czy dochodzi do tego jakiś większy remont silnika ... można z tym jeździć czy wałek jest do natychmiastowej wymiany a co do DPF-u to chyba jest w porządku...nigdy kontrolka się nie zapaliła..

  9. #28
    renegat207's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lipiny LBN
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    66 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    Na razie to tylko podejrzenie. Najlepiej jest zdjąć pokrywę głowicy i pomierzyć wałek mikrometrem a nawet zwykłą suwmiarką. Jeśli się wymienia wałek to też i hydrauliczne popychacze zaworów, panewki wałka i uszczelniacz.
    Do tego to nie wystarczy tylko wymienić i już bo wałek nie powinien się tak szybko wycierać trzeba zdiagnozować przyczyne np. zbyt słabe smarowanie, ciśnienie smarowania, nieprawidłowy olej itp.

  10. #29
    daras76ks's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno Odrzańskie
    Auto
    Audi A3 8P 2006r 1.9 tdi 105 km
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    Umówiłem wizytę u Mechanika na wtorek który pracuje w warsztacie VW i SKODY ... podsunę mu też sprawdzenie wałka rozrządu... być może uda się zdiagnozować ta przyczynę ... dziękuję za podsunięcie pomysłu, dam znać jakie kroki będą do posunięcia.... mam jeszcze pytanko ... jaki program do diagnostyki komputerowej warto by kupić i oczywiście tester do wyszukiwania błędów... Pozdrawiam

  11. #30
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez renegat207 Pokaż post
    Na postoju powinno Ci pokazywać spalanie chwilowe w litrach/ h
    W 8P na postoju pokazuje w litrach na 100km - nielogiczne ale co zrobic.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez daras76ks Pokaż post
    co do DPF-u to chyba jest w porządku
    Jesli kopci Ci auto na czarno to watpie aby z DPFem bylo wszystko w porzadku.

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •