Strona 1 z 15 12311 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 144

Temat: Haldex dziwny objaw raz działa raz nie

  1. #1

    Data dołączenia
    Dec 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    k/warszawy
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    3.2 BDB
    Pomógł
    raz

    Domyślny Haldex dziwny objaw raz działa raz nie

    Witam, od niedawna jestem posiadaczem audi A3 1.8T Quattro i zaobserwowałem problem z napędem. Mianowicie oczywiście po zakupie auta wymiana oleju i filtra w haldexie (myślałem ze to jest moje rozwiązanie problemu). Niestety objawy nie ustały, mam taki dziwny przypadek, auto po zgaszeniu i odczekaniu ok 1 min odpalam na śniegu i napęd działa aż miło(na parkingu na śniegu lata bokiem bez problemu) gdy nie dopuszczę do rozpięcia napędu to cały czas działa natomiast po przejechaniu spokojnie po prostym odcinku z rozłączonym napędem niestety napęd się już ponownie nie załączy. Trzeba znowu zgasić silnik odczekać i znowu działa. Ale był też dzień ze napęd załączał się i rozłączał tak jak powinien bez żadnych problemów ale to był jeden dzień W sterowniku zapisuje się błąd mechaniczny sprzęgła temp oleju w haldexie po takim polataniu bokiem ok 35 stopni. Szczerze mówiąc nie wiem co teraz szukać bo co ma wspólnego z napędem zgaszenie i odpalenie auta ?? i dlaczego napęd nawet na suchym po takim zabiegu ciągnie jak głupi? Prosiłbym o pomoc. A dodam jeszcze ze jak zakupiłem auto to pocił się haldex ponieważ niedokręcony był odpowiednio korek spustowy, spuściłem olej który był i zalałem ori 270 ml.

    Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 05-08-15 o 16:33

  2. #2
    SkOOrA's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce
    Auto
    Audi Quattro
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AQA

    Domyślny

    Witaj.

    Sam mam dokładnie takie samo autko ale niestety nie wiem jak Ci pomóc.
    Ostatnio trochę śniegu popadało, zrobiło się ślisko więc postanowiłem to sprawdzić. U mnie jest tak: jadę sobie normalnie na miejsce (zakładam, że napęd pracuje normalnie) potem redukcja, gaz na 2-3tyś., sprzęgło z bata i jade bokiem aż miło. Do tego skręt kierownicy i bąka się kręci bez jakiegokolwiek problemu.

    Ja nie wymieniałem jeszcze ani oleju ani filtra w haldexie. Kupiłem auto w listopadzie. Na wiosnę się za to zabiorę. Teraz puki chodzi jak trzeba to nie ruszam.

    Osobiście zajął bym się tym błędem, który wskakuje Ci do sterownika. Może masz sprzęgło do roboty.

  3. #3

    Data dołączenia
    Dec 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    k/warszawy
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    3.2 BDB
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    no tak tylko ze jeśli sprzęgło by się kończyło to nie wydaje mi się żeby napęd spinał dobrze nawet na suchym ??? Osobiście mam przemyślenia nad pompką elektryczną może coś w tym kierunku ??

  4. #4

    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T ARY
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez tukan Pokaż post
    gdy nie dopuszczę do rozpięcia napędu
    A ja mam pytanie do powyższego. Jak rozpinasz napęd z tyłu? Jeśli mówisz o zaciągnięciu ręcznego to u mnie to nie działa - nie potrafię rozpiąć napędu. Dobrze było to widać jak przód auta był podniesiony (oba koła w powietrzu) - ręczny był zaciągnięty ale i tak nie dało się przednich kół rozpędzić bo od razu łapał tył.

  5. #5

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    gregor10.pl
    Auto
    dope
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    151 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    to bardzo nie dobrze że nie działa rozłączanie napedu z ręcznego świadczy to o uszkodzonym czujniku hamulca ręcznego lub o uszkodzeniu sterownika haldexa, lub mechanicznym uszkodzeniu sprzegla haldex.

  6. #6
    SkOOrA's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce
    Auto
    Audi Quattro
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AQA

    Domyślny

    Mnie osobiście nie jest potrzebne rozłączanie napędu. Jest AWD to jest i o to chodzi A czy działa rozłączanie czy nie to już całkiem inna bajka..

  7. #7

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    gregor10.pl
    Auto
    dope
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    151 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    jak nie działa ci rozłanczanie to masz niesprawny naped i tyle, nie działa on prawidłowo i jak Ci kiedyś przegub wyskoczy przy parkowaniu bo naped sie nie rozłączył to bedzie ciekawie

  8. #8

    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T ARY
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez gregor10 Pokaż post
    to bardzo nie dobrze że nie działa rozłączanie napedu z ręcznego świadczy to o uszkodzonym czujniku hamulca ręcznego lub o uszkodzeniu sterownika haldexa, lub mechanicznym uszkodzeniu sprzegla haldex.
    No właśnie nie wiem czy jest jakiś problem czy nie ma. VAG nie pokazuje żadnego błędu od strony haldeksu ani od ręcznego. Wydaje się, że napęd pracuje w porządku. Może to elektroniczna blokada dyferencjału podaje napęd na tył mimo zaciągniętego ręcznego (przy uniesionych przednich kołach). Muszę to dokładniej zbadać.

  9. #9

    Data dołączenia
    Dec 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    k/warszawy
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    3.2 BDB
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    A jeszcze co do mojego problemu dodam co zaobserwowałem, mianowicie, po przejechaniu odcinka na początku napęd działa potem jak już się nie załącza wjeżdżam na podnośnik i tył się nie kreci. Natomiast po zgaszeniu auta na podnośniku i standardowo odczekaniu odpalam auto zapinam 3 i wszystkie cztery koła się kręcą i mogą się tak kręcić i pół godziny. Tak zastanawiam się jeszcze nad pompką elektryczna w haldexie, bo jeśli dobrze rozumiem to pompka wytwarza wstępne ciśnienie a później już ciśnienie jest wytwarzane poprzez obrót wału??? jeśli źle myślę to poprawcie mnie

  10. #10

    Data dołączenia
    Jul 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    nowa ruda
    Auto
    audi s3
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T AMK

    Domyślny

    witam kolego prawdopodobnie zajechałeś haldexa bo było za mało oleju,ale też nie wykluczam sterownika bo bardzo czesto sie one psują przerabiałem ten temat kilka raz

    ---------- Post dodany 23-01-12 o 12:17 ----------

    posiadam całego haldexa bez pompki i sterownika sprawny cena 300zł 516 944 587

Strona 1 z 15 12311 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •