Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 51 do 60 z 72

Temat: problem z układem chłodzenia

  1. #51
    Mazowieckie dmdash's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    AUDI A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    211 razy
    Podziękował
    183 razy

    Domyślny

    To wygląda na to, że mamy podobnie. Zastanawia mnie tylko ten błąd i to co mówił poprzednik. Mam porównanie, bo moja skodzina się nagrzewa zdecydowanie szybciej
    There's only one word you need to know. Low.

  2. #52
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    ta nagrzewnica nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia i nagrzewaniem silnika bo to jest dodatkowa elektryczna nagrzewnica która miała by dawac własnie szybciej ciepłe powietrze do kabiny zanim silnik osiągnie temp.
    Prawdopodobnie masz tak jak wojt napisał i stąd te problemy z uzyskaniem temp.
    Doposażanie - Elektryka - Diagnostyka Grupy VAG

  3. Podziękowania dla Golem1 za pomoc w problemie

    dmdash (14-12-15)

  4. #53
    Mazowieckie dmdash's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    AUDI A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    211 razy
    Podziękował
    183 razy

    Domyślny

    Co do problemów z nagrzewaniem powietrza do kabiny, to ich nie ma, powietrze ciepłe idzie dość sprawnie. Myślałem, że to powiązany temat, więc pewnie chłodniczka EGR została wywalona. Dobra, wielkie dzięki za pomoc chłopaki
    There's only one word you need to know. Low.

  5. #54

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdansk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0 BVY

    Domyślny Optymalna temperatura, różnica między wskaźnikiem a VAGiem

    Witam.

    Mam problem z nagrzewaniem samochodu i próbuję dojść o co tu chodzi.
    Gdy wskaźnik na zegarach pokazuje 90 stC, to VAG wyświetla 78-80 stC. Zdaje sobie sprawę, że wskaźnik temperatury na zegarach ma charakter informacyjny i nie wskazuje dokładnie. Natomiast wentylatory na chłodnicy załączają się przy temperaturze 85-86 stC (VAG) i temperatura momentalnie spada do 78 stC (VAG). Wydaje mi się, że VAG zaniża wskazania temperatury o 10 stC, ale nie jestem tego pewien i przede wszystkim - dlaczego?

    Martwi mnie to, ponieważ silnik w trakcie jazdy nie chce osiągnąć optymalnej temperatury. Nieważne jak długo jeżdżę to wskazówka na zegarach jest daleko od 90 stC. Na 99% jestem przekonany, że termostat jest do wymiany. Według wskazań VAG, zaczyna się otwierać przy 67 stC (może 77?).

    Nowy termostat np WAHLER ma temperature otwarcia 87 stC. Silnik takiej temperatury nie osiąga.
    Dlaczego VAG pokazuje tak niska temperaturę? Zresztą ten sam czujnik i dwa różne odczyty (VAG vs wskaźnik na zegarach)?

    Proszę o jakieś porady.

    Pozdrawiam

  6. #55
    Zbanowany
    Data dołączenia
    May 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kalisz
    Auto
    A3 sPORTBACK
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Różnica między wskazaniem zegarów mówimy tutaj o blokach pomiarowych w vcd a odczytem temperatury silnika dla ecu powinna wynosić 3-5 stopni. Gdy różnice są większe pewnie jest problem z czujnikiem g62.

  7. #56
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Licznik pokazuje 90 przy temperaturze plynu od 80 stopni.

  8. #57
    larius's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    The Revenant
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez dmdash Pokaż post
    Co do problemów z nagrzewaniem powietrza do kabiny, to ich nie ma, powietrze ciepłe idzie dość sprawnie. Myślałem, że to powiązany temat, więc pewnie chłodniczka EGR została wywalona. Dobra, wielkie dzięki za pomoc chłopaki
    Chłodzenie silnika działa podobnie jak ludzki układ naczyniowy - ma duży i mały obieg.

    Mały obieg jest czynny non stop, a do niego jest podłączona nagrzewnica powietrza kabiny.

    Duży obieg natomiast prowadzi poprzez chlodnicę właściwą układu.

    Oba układy łączy termostat, tworząc jeden układ ze sprzężeniem zwrotnym.

    Dlatego przeważnie jest ciepło w kabinie niezależnie od tego czy termostat jest sprawny czy nie - bo nagrzewnica działa na małym układzie który zawsze jest ciepły (a na pewno najszybciej się nagrzewa).

    Zwiększona fluktuacja temperatury wody przy mrozie wskazuje na prosty wniosek - duży obieg jest zbyt sprawny.

    Jakie mogą być przyczyny?
    1. Sprawność układu zakładała większą temperaturę cieczy, lub jej mniejsze spadki -->> vide dyskusja o usuniętych elementach podgrzewania cieczy przez układ spalinowy.
    2. Termostat pracuje zbyt nerwowo - sam termostat powinien działać płynnie - jego elementy pracują proporcjonalnie do temperatury plynu. I teraz czemu trzeba kupowac oryginał - tanie zamienniki działają w rybie 0 / 1, co powoduje efekt nerwowości. Silnik szybko sie grzeje a potem za szybko chłodzi - amplitudy sa wyższe niż oczekiwane

    Sam czujnik temperatury nie gra tu wiekszej roli - silnik na podstawie odczytu przelicza mieszankę paliwa i inne rzeczy, ale nie ma on bezpośrednio wpływu na nagrzewanie się auta.

    Pozdro600
    Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.

  9. #58
    Nosek's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lutzelbach
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BLP
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Ja w tym temacie zadam pytanie w podobnym temacie.
    Temp na blacie mam 90 stopni, ogrzewanie w kabinie powiedzmy na 18 stopni. Staje na swiatlach, silnik chodzi na ssaniu. Wylacze dmuchawe, obroty spadna, wlacze znow dmuchawe i obroty juz nie wchodza na wyzsze. Czemu sie tak dzieje ze on sam "nie wylaczy ssania" ttlko dopiero po tym jak mu wylacze i wlacze nagrzewanie?
    Przez to wzroslo mi spalanie o ponad litr.

    Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

  10. #59

    Data dołączenia
    Aug 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    dublin
    Auto
    Audi A3 Sportback
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BGU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    mam problem z układem chłodzenia podejrzewam termostat ale ze jestem zielony i jest to mój pierwszy samochód zapytam ekspertów.
    wiec tak temperaturę 90 stopni na zegarze osiąga normalnie i trzyma ja cały czas nic nawet nie drgnie, aż nie osiągnę ok 140km/h wtedy dość szybko spada temperatura po ok 1minucie mam już ok 70stopni i jeśli zwolnię np do 100-120km/h temperatura wraca do 90stopni tez dość szybko.czy to termostat?

  11. #60
    qura11's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.8T CDAA
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Hej, mam do wymiany dodatkową pompe wody w układzie chłodzenia (1k0965561j), mógłbym was prosić o sprawdzenie czy jest instrukcja wymontowania/zamontowania tego elementu, lub coś co w tym pomoże (drugi dzień walczę z uruchomieniem u mnie Elsawin, ale bez effektów)
    Silnik CDAA, RM2009, 8p1b6c.

    Mechanik twierdzi ze musi rozebrać pół auta wraz z kolektorami sącymi, i wydaje mi sie ze przesadza.

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •