Audi od jakiegos czasu zaczeło dymic na czarno i zwiekszyło sie spalanie
CO moze byc nie tak gdzie szukac problemu????
Silnik 1.9 tdi bls 20000tys przebiegu
Audi od jakiegos czasu zaczeło dymic na czarno i zwiekszyło sie spalanie
CO moze byc nie tak gdzie szukac problemu????
Silnik 1.9 tdi bls 20000tys przebiegu
|
jest wiele przyczyn mocnego dymienia
A)Turbosprężarka może puszczać olej, sprawdź poziom oleju i jedz gdzieś w dłuższą trasę jeśli po powrocie będzie mniej oleju niż wcześniej no to to może być przyczyna.
B)Gumowe uszczelniacze na zaworach mogły skończyć swoją żywotność.
C)Lejące wtryski (charakteryzują się podwyższonym spalaniem jak i właśnie kopceniem z rury)
D)"Diesel musi dymić"
Ale pierwsze co zrob to podlacz auto pod komputer i zobacz czy nie ma jakiś błędów oraz spróbuj środka do przeczyszczania wtrysków (takiego co wlewasz do baku ) (STP DIESEL czarna butelka)
E-klasa (28-08-14)
Witam jestem posiadaczem audi a3 1.9 tdi 105 km o kodzie silnika BLS z oryginalnym przebiegiem 200.000 km .... otóż od jakiegoś czasu auto zaczęło kopcic mi na czarno ... problem zaczyna się gdy auto stoi na postoju i jak przygazuje z tłumnika wylatuje czarna duza chmura dymu.. byłem w serwisie sprawdzili mi cały układ dolotowy i wydechowy powietrza, stwierdzili ze zawór egr jest uszkodzony.. wymieniełem zawór EGR na nowy z firmy PIERBURG.. i nie pomogło nic... mógłby mi ktoś podpowiedzieć co to może być za przyczyna .. pozdrawiam.
Wrzuć logi jak możesz dodatkowo pomiar ciśnienia sprężania by się przydał. Ja bym podejrzewał podtarty wałek rozrządu skoro na diagnozie nic nie wykazało. A pewny jesteś ori przebiegu?
Podtartego wałka rozrządu to bym nie podejrzewał ... a co do przebiegu jestem pewien ze jest oryginalny ... jestem mieszkańcem Belgi od 3 lat.. auto jest zarejestrowane w Belgi.. przed zakupem auto było w specjalnym serwisie który zajmuje się przetestowaniem auta od A do Z... mam tego dowód na wydruku.... a co do logów i ciśnienia sprężania to ciężka sprawa wszystko zostało w serwisie... niepokoi mnie mieniające sie spalanie na postoju przy wolnych obrotach dochodzi od 1.5 a nawet do 35.1 .. podejrzewam ze to może być problem z przepływomierzem lub sonda lambda.. dodam ze autem robię dziennie około 18 km ..
- - - Aktualizacja postu - - -
- - - Aktualizacja postu - - -
http://www7.zippyshare.com/v/lUEsucIV/file.html
- - - Aktualizacja postu - - -
http://www94.zippyshare.com/v/y80Et0kK/file.html
To właśnie przez wytarty wałek przepływka szaleje. Zawory nie chodzą tak jak trzeba tzn. są płycej wciskane co powoduje nie do końca pełne opróżnianie cylindra ze spalin a tym samym nie pełne doprowadzanie powietrza i fazy rozrządu się przez to tak jakby skracają. A jak z DPF-em u Ciebie?
Na postoju powinno Ci pokazywać spalanie chwilowe w litrach/ h
Najlepiej VCDS-em sprawdzić spalanie na postoju.
jeśli wymienię wałek rozrządu wszystko powinno być w porządku ? czy dochodzi do tego jakiś większy remont silnika ... można z tym jeździć czy wałek jest do natychmiastowej wymiany a co do DPF-u to chyba jest w porządku...nigdy kontrolka się nie zapaliła..
Na razie to tylko podejrzenie. Najlepiej jest zdjąć pokrywę głowicy i pomierzyć wałek mikrometrem a nawet zwykłą suwmiarką. Jeśli się wymienia wałek to też i hydrauliczne popychacze zaworów, panewki wałka i uszczelniacz.
Do tego to nie wystarczy tylko wymienić i już bo wałek nie powinien się tak szybko wycierać trzeba zdiagnozować przyczyne np. zbyt słabe smarowanie, ciśnienie smarowania, nieprawidłowy olej itp.
Umówiłem wizytę u Mechanika na wtorek który pracuje w warsztacie VW i SKODY ... podsunę mu też sprawdzenie wałka rozrządu... być może uda się zdiagnozować ta przyczynę ... dziękuję za podsunięcie pomysłu, dam znać jakie kroki będą do posunięcia.... mam jeszcze pytanko ... jaki program do diagnostyki komputerowej warto by kupić i oczywiście tester do wyszukiwania błędów... Pozdrawiam
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)