Strona 16 z 23 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 151 do 160 z 225

Temat: [kompendium] czujnik kąta skrętu G85 adaptacja ESP

  1. #151
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Teraz ja mam problem z adaptacja G85, robie zgodnie z procedura ktora mozna znalezc na Ross-Techu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...#Basic_Setting no i lipa. Caly czas mam Adjustment not possible - kombinowalem juz z godzine, jakies pomysly?

    Pojezdzilem jeszcze troche ale nic nie wymyslilem. Testowo zaraz po odpaleniu probowalem zrobic adaptacje (bez zadnego krecenia itp) i tez mi wyskakuje "Adjustment not possible" - i tak sie zastanawiam ze skoro nie ma roznicy w komunikacie bledu czy wogole wykonuje procedure czy tez nie to moze cos innego jest nie halo?

    Adaptacje robilem w zwiazku z robieniem geometrii zawieszenia.

    Nagralem jak to robie, czy jak wejde w adaptacje w grupe 60 to pole 3 nie powinno pokazywac kata skretu niezaleznie od tego czy da rade zrobic adaptacje czy jej nie da rady zrobic?
    Ostatnio edytowany przez kuebk - 05-05-15 o 22:12

  2. #152
    ssswer's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pniewy
    Auto
    audi a3 2.0 fsi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0 AXW

    Domyślny

    mi też tak się działo więc spróbowałem wpisać ten kod w coding II ale widzę, że ty te pole masz nieaktywne więc moja rada na nic się zda

  3. #153
    acinr_PL's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZST
    Auto
    Limousyne quattro stronic 2015
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    205 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Kuebk poradziłeś sobie z tą adaptacją g85?
    Esp świeci mi się po tym jak odłączyłem akumulator

    W vcds-ie błąd w module abs:
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    005 -- No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

    Adaptację robiłem dziś na równym placu przez 1,5godz chyba z kilkanaście jak nie kilkadziesiąt razy (procedura adaptacji z wcześniejszych postów) i cały czas w 060 w drugiej wartości mam ,,Not possible"
    Już sam nie wiem jak wykonać tą adaptację.

  4. #154
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Poradzilem sobie. Ale zrobilem calkiem inaczej, stojac w miejscu, krecilem kierownica i probowalem adaptowac. Po kilku probach adaptacja OK.
    Nie mam pojecia czemu robiac to w tak buracki sposob adaptacja przechodzi, a robiac to wg procedury jest jakis turbo problem. W sumie od czasu ostatniej proby zaopatrzylem sie w VASa to jak beda sensowne warunki i znajde troche czasu to sprobuje wg funkcji prowadzonych i zobaczymy co wtedy.

  5. #155

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    sląskie
    Auto
    golf 5
    Model
    Inny
    Silnik
    1.6 BGU
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Sprawdź czy 4 koła pokazują identyczna prędkość i czy nie wa wahań w odczycie jednego koła. z uszkodzonym czujnikiem lub magnesem na piaście nie zrobić nigdy adaptacji mimo że wcześniej błąd mógł się nie zaświecać.

  6. #156
    acinr_PL's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZST
    Auto
    Limousyne quattro stronic 2015
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    205 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    w którym bloku pomiarowym sprawdzę prędkość poszczególnych kół?
    Jeżdżę już 3 tyg z niedziałającym ESP i niezakodowanym czujnikiem kąta skrętu, spędziłem z 3 godz na placu robiąc adaptację i nic.
    Dziwne to, że przez to że odłączyłem aku teraz nie mogę zakodować tego czujnika kąta skrętu.
    Czujnik jest na 100% sprawny bo jak przeglądałem bloki pomiarowe (nie pamiętam teraz który) to na jednym bloku pokazuje wartości w stopniach, jak kiere ustawię na wprost kąt mam 0 stopni kręcąc ją w prawo bądź w lewo pokazuje kąt w stopniach więc wykluczam niesprawność czujnika G85

  7. #157
    Cyg4n's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bruksela/Bielsk Podl./Giżycko
    Auto
    AUDI A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI AZV
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    po raz milionowy, istnieje cos takiego jak "szukaj" zanim utworzyswz temat
    nie napisales dlaczego zaczely ci swiecic kontrolki ? same od sibie
    jakie bledy ? czy czujnik do wymiany , czy adaptacja ?
    mozliwe ze wymieniales niepotrzebnie, mozliwe ze trzeba wymienic, zawsze, ale to zawsze wymagana jest adaptacja czujnikow ,


    adaptacje G85

    1. wlaczamy silnik
    2. wykonac kierownica obrot w prawo
    3. wykonac kierownica obrot w lewo
    4. przejechac krotki dystans w linii prostej z predkoscia nie wieksza niz 20km/h
    5. w czasie jazdy kierownica ustawiona prosto
    6. zatrzymac sie, nie wylaczac silnika

    odpalamy VAG

    wchodzimy do 03 - ABS Brakes
    Login/Coding 11
    -tu zapyta nas o haslo (kod) wpisujemy 40168
    i ENTER

    wchodzimy do BASIC SETTINGS 04
    wchodzimy na grupe 060

    tutaj zaleznie od VAG-a i innych, albo bedzie mozna nacisnac GO ,
    albo na gorze najpierw Activate Basic Settings ON/OFF i potem GO

    adaptacja wykonana

    moze, ale nie musi (ja nie mialem ) pojaiwc sie napis "steer angle sender compension"

    wychodzimy,
    moze byc tak ze zaswieci nam sie czerwona "kierownica" i przestanie dzialac wspomaganie, trzeba sie przejechac kawalek i porobic "osemki" , pelne skrety, powinno zgasnac i wrocic wspomaganie.

    w innym link do kalibracji calego ESP, ABS + wspomaganie :

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ial_Procedures

    po 4sek korzystania z wyszukiwarki "google"

    Procedury adaptacyjne

    Czujnik przyspieszeń bocznych (G200)


    Wymagania:
    • Napięcie w aucie minimum 12,0 V
    [Select]
    [03 - Brake Electronics]
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 004
    [Go!]
    Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
    [Done, Go Back]
    [Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
    [Security Access - 16]
    Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
    [Do it!]
    [Basic Settings - 04]
    Group 063
    [Go!]
    Aktywuj Basic Setting.
    [ON/OFF/Next]
    Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
    [Done, Go Back]
    Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 004
    [Go!]
    Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]



    Czujnik ciśnienia hamulców 1 (G201)

    Wymagania:
    • Napięcie w aucie minimum 12,0 V
    [Select]
    [03 - Brake Electronics]
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 005
    [Go!]
    Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -8.0 a +8.0 bar.
    [Done, Go Back]
    [Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
    [Security Access - 16]
    Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
    [Do it!]
    [Basic Settings - 04]
    Group 066
    [Go!]
    Aktywuj Basic Setting.
    [ON/OFF/Next]
    Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
    [Done, Go Back]
    Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 005
    [Go!]
    Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -3.8 a +3.8 bar.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]


    Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)


    Wymagania:
    • Uruchom silnik.
    • Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
    • Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
    • W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
    • Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
    • Nie gaś silnika.
    • Napięcie w układzie minimum 12,0 V.
    [Select]
    [03 - Brake Electronics]
    [Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
    [Security Access - 16]
    Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
    [Do it!]
    [Basic Settings - 04]
    Group 060
    [Go!]
    Aktywuj Basic Setting.
    [ON/OFF/Next]
    Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
    [Done, Go Back]
    Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 004
    [Go!]
    Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]

    Adaptacja krańcowego położenia kierownicy

    (Silnik cały czas w ruchu)
    • Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (Âą10°)przez minimum 5 sekund.
    • Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
    • Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
    • Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (Âą10°).
    • Wyłącz silnik i zapłon.
    • Włącz zapłon.
    • Poczekaj 5 sekund.
    • Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną.
    lub tez :

    kalibracja wyglada tak:
    - wyprostuj kola
    - uruchom samochod
    - skrec kiere 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
    - przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
    - zatrzymaj samochod z kolami na wprost
    - nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM:

    [03 - Brake Electronics] lub [44 - Steering Assist]
    [Coding-II - 11] lub [Security Access - 16]
    kod 40168 [Do it!]

    [Basic Settings - 04]
    Group 060
    [Go!]
    jesli wszystko zrobiles dobrze powinno wyskoczyc OK w drugim polu
    [Done, Go Back]

    zeby sie upewnic ze wszystko ok:
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 004
    [Go!]
    w polu 1 wartosc powinna byc miedzy -1.5 and +1.5 °.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]

    w tym momencie powinien zgasnac blad ESP (jesli masz) ale wspomagania nadal brak. (moze sie roznic w zaleznosci od rocznika)

    po tym trzeba jeszcze zaprogramowac polozenie krancowe kiery
    - wysprostuj kola/kierownice i trzymaj prosto przez 5s
    - skrec na maxa w lewo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
    - skrec na maxa w prawo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
    - wysprostuj kola/kierownice
    - wylacz silnik / wyjmij kluczyk
    - odpal silnik i odczekaj 5s
    - jesli lampka wspomagania nie zgasnie to przejedz sie kawalek jezdzac w kolko (kiera na max w lewo a pozniej w prawo) - powinno pomoc
    A mi cos sie stalo przy tej adaptacji i po pierwsze nie moge wcisnac basic setting bo jest error. A druga sprawa ciagle pali mi sie teraz lampka od abs z bledem rozpoczeta adaptacja systemu hamulcowego
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01486

  8. #158
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    No musisz najpierw poradzic sobie z tym "bledem" ktory masz teraz dopiero potem bedziesz mogl robic cos innego.

  9. #159
    Cyg4n's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bruksela/Bielsk Podl./Giżycko
    Auto
    AUDI A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI AZV
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Jezdzilem po parkingu kilkanascie razy i nie przechodzilo mi to z hamulcami.

  10. #160

    Data dołączenia
    Feb 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    poznan
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE

    Domyślny

    też jeżdżę bez ESP już 2 miesiące ... Na Kompie serwisowym Byłem i jest napisane
    Błąd nie prawidłowe Ciśnienie w Czujniku ESP ... Zobaczymy jak Jutro wyjmę i go przedmucham może tam jakiś lekki syf się dostał ??

Strona 16 z 23 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •