Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 30

Temat: Geometria, zbieżność - parametry.

  1. #1

    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nd-Szczn
    Auto
    BMW E93
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny Geometria, zbieżność - parametry.

    Witajcie,

    Poszukuję parametrów, żeby ustawić geometrię w swoim Audi A3 8P końcówka 2003r. 1.6 BGU.

    Czy posiada ktoś informację na temat tych danych ? zbieżność/geometria ?

    Szukałem na forum nic nie znalazłem/ jeżeli przegapiłem niech ktoś podrzuci link.
    FAQ - też nic na ten temat nie mówi.
    Uderzyłem do serwisu Audi niestety nie chcą udzielić takiej informacji, Kraków, Warszawa, Poznań - nie udzielą takiej informacji.
    Google - też nie posiada takowej informacji

    Jedyne co znalazłem w internecie:


    Czy może ktoś potwierdzić te dane ?
    I proszę, jeżeli ktoś posiada te dane żeby wrzucił.



    pzdr,
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 29-12-15 o 22:15

  2. #2
    Qid's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    145 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Tu masz dane książkowe Audi A3 1,6 8V BGU 2003r :

    Zbieżność kół, przód: 0 stopni 05' +/- 0 stopni 10'
    Pochylenie kół, przód: -0 stopni 30' +/- 0 stopni 30' (zawieszenie standardowe)
    Max. różnica lewa strona - prawa strona: 0 stopni 30'
    Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód: 7 stopni 35' +/- 0 stopni 30'
    Max. różnica lewa strona - prawa strona: 0 stopni 30'
    Zbieżność kół tył: 0 stopni 25' +/- 0 stopni 10'
    Max. różnica lewa strona - prawa strona: 0 stopni 20'
    Pochylenie kół tył: -1 stopień 20' +/- 0 stopni 30'
    Max. różnica lewa strona - prawa strona: 0 stopni 20'

  3. Podziękowania dla Qid za pomoc w problemie

    koza21 (02-01-12)

  4. #3

    Data dołączenia
    Oct 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Witam, byłem na geometrii, koleś wszystko poustawiał, ale pochylenie lewego koła przedniego jak było -0,59 teraz mam -1,07, czyli pogorszył. Tłumaczył się problemem ze zwrotnicą, niby 'jakaś przygoda, uderzenie'. Ktoś mi powie gdzie dobrze sprawdzę geometrię na terenie Pruszkowa/Warszawy?

  5. #4
    acinr_PL's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZST
    Auto
    Limousyne quattro stronic 2015
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    205 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Podepnę się pod temat mam problem z geometrią a dokładniej z pochyleniem lewego koła.
    Samochód mam od 2 lat i od samego początku delikatnie ściąga w prawo (opon nie zdziera) w lato na oponach letnich felgi aluminiowe ściąga na prawo teraz założyłem zimówki na stalówkach i dalej ściąga delikatnie w prawo. Cały czas muszę delikatnie przytrzymywać kierownicę w lewo by auto nie znosiło i jechało prosto.
    Byłem dzisiaj na geometrii (najpierw sprawdziliśmy luzy w zawieszeniu) nie ma żadnych luzów.
    Parametry z geometrii są praktycznie w normie oprócz pochylenia lewego przedniego koła, które wynosi: -1˚58`, prawe: 0˚15`
    Cały scan z geometrii:




    Mechanik powiedział, że A3 nie ma regulacji pochylenia przedniego koła i tej wartości nie da się ustawić, że samochód mógł być uderzony z przedniej lewej strony np (felgą-kołem o krawężnik), że albo jest krzywy lewy amortyzator, wahacz itp. Auto na pewno nie uczestniczyło w żadnym wypadku czy kolizji bo znam przeszłość swojego samochodu ale wykluczyć uderzenia felgą o krawężnik nie mogę. Mechanik stwierdził, że jeśli chcę naprawiać to musieli by wymieniać w ciemno najpierw (metodą prób i błędów) czyli amor, wahacz itp.

    Czy faktycznie a3 8p (2009r) nie ma regulacji kąta pochylenia koła? Co z tym pochyleniem mam dalej robić?

  6. #5

    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dąbrowa G
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    127 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez acinr_PL Pokaż post
    Czy faktycznie a3 8p (2009r) nie ma regulacji kąta pochylenia koła?
    Jest, w ograniczonym stopniu, przesuwając wspornik (sanki-wózek) w prawo lub w lewo w zależności od tego gdzie chcesz zwiększyć lub zmniejszyć kąt. W Twoim przypadku w prawo.

  7. #6

    Data dołączenia
    Oct 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    U mnie było podobnie z tym pochyleniem. Ale pojechali do drugiego warsztatu na geometrie i gościu wszystko ładnie ustawił. Teraz jest git...

    Mi4 WCDMA 3GB RAM
    Miui Polska 5.11.13

  8. #7
    acinr_PL's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZST
    Auto
    Limousyne quattro stronic 2015
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    205 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Napisz coś więcej.
    Na czym dokładnie ci regulowali kąt pochylenia? Na sankach, sworzniu wahacza, podstawie górnej amortyzatora?
    Jak dużą miałeś wartoś pochylenia czy też ci auto znosiło i czy wiesz od czego tak się stało?

  9. #8

    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.6 BGU
    Pomógł
    raz

    Question Rozbieżność tylnych kół

    Witam. Byłem ostatnio na ustawianiu zbieżności kół, ponieważ wymieniałem tylny wahacz (po zimowych "wariacjach" na śniegu, poprzedni był skrzywiony po uderzeniu w krawężnik) i okazało się, że nie można ustawić geometrii. Tył samochodu "rozjeżdża" się, gdyż prawe koło odjeżdża na zewnątrz o 3 mm, a lewe o 1 mm. Przypuszczam z mechanikiem, że przyczyną braku możliwości ustawienia zbieżności jest skrzywiony wózek, do którego przychodzi wahacz.

    Czy przy takiej kondycji samochodu można jeździć? Wiem, że wiąże się ze szybszą ścieralnością opon. Do czego jeszcze prowadzi taki stan zawieszenia?

    Pozdrawiam

  10. #9

    Data dołączenia
    Oct 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poland
    Auto
    Audi A3 Quattro
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI CBBB
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Może i ja się podepnę pod temat. Mam podobny problem jak acinr_PL Aby auto jechało idealnie prosto muszę delikatnie przekręcić kierownice w lewo. Jak puszcze, kierownica sama ustawia sie minimalnie w prawo i auto skręca w prawo.

    Problem występuje odkąd mam auto ale jakoś szczególnie na to nie zwracałem uwagi. Początkiem roku byłem na kontroli luzów w zawieszeniu - takowych brak na szarpakach nic wyszło. Na wiosnę, jeszcze na zimówkach postanowiłem podjechać na ustawianie geometrii. Panowie zapytali jaki jest objaw. Poustawiali wszystko i kazali się przejechać o dziwo auto zaczęło ściągać w lewo. Podjechałem jeszcze raz - powiedzieli że wszystko jest teraz ustawiona jak trzeba i temu ściąga w lewo bo przy wcześniejszych ustawieniach opony się krzywo pościerały.
    Zaproponowali zamianę opon tył przód. Po przekładce auto przestało ściągać w lewo ale dalej aby jechać prosto musiałem trzymać cały czas kierownice lekko w lewo. Zmieniłem opony na letnie sytuacja bez zmian, wczoraj mnie podkusiło i znów zmieniłem opony tył - przód efekt bardzo mocno ściąga w prawo....

    Wydruk z ustawienia geometrii :



    I tu pytanie do was, patrząc na nastaw przed i po korekcie opony miały prawo się aż tak zetrzeć żeby był taki objaw ściągania w prawo ? Dodatkowo martwi mnie to że jak ustawie kiere idealnie prosto to po jej puszczeniu sama skręca minimalnie w prawo ?

  11. #10

    Data dołączenia
    Mar 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    CK
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMM

    Domyślny Problem ze zbieżnością

    Witam
    Mam problem ze swoim Sportbackiem, mianowicie przez 2 lata już 3 razy ustawiałem zbieżność i ciągle coś jest nie tak. Ostatni raz byłem na ustawieniu w listopadzie, przez montażem zimówek. Zrobił to warsztat, który w Kielcach uznawany jest za najlepszy, zajmuje się tylko geometrią zawieszenia. Pojechałem tam bo z tylnych letnich opon zrobiła się piła po boku i bardzo hałasowały. I ku mojemu zdziwieniu pojechałem dziś na przegląd i wyszła wartość +8 z przodu i +9 z tyłu a norma jest +/-6. Amortyzatory przód 79/77% z tyłu 69%, w zawiasie żadnych luzów, tuleje i sworznie niezużyte. Trochę mnie to zmartwiło bo na lato muszę kupić nowe opony i nie chce znów po sezonie mieć poząbkowanych. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •