Strona 17 z 20 PierwszyPierwszy ... 71516171819 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 161 do 170 z 194

Temat: Zasady wygłuszania drzwi

  1. #161
    mirek_smok's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    75 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    wpadli na to ludzie, którzy konstruują głośniki.
    no ciekawe gdzie do domu chyba , podaj choć jeden przykład aplikacji zalecanej komory dla głośnika samochodowego


    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    w necie jest trochę tych programów do obliczania litrażu komory głośnika.
    no super , to jest tak uniwesalne ze ci policzy litraż głośnika z komórki a co zastosujesz ?

    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    tak duża komora nie daje dobrych warunków dla głośnika
    jeszcze raz zapytam , z kąd ta informacja ze strony producenta sprzętu czy z palca ?

    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    nadal jest on daleko od tego jak powinien zagrać.
    a zapraszam posłuchasz 15 w pełnych furtkach może tędy dotrze
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    Tu tak nie będzie, bo dźwięk wyemitowany przez tylna cześć membrany będzie się jeszcze szwedał po tak dużej komorze kupę czasu, a że nie jest szczelna to w końcu mniejszymi lub większymi dziurkami wydostanie się do budy.
    Od kiedy to ma być szczelnie , kontrole zapewnia wzmacniacz a nie drzwi jak włożysz gówno do komory to dalej będzie gówno , stosowanie komór jest uwarkunkowane wieloma czynnikami i niezwykle trudne do aplikacji , ciekawe jak to zrobić chcesz na oko na program , po alpikacji w komorze musisz pomierzyc i porównac z przed komory i wiciągnąć wnioski , a ty na ucho chcesz sprawdzić , powodzenia .
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    Pomijając fakt, że tak długo odbijająca się fala będzie się zderzała z nową - wyrzuconą z tylnej części membrany albo będzie się tworzyła stojąca fala w drzwiach, to jeszcze będą wylatywać szczątkowe fale z wnętrza drzwi z niewiadomo jakim opóźnieniem i będą się zderzały z fala wyrzucona przez przednią część membrany...rozumiesz to zjawisko??? Żeby to wygubić musiałbyś tam nawalić naprawdę sporo watoliny, a wtedy zjadł by Cię grzyb z tych drzwi, bo cała woda zostawała by w tej watolinie. To samo dzieje się jak krzykniesz w dużej hali lub studni.
    dobre , hala i studnia do drzwi , z motyką na słońce , jedno małe ale , myślisz ze producent tego nie przewidział projektując głośniki do AUTA

    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    Strojenie obudowy do głośnika obliczanie komory itd...jest uwarunkowane parametrami głośnika i częstotliwością jaką chcesz z niego wyeksponować. Jak widać nie wyssałem sobie tego z palca
    producenci sprzętu maja do tego laboratoria komory bezechowe itp i robia to latami , a ty mi mówisz ze ich poprawisz w garażu , litości....
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    Wydaje Ci się że każda konstrukcja zamknięta to już sub???
    W aucie nie ma potrzeby robić komory , ale są wyjątki i na pewno nie trzeba tego w a3 , komora to spore wyzwanie i 3 l to co ma tam grac średniak ?
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    jego sprawność się polepsza i gra lepiej, dla tego napisałem że jest za duża nawet na głośnik 20 cm
    Czytaj ze zrozumieniem sprawność dla ciebie to pewnie głośność a to raczej z wielkości jest , sprawność to jak głośnik 6w w gra jak 25w
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    Jeszcze lepszym rozwiązaniem było by przy tak małych głośnikach zastosowanie komory o konstrukcji otwartej... czyli z reflexem. Ale to już masakra....z obliczeniem przekroju kanału i jego długości. Ale takie rozwiązanie wycisnęło by na maxa parametry takiego głośniczka.
    Takie rozwiązania stosuje się w domówce , wszystkie tunelowe już dawno nie są stosowane kiedyś audi próbwało z 10 wycisnąc sub bas i nie poszło
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    Jeszcze Ci tylko dodam, że jakiś czas temu kalibrowałem alpine z prockiem przez mikrofon w q7
    Super ze tobie się udało wiekszość robi to ręcznie bo lepiej
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    procek ściąga basy aż opóźnienia basów będą dobre.
    Twierdzisz ze do tego służą czasówki ??? Moim zdaniem korektor fazy ale tego procki nie maja
    Skończysz komory to podjedz na jakiegoś spota zobaczymy jak się spodoba innym co go nie maja komór a np zamknięte drzwi

  2. #162

    Data dołączenia
    Dec 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    no ciekawe gdzie do domu chyba , podaj choć jeden przykład aplikacji zalecanej komory dla głośnika samochodowego
    prosze bardzo.... nie uzywalem, ale chciales zeby podac... http://diyaudio.pl/content.php/31-BoxCalc
    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    a zapraszam posłuchasz 15 w pełnych furtkach może tędy dotrze
    chetnie bym podjechał, przy okazji wymienilibyśmy doświadczenia, ale kawałek do Ciebie jest
    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    W aucie nie ma potrzeby robić komory , ale są wyjątki i na pewno nie trzeba tego w a3 , komora to spore wyzwanie i 3 l to co ma tam grac średniak ?
    no a co wyciśniesz z 13-ki? tylko mid, a ja nie mam zamiaru przerabiać tapicerki w przednich drzwiach, ciąć i robić profile żeby założyć 16-ki. Za jakis czas uzbieram kasy, dokupię końcówkę i cala robotę z basami będzie robił sub w bagażniku. Tym bardziej że już mam kupione 13-ki na front z tweeterami na zwrotniczkach i 16-ki na tył. To po pierwsze a po drugie...już pisałem, że tylko sobie strzelam, bo nie miałem okazji wyliczyć tego parametru.
    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    Czytaj ze zrozumieniem sprawność dla ciebie to pewnie głośność a to raczej z wielkości jest , sprawność to jak głośnik 6w w gra jak 25w
    Bzdura, bzdurę pogania!!! ale wiecznie potrzebujesz regułki, to przytoczę Ci jakaś, żebyś nie mówił ze z palca wyssane:
    Sprawność głośnika, czyli sprawność przetwarzania energii elektrycznej w akustyczną, wyraża się stosunkiem mocy akustycznej wypromieniowanej przez głośnik do mocy elektrycznej dostarczonej do cewki drgającej. Sprawność głośnika zależy od konstrukcji, rodzaju obudowy i przetwarzanych częstotliwości
    Innymi słowy głośnik nie musi być wielki, żeby miał dobra sprawność. To tobie się mylą pojęcia. Głośnik 6W ma grac jak 6W a nie jak 25. W dużym uproszczeniu tu się liczy jego zdolność podmuchu jaki może wytworzyć z dostarczonego napięcia przez końcówki mocy.
    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    Super ze tobie się udało wiekszość robi to ręcznie bo lepiej
    I tu przyznaje Ci racje. W tamtym przypadku nie było co korygować, chociaż jak by się posłuchało wielu innych gatunków muzyki, to na pewno coś by się poprawiło z palca jeszcze, ale na to potrzeba czasu.
    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    Twierdzisz ze do tego służą czasówki ??? Moim zdaniem korektor fazy ale tego procki nie maja
    Skończysz komory to podjedz na jakiegoś spota zobaczymy jak się spodoba innym co go nie maja komór a np zamknięte drzwi
    nie twierdze ze do tego są czasówki. Twierdze ze mikrofon wypieprzył wszystkie basy, bo drzwi wpadały w rezonans i grały albo cholera wie co tam się działo. Nie będę w to wnikał bo nie obchodzi mnie co on tam namodził. Chodzi mi o to, że procek wyciął tor niski, bo wszystko wibrowało, a nie grało. Jeden wielki hałas

    No ale dyskusja mi się podoba. Tylko na zbyt się nakręcasz bo pomysł nie po Twojej myśli. Ale zauważ, że gdyby zrobić takie komory i gdyby to zagrało, to odpada Ci wiele problemów z akustyką drzwi i ich elementami. Wystarczyło by je troche wygłuszyć max 1 warstwa soudalu....tak dla zasady, żeby blachę usztywnić, żeby nie wpadała w rezonans. Poza tym...ta blacha przecięta na pół to pomysł nie najlepszy. Jak Cie ktoś lekko puknie w takie drzwi, to przetnie Ci parę żeberek, a wydaje mi się ze wyklepanie tego z całości będzie nie lada sztuką no i poza tym dostęp do mechanizmów będzie do d...y. Powiem tak....ja kiedyś robiłem obudowy, jak jeszcze z kumplem mieliśmy po kilkanaście lat, czas i miejsce, ale nigdy nie działałem w CA. Dla tego idąc tropem tego co było w domowych zestawach zaproponowałem taki pomysł, bo każdy głośnik gra dobrze, lub mniej dobrze, ale trzeba mu stworzyć warunki. Zakładam że zajmujesz się tym zawodowo, skoro tak zacięcie bronisz swojej teorii i sprawdziłeś już wszystkie metody i zabudowy i ta którą proponujesz jest najlepsza??
    Wcześniej jeździłem starszym volvo i tam w drzwiach była komora fabrycznie zamknięta do tego całe drzwi były wypełnione czymś w rodzaju wytłoczek do jajek i jakoś zaimpregnowane, bo w 16 letnim aucie raczej sam karton by nie przeżył, ale akustyka była świetna.
    Widze że już się nikt prócz nas nie odzywa .... nie przytoczę Ci niestety artykółów o za dużej komorze, bo nie mam na tyle czasu, żeby znaleźć dość wyczerpujący i opisowy , taki żebyś zobaczył na własne oczy i żeby do Ciebie dotarło że to nie jest dobre, ale zachęcam do postudiowania tematu we własnym zakresie.
    Nie neguje Twojej metody, bo sam chodzę i myśle co by było najlepsze w tych spieprzonych drzwiach. Miejsca za wiele tam nie ma jak na chwilę tam zajżałem i mój pomysł może nie wypalić. Mam jeszcze jedno pytanie - jak rozbierałeś swoje drzwi to mialeś przyklejona jakąś mate na środku blachy? Bo u mnie coś takiego jest i nie wiem czy ktoś już coś tam kombinował czy to jest ori?

  3. #163
    mirek_smok's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    75 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    prosze bardzo.... nie uzywalem, ale chciales zeby podac... http://diyaudio.pl/content.php/31-BoxCalc
    litosci to jest do suba
    opis programu "Car type - dobieramy wielkość samochodu w którym znajdzie się docelowy subwoofer"
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    chetnie bym podjechał, przy okazji wymienilibyśmy doświadczenia, ale kawałek do Ciebie jest
    Nie koniecznie do mnie są spoty dość fajne na śląsku i autka godne uwagi i niekoniecznie z komorą
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    no a co wyciśniesz z 13-ki? tylko mid,
    Każde auto jest inne a3 8l producent dał dupy i tyle trzeba poprawić
    bez zamkniecia drzwi to nie wiele , ale samo zamknięcie drzwi nie wymaga przeróbek tapicerki , kup blache alu i jedź do blacharza ci zrobi w jedno popołudnie wygłuszysz i masz
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    Sprawność głośnika, czyli sprawność przetwarzania energii elektrycznej w akustyczną, wyraża się stosunkiem mocy akustycznej wypromieniowanej przez głośnik do mocy elektrycznej dostarczonej do cewki drgającej. Sprawność głośnika zależy od konstrukcji, rodzaju obudowy i przetwarzanych częstotliwości
    A prościej im większa sprawność tym mniej prądu potrzeba do uzyskania tej samej głośności dokładnie to pisałem ale prościej nie umiem
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    Głośnik 6W ma grac jak 6W a nie jak 25.
    A tu sie zdziwisz zobacz tohttp://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=315
    jeden ma 5w drugi 15w , chcesz posłuchać ???? Gra jak 50w

    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    Ale zauważ, że gdyby zrobić takie komory i gdyby to zagrało, to odpada Ci wiele problemów z akustyką drzwi i ich elementami.
    Ja słuchałem aut z komorami i uważam ze moje gorzej nie graja a wręcz lepiej jest więcej powietrza nie dusza się w 3 way to jest sens ale w 2 nie sadze żeby było warto
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    idąc tropem tego co było w domowych zestawach zaproponowałem taki pomysł
    tu jest sporo odbić domówki nie da się zaaplikować , kąty grania są inne samochodowe maja grac z doły a w domu masz na wprost
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    sprawdziłeś już wszystkie metody i zabudowy i ta którą proponujesz jest najlepsza??
    najprostsza i o to chodzi , najkrótsza droga do celu
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    ale akustyka była świetna.
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    nie przytoczę Ci niestety artykółów o za dużej komorze, bo nie mam na tyle czasu, żeby znaleźć dość wyczerpujący i opisowy , taki żebyś zobaczył na własne oczy i żeby do Ciebie dotarło że to nie jest dobre, ale zachęcam do postudiowania tematu we własnym zakresie.
    Ty naprawde myślisz ze producenci sprzętu do auta na to nie wpadli i nie uwzględnili tego w konstrukcji głośnika porównaj te same głośniki domowe i do auta bo są maja inna charakterystyke np scana i tec albo xetec lub alpine f1????
    Cytuj Oryginalnie napisane przez chudy107 Pokaż post
    jak rozbierałeś swoje drzwi to mialeś przyklejona jakąś mate na środku blachy?
    fabryczna jest , ale mało ma być po całości
    A tu masz jak siedzą w aucie głośniczki
    http://www.easca.pl/forum/gallery/im...938077e12d.jpg

  4. #164

    Data dołączenia
    Dec 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    Nie koniecznie do mnie są spoty dość fajne na śląsku i autka godne uwagi i niekoniecznie z komorą
    no ja niestety nie mam gleby ani fel 17, czy 18, bo jeżdże tym autem czasem po nieciekawych drogach i szkoda by było zaprawić fele, za którą dałem 500-600 za sztukę, wygląd standardowy 8L itd...bo pod blokiem porysują i pourywają wszystko co się da, do tej pory jezdzilem na stali, a w tym roku dopiero kupiłem ori 15-ki, więc na spocie nie ma się co pojawiać z takim setupem hahahaha ale to audio chciałbym zrobić na prawdę na cacy, bo pewnie zostanę z tą aczy kilka lat, wiec jak uda mi się to ogarnąć w tym roku, będę miał czas i kasę to kopnę się do Ciebie żebyś to odsłuchał sobie, bo po tak burzliwej dyskusji będzie warto to porównać.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    A prościej im większa sprawność tym mniej prądu potrzeba do uzyskania tej samej głośności dokładnie to pisałem ale prościej nie umiem
    o tym samym mowimy, tylko nie możemy sie dogadać
    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    Ty naprawde myślisz ze producenci sprzętu do auta na to nie wpadli i nie uwzględnili tego w konstrukcji głośnika porównaj te same głośniki domowe i do auta bo są maja inna charakterystyke np scana i tec albo xetec lub alpine f1????
    oczywiście że wpadli. Nawet domówki mają rożne charakterystyki. Wpadli na wiele rzeczy...warunki pogodowe, wilgoć, temperature, raz mróz raz upał (chociaż jak słucham swoich ori przy -10 st mrozu, to grubo wątpie, zeby chodziły chociaż na 20% swoich parametrów az cewki nie rozgrzeją obudów), wpadli pewnie na to że głośnik będzie oddawał falę akustyczną do niewielkiego pomieszczenia wypełnionego szmatami i tapicerką, że jest dużo odbić, że blacha rezonuje itd...itd...itd. Na te okoliczności tworzą głośniki o innej charakterystyce (jak wcześniej napisałeś) membrany są trwalsze i sztywniejsze, zaimpregnowane, inaczej zawieszone, mają też na pewno inne parametry konstrukcji a i sama cewka ma stworzone bezpieczniejsze warunki pracy na wypadek wstrząsów na naszych drogach. To wszystko producent przewidział. Ale na litość boską!!!! nie obraź sie, ale pieprzysz głupoty. Producent nie może przewidzieć że Ty wsadzisz głośnik 16 cm do komory 30L a ktoś inny tu na forum nawet wywinął lepszy numer....oklejając głośnik soudalem i jeszcze mówi, że gra mu ******ście!!!! Tu się z Tobą nie zgodzę, bo gdyby tak było to równie dobrze mógłbym sobie wyciąć szczelinówka dziurę w drzwiach od pokoju, zamontować tam głośnik i oczekiwać że zagra super, bo ma wielką komorę jaką jest przedpokój!!!! Albo wsadzić go do doniczki i delektować się pięknym dzwiękiem. To jest totalna bzdura. O tym Ci piszę cały czas, że w/g mnie 13-ka w zamkniętych drzwiach zginie jak się jej nie domknie w komorze. chcesz mi wmówić że producent przewidział, że jedno auto ma komorę 30L a inne 2L i głośnik jest tak skonstruowany że to wszystko skompensuje i zagra na max swoich możliwości, albo chociaż blisko parametrów???? To by musiał być inteligentny głośnik
    To po cholerę robić skrzynkę do suba? Przecież to taki sam głośnik. Tak samo skonstruowany, obowiązują te same zasady akustyki. Fala uderzeniowa tworzona jest również przez membranę napędzaną cewka, więc po co tyle zachodu z tym litrażem? Po co tyle zachodu z grubymi ściankami? Po co to ciśnienie w obudowie? Przecież producent...konstruując głośnik do CA przewidział....wszystko. Można go dać wszędzie i będzie grał zaje...cie. No tu się z Tobą nie zgodzę.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    A tu masz jak siedzą w aucie głośniczki
    http://www.easca.pl/forum/gallery/im...938077e12d.jpg
    no fajne... to Twoje?

  5. #165

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Legnica, Dolnośląskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    czesc Panowie przymierzam się do wygłuszenia drzwi i boczków, mam pytanko co trzeba mieć żeby się za to zabrać oraz z jakimi kosztami się liczyc powiedzmy ze chce zrobić adekwatnie do kwoty tj. nie za dużo nie za mało ale żeby było fajnie zrobione jakie maty, jaka zywica jaki utwardzacz krok po kroku jak dla przygłupa z góry dzięki

  6. #166
    gregorek12's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Podkarpacie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Też z chęcią się dowiem

  7. #167
    Kris UnW's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Uniejów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    też chętnie się dowiem krok po kroku jak wygłuszyc drzwi i czym żeby lepszy dzwięk był a majątku nie wydawał na to
    Audi A3 110 KM R.I.P Audi A3 130 KM LIVE

  8. #168
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Nov 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    Passat B6
    Model
    RS3 8P
    Silnik
    2.5 TFSI - CEPB (367 KM)
    Pomógł
    4 razy

    Domyślny

    Kup co najmniej 2.5m2 maty butylowej z aluminium, rolkę do mat, zapasowe kołki tapicerki, nitro i 4-pak piwa. W przypadku A3 8L przyda ci się także blacha aluminiowa grubość minimum 2mm i blachowkręty lub nity. A to jak drzwi powinny wyglądać zobaczysz w realizacjach na Strefie Car Audio, Basserze i Audiomanufaktura.

  9. #169
    mirek_smok's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    75 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    tu masz a3 8l czyli to trudniejsze http://www.strefacaraudio.pl/topic/3...sz/?hl=audi+a3
    jakiś panel http://taschki.pl/index1.php?id=2 tylko głośnik do drzwi przykrecic nei do panela jak by co
    8p to każdy chyba zrobi tam nic się nie przerabia tylko wygłuszenie i dystans

  10. #170
    michalekssj4's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dubeninki
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mirek_smok Pokaż post
    8p to każdy chyba zrobi tam nic się nie przerabia tylko wygłuszenie i dystans
    jakieś konkretne wygłuszenie? na dniach za to się biorę i mam zamiar kłaść maty piankowe, są jakieś minusy przy nich?

Strona 17 z 20 PierwszyPierwszy ... 71516171819 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •