|
Witajcie,
Czy możecie napisać mi jakie powinny być prawidłowe obroty na biegu jałowym w Audi A3 8P 1.6 8V z 2004 r.
Bez włączonej klimatyzacji oscylują na poziomie 600 obr/min, natomiast przy włączonej podnoszą się do poziomu ok. 800 obr/min.
Przy tych niskich obrotach silnik trochę się telepie.
- - - Aktualizacja postu - - -
Witajcie,
Czy możecie napisać mi jakie powinny być prawidłowe obroty na biegu jałowym w Audi A3 8P 1.6 8V z 2004 r.
Bez włączonej klimatyzacji oscylują na poziomie 600 obr/min, natomiast przy włączonej podnoszą się do poziomu ok. 800 obr/min.
Przy tych niskich obrotach silnik trochę się telepie.
670 obrotów na gorącym
Hej , nie mogłem znaleźć podobnego problemu na forum , dlatego podpinam się tutaj. Mianowicie w moim 2.0 tdi BMM nie ma podwyższonych obrotów przy odpalaniu zimnego silnika np. po nocy gdy temperatura spada poniżej zera. Obroty od razu po odpaleniu wskakują na +/- 870 i niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny utrzymują się równo, nie falują. Czy przy zimnym starcie nie powinny wskoczyć na kilka sekund powyżej 1000obr?
Dodam że VCDS nie wskazuje żadnych błędów Proszę o jakąś burzę mózgów bo nie mogę rozwiązać tego problemu już od dłuższego czasu, a jest to martwiące.
dla BMM zakres prawidłowych obrotów ciepłego silnika to 770 - 870 rpm.
dla BMN 790 ... 810 rpm
obroty zależa od ich ustawienia w sterowniku silnika.
Natomiast po uruchomieniu zimnego silnika, w przypadku dużych mrozów obroty mogą na chwile wskoczyć nawet powyżej 1000 rpm i to zależy od mapy zimnego rozruchu.
Napisałem +/- 870, możliwe że jest równe 800~820 , pisałem szybko z głowy tak czy inaczej problem polega na tym że nigdy nie wskakują wyżej, po prostu zawsze są równe. Gdzie mógłbym szukać mapy zimnego rozruchu ?
Zaobserwowałem ostatnio, że jak odpalam zimny samochód to zamiast po odpaleniu wejść na wyższe obroty, to przez jakieś 2-3 sekundy wskaźnik obrotomierza wacha się w granicach 500-600 obrotów i silnik tak jakby się dławił (albo na dwóch garach odpalił -trudno powiedzieć) po czym wchodzi normalnie na obroty. Przyśpieszenie działa normalnie. Wie ktoś gdzie się mogę doszukiwać przyczyny takiego zachowania?
Nie znam jeszcze dobrze tego auta ale mam dokładnie tak samo i z tego co wyczytałem w necie ten typ tak ma i nie jest to żadna wada.
Tylko zamiast słowa telepie użyłbym określenia że wpada w taki dziwny rezonans z powodu niskich obrotów i wydaje się że zaraz zgaśnie.
Jakie powinny być prawidłowe obroty na biegu jałowym (ciepły silnik) w 2.0 TDI BKD?
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)