Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 71 do 80 z 82

Temat: temperatura silnika

  1. #71
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jan 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Biłgoraj
    Auto
    A3 z 2000/01
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Czy jak pojadę do mechanika na komputer to pokaże że termostat jest do wymiany ?

    ---------- Post dodany 17-03-12 o 16:45 ----------

    Gdzieś kiedyś wyczytałem, że w razie chęci sprawdzenia termostatu należy włączyć silnik, pozostawić go na kilka minut, a następnie sprawdzić czy któraś rura nie jest ciepła.

    O który przewód rurę chodzi dokładniej ?

    Można jakieś foto ?

  2. #72

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wlkp
    Auto
    Audi A3 8L
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    VAG nie pokaze Ci, ze termostat jest do wymiany. Moze jedynie pokazac, badz wykluczyc uszkodzenie czujnika temperatury.

    Podaj objawy jakie masz??

    Mozesz sprawdzic dotykajac dwa weze, ale to nie daje 100% pewnosci ze termostat jest sprawny wszystko zalezy od tego w jakiej pozycji sie zawiesi.

    Z gory w chlodnice wchodzi jeden waz (on powinien chwile po uruchomieniu silnika robic sie cieply pozniej zrobi sie goracy) latwo jest go zlokalizowac(w nim jest wmontowany czujnik temperatury)

    Drugi waz to ten wchodzacy od dolu powinien sie robic cieply dopiero przy 90C jak termostat otworzy obieg.

    Jezeli obydwa weze rownoczesnie beda robily sie cieple to wtedy masz walniety termostat - zawiesil sie w pozycji otwartej.

  3. #73

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Płock !
    Auto
    Audi z Q
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI PD BMM (140KM)
    Pomógł
    51 razy
    Podziękował
    25 razy

    Domyślny

    Termostatu raczej komputer Ci nie pokaże. A co do tej rury to owszem ale to silnik musi być nagrzany bo dopiero na nagrzanym silniku po nagrzaniu "małego obiegu" otwiera się duży obieg. Chodzi o dolny wąż gumowy który idzie do chłodnicy. Od góry raczej się do niego nie dostaniesz aczkolwiek mogę się mylić.

  4. #74

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wlkp
    Auto
    Audi A3 8L
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez panus1 Pokaż post
    Termostatu raczej komputer Ci nie pokaże. A co do tej rury to owszem ale to silnik musi być nagrzany bo dopiero na nagrzanym silniku po nagrzaniu "małego obiegu" otwiera się duży obieg. Chodzi o dolny wąż gumowy który idzie do chłodnicy. Od góry raczej się do niego nie dostaniesz aczkolwiek mogę się mylić.
    Jest tak "wygięty", ze ze spokojem dostaniesz sie tylko trzeba robić to ostrożnie, bo przy chodzącym wentylatorze mozesz zahaczyć ręką

  5. #75
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jan 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Biłgoraj
    Auto
    A3 z 2000/01
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Co do moich objawów :

    Gdy wracałem autem (po jego kupnie) wieczorem do domu 550 km na początku Lutego (było ok. -22 stopnie) to max miałem 80 stopni.

    Po przejechaniu 10km, nawet teraźniejszą porą nie łapie nigdy 90 stopni.

    Zauważyłem że gdy ojciec wraca do domu 100km teraźniejszą porą to auto ma te 90 stopni.

    Silnik 1.9TDI 90KM 2000r. Kraj montażu i pochodzenie : Niemcy (A-trójeczka polift).

  6. #76
    roger22's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Racibórz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Witam
    Panowie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc pytam
    Zgodnie z moimi przemyśleniami ciepła woda wchodzi na chłodnice górnym wężem, nagrzewa się w całej chłodnicy i dolnym wężu który prowadzi do termostatu (dolny wąż powinien nabierać ciepła i być gorący). Przy 90 st. termostat puszcza wodę, zaczyna ona krążyć w chłodnicy schładzając się przechodzi przez dolny wąż na silnik(w tym momencie wąż dolny powinien być chłodny/chłodniejszy). Mam problem z niedogrzewającym się silniekiem 1.8t AGU, 3 termostat z rzędu, 2 czujnik temp, wskaźnik ok, podczas jazdy spada temo do 80/85 st, wentylatory ok.
    Poprawcie jeśli się myle w obiegu wody w silniku.
    tutaj zaczerpnąłem trochę wiedzy, może komuś pomoże
    http://www.newbeetle.fora.pl/schemat...sowe,3615.html

  7. #77
    mezo997's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dynów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam
    Proszę o wasze zdanie w takim mianowicie przypadku!!!!
    Samochód nie łapie 90C wskazówka dochodzi do 80C i stoi dodam ze termostat został wymieniony, czujnik temp płynu chłodzącego również wymieniony nie chińczyki a oryginalne. Dodam ze około miesiąc temu wymieniłem czujnik temperatury temp płynu chłodzącego ponieważ samochód wchodził na obroty i po chwili spadał do normy ok miesiąca jazdy zaczął się problem z nie łapaniem tem 90C. Dowiedziałem się również ze silnik ma zmieniana dawkę paliwa mapy.
    Wczoraj jeździłem samochodem i chwilami na parę sekund silnik łapał 90C i spadał do 80C
    proszę o wasze opinie

  8. #78
    mezo997's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dynów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    [
    Sprawa się wyjaśniła winy jest licznik wskaźnik zaniżał temp....

  9. #79
    marcelm's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kuj-pom
    Auto
    było A3 1.8T, jest E90 325i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    91 razy

    Domyślny

    Cześć

    Czy taka sytuacja jest normalna:

    Na klimie na kanale 49 jest 100-107 stopni
    Na zegarach ciągle 90
    Temperatura na zewnątrz 8.5 stopnia
    Na postoju po jakiejś 15-minutowej spokojnej jeździe
    Silnik 1.8T ARZ

    Po starcie z zimnego silnika wskazówka normalnie wstaje z 60 na 90 stopni i tam twardo stoi...

    Przy 106 stopniach włącza się wentylator i temperatura spada...

    dodam jeszcze że normalnie jak na klimie jest 90 stopni to na zegarach też 90...
    Filozofia turbo: Im szybciej jedziesz, tym szybciej jedziesz
    === Back in Black 8L 1.8T -> click ===

  10. #80

    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tarnów
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Panowie, odnośnie termostatu... trafiłem na informacje, że przy wymianie termostatu w TDI należy go przekęcić w obudowie o 90 stopni, czy jest to prawdą?

Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •