Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 78

Temat: Ciężko zapala potem juz ok [1.9 TDI AHF]

  1. #1

    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa/Ciechanow
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny Ciężko zapala potem juz ok [1.9 TDI AHF]

    Witam.
    Dziwna sprawa.
    Były podobne tematy, niestety nie mogę znaleźć nic, co by mi pomogło.

    Autko, gdy postoi kilka godzin ciężko ma zapalić. Trzeba go trzymać na rozruchu 2-3 sekundy zanim CIĘŻKO załapie.
    Wymieniłem 3 miesiące temu akumulator, 2 tygodnie temu świece żarowe - nie pomogło.
    Natomiast jak zapale samochód i zaraz go wyłącze i znowu chce zapalić - zapala od razu.

    Co jeszcze może mieć wpływ na palenie samochodu?

    Niedługo wymieniam olej, filtr paliwa, oleju i powietrza.

    Na kompie nie pokazuje żadnych błędów.
    Czekam na jakiekolwiek sugestie.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 06-10-15 o 14:42

  2. #2

    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH

    Domyślny

    mam identyczny problem, samochod po calej nocy bardzo ciezko zapala, pozniej jest juz ok, aku mam nowy a swiecie sa ok. moj mechanik twierdzi ze moze to byc wina jednego z czujnikow temperatury, powiedzial zebym sprawdzil vagiem na zimnym silniku temp. cieczy, paliwa i powietrza. Wartosci powinny byc do siebie mniej wiecej zblizone, jesli ktoras za bardzo odstaje znaczy ze czujnik do wymiany i to moze byc powodem tego ciezkiego rozruchu. Jeszcze nie mialem czasu sie tym zajac ale jak tylko to zrobie to dam znac czy to bylo powodem

  3. #3
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Sprawdzić rozruchowy kąt wtrysku.

  4. #4

    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa/Ciechanow
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    MIG25, a czy to nie mialoby wplywu na uruchamianie silnika cieplego?To sie dzieje tylko przy zimnym silniku.

  5. #5
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    InTeRnO, w ogóle przy rozruchu chyba... a jeszcze jak jest zimny to w ogóle....

    A tak BTW to też zauważyłem ,że jak się zrobi chłodno też trudno mojemu silnikowi wykonać pierwszy ruch...Już chciałem wymieniać aku tamtej zimy ,ale jakoś dotrwał i do tej

  6. #6

    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańsk
    Auto
    AUDI & SUZI SV650
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    witam
    mam podobny problem, na zimnym ma problem z przekręceniem, na vagu wyszło że coś nie w normie skacze kąt wtrysku na wolnych obrotach

  7. #7

    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH

    Domyślny

    zmierzylem te 3 temperatury, a wiec tak na

    zimnym zgaszonym silniku: temp paliwa 22,5st temp powietrza 15,3st temp plynu 18,9
    st

    zimnym zapalonym silniku(ok 3-4 minuty po odpaleniu): temp paliwa 24,5st temp powietrza 11,7st temp plynu 39,6st

    zimnym zapalonym silniku(ok 10 minut po odpaleniu): temp paliwa 32,4st temp powietrza 12,6st temp plynu 61,2st

    wszystko to mierzylem w trakcie postoju,nigdzie nie jezdzilem. I teraz pytanie do ekspertow czy cos tu nie gra? czy raczej wszystko w normie? czy czasem temp paliwa na zimnym zgaszonym silniku nie odstaje troche za bardzo?

  8. #8
    OFFCA's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    NEIGHBOURHOOD
    Auto
    Audi A3 1998rok
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    52 razy

    Domyślny

    ja sie kompletnie nie znam ;( i nawet jeszcze nie mam mojego kochanego a3 ale tak sobei czytajac to to pomyslalem ze to moze wina kiepskiego ON z tego co gdzies tam słyszalem i czytalem to ON letni ma traszke inny skład niz ten co powinien byc uzywany w zimie inny skład parafiny czy cos nei znam sie tak mi sie tylko pomyslalo ze to moze przez to kiepsko pali na zimny silniczek ;/;/
    numer obozowy 2483 : 22.10.2007
    22.10.2007-->10.02.2008 forumowicz,
    10.02.2008-->31.12.2011 klubowicz,
    01.01.2012---> kombatant wojenny, to juz rok na emeryturze
    tysiace postów, 27 tematów, dziesiątki spotów, 2 OP, 6 ostrzeżeń oto JA



  9. #9
    uasz's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    -to było coś ze szczelnością układu doprowadzającego paliwo z baku.
    -To chyba jakaś nieszczelność w pompie. Cofa się paliwko i musi napompować ciśnienie zanim zapali
    -w dieslach moze to byc problem np kat wtrysku a najprawdopodobniej swiece ci juz sie wyczerpaly dlatego jak silnik zimny nie chce odpalic
    -Neo80, Metoda sprawdzenia tego jest prosta, zdejmij pokrywe silnika wykręć jeden z wtryskiwaczy i neich druga osoba włącza i wyłącza zapłon patrz kiedy pójdzie dawka rozruchowa, Jezeli okaże się ze trzeba poczekać chwile na dawke to nic innego jak nieszczelność na dolocie paliwa.
    -Miałem identyczny problem. Ustawiłem kąt wtrysku, kupiłem nowe zarówki - ze starych ani jedna nie działała i jest dobrze. Jeśli chodzi o nieszczelności to przy filtrze paliwa jest takie gówienko uszczelnione oringami - podobno często odpowiadaja za zapowietrzenie. Ja już sobie kupiłem te oringi w aso koszt 10 zł i jak będę wymieniał filtr to razem z tym.
    -tak jak było wyzej napisane - zacznij od sprawdzenia kata wtrysku i dawki na pompie. Potem swiece a na koniec szczelność układu.
    -Ja miałem dość chyba rzadki przypadek z odpalaniem , a mianowicie przez kilka dni kręciłem auto po 20 minut i dopiero odpalało. Okazało się ,że po każdym gaszeniu samochodu zacinała się ta klapka (za silnikiem), która zamyka coś tam . Nie znam się na mechanice za bardzo , ale WD 40 załatwiło sprawę. A może ktoś się spotkał z takim zjawiskiem?

    To kilka wypowiedzi z roznych tematow, o podobnym problemie.

    SZUKAJCIE, A ZNAJDZIECIE!
    A4 1.9 TDi 170PS > A3 1.8T 150PS

  10. #10

    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH

    Domyślny

    wiem, bo wszystkie te tematy juz czytalem i nie znalazem tam rozwiazania mojego problemu, jak chcesz mogę Ci wymienic jeszcze kilkanascie możliwych przyczyn problemow z zaplonem ale niestety zadna z nich mnie nie dotyczy bo to wszystko juz sprawdzalem,dlatego chcialbym uslyszec cos nowego czego jeszcze nie czytalem na forum...

Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •