Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 26

Temat: 1.4TSI - kolejna bomba zegarowa VAG

  1. #1
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny 1.4TSI - kolejna bomba zegarowa VAG

    Jako ze jest juz troche uzytkownikow 8p z silnikami 1.4TSI
    w niemczech uwaza sie juz ze silnik ten , niezaleznie od wariantu mocy jest bardziej nieudany niz 2.0TDI (nie pisze tu o w miare bezawaryjnych CR)

    na zachodzie i nie tylko huczy, VAG nie przyznaje sie do bledow, lub cos tam robi z wielkimi oporami
    nie ma akcji seriwsowych, a znow prawdopodobnie zawinilo ciecie kosztow produkcji, elementy wykonane sa z kiepskiego materialu



    http://www.autobild.de/artikel/vw-1....n-2892135.html

    Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami
    rrybicki, wydanie:AŚ 26/11, 01.12.2011

    Downsizing jest przyszłościową koncepcją, ale chyba jeszcze nie w pełni dopracowaną. Przykład? Benzyniak 1.4 TSI – nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel!

    Jednostka 1.4 TSI pojawiła się w sprzedaży wiosną 2006 r. Zastosowano w niej bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercooler, turbinę oraz – co ważne – kompresor. Pomysł na tyle prosty, co genialny: dzięki mechanicznej sprężarce zjawisko turbodziury miało zostać wyeliminowane (wysokie ciśnienie doładowania dostępne już od najniższych obrotów), a zużycie paliwa – spaść do poziomu jednostek wolnossących o porównywalnej mocy.
    Niestety, Volkswagen nieco pospieszył się z wdrożeniem jednostki 1.4 TSI do produkcji wielkoseryjnej. Efekt? Duża liczba problemów. W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-0 dość szybko rozciąga się łańcuch rozrządu. Problem dotyczy przede wszystkim wersji 140- i 170-konnej. Niektórzy mechanicy twierdzą co prawda, że można przedłużyć żywot napędu rozrządu, stosując rzadszy olej i zmieniając go co 15 tys. km, a nie – jak sugeruje producent – co 30 tys. km.


    Warto wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje nas charakterystyczne „dieslowskie” klekotanie, wyraźnie słyszalne np. porannym po uruchomieniu zimnego silnika.

    Za najbardziej kłopotliwą uchodzi odmiana o mocy 160 KM. O ile charakterystyczne piszczenie pojawiające się przy mniej więcej 2,5-3 tys. obrotów na minutę (psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody odpowiedzialne za włączanie i odłączanie kompresora) można jeszcze uznać za drobną wadę, o tyle nagminnie pękające tłoki i pierścienie to już naprawdę duża wpadka.
    Zaczyna się od nierównej pracy na wolnych obrotach, potem zapala się lampka awarii silnika, czemu towarzyszy wyraźny spadek mocy. Pomiar kompresji wykazuje w takim przypadku znaczne obniżenie ciśnienia (czasem nawet w dwóch cylindrach!). Uwaga: dość często problem z układem tłokowo-korbowym dotyczy też innych odmian spełniających normę Euro 5 – o mocy 122 i 125 KM – w których doładowanie realizowane jest wyłącznie za pomocą turbiny.
    Znamy przypadki pęknięcia tłoka w autach, których licznik pokazywał ledwie 10 tys. km. Liczba silników wymienionych w ramach gwarancji w całej Europie jest zastraszająco duża.
    Szkoda, bowiem podczas jazdy motor 1.4 TSI spisuje się świetnie. Jest dynamiczny (dotyczy to nie tylko podwójnie doładowanych odmian – z kompresorem)
    i przy rozsądnym stylu podróżowania nie zużywa zbyt dużo paliwa – średnio niewiele ponad 8 l/100 km.
    Najczęstsze usterki silnika 1.4 TSI
    - awaria sprzęgiełka magnetycznego - W egzemplarzach wyposażonych w kompresor (140 KM i więcej) nagminnie dochodzi do awarii sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. W 2010 r. producent wprowadził poprawiony element. NAPRAWA od 700 zł
    - ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się) oraz jego napinaczy. Posłuszeństwa potrafi odmówić przestawiacz faz rozrządu. Podany koszt dotyczy wymiany łańcucha. NAPRAWA ok. 3 tys. zł
    - Pękające tłoki - Problem jest znany przede wszystkim właścicielom odmiany o mocy 160 KM, choć może pojawić się także w słabszych wersjach (np. 122 KM). Znamy przypadki wymiany silnika (bez osprzętu) w ramach gwarancji. NAPRAWA od 4 tys. zł poza ASO
    - ukł. Wtryskowy - Usterka wtryskiwaczy pojawia się sporadycznie, jednak warto o niej wspomnieć, ponieważ koszt wymiany okazuje się dość wysoki (wtrysk bezpośredni). Podana suma dotyczy ASO. NAPRAWA ok. 1300 zł
    PODSUMOWANIE - Do tej pory metafory o pękającym sercu używali głównie poeci. Niestety, okazuje się, że można je odnieść do wielu modeli koncernu VW, których sercem jest motor 1.4 TSI. Pękające tłoki i pierścienie to usterka, którą producent powinien jak najszybciej wyeliminować.

    http://www.auto-swiat.pl/1-czy-vw-ro...uchow-rozrzadu

    Volkswagen zidentyfikował błąd produkcyjny będący przyczyną problemów z łańcuchami rozrządu. Nie ma jednak pewności, czy producent wykaże gest dobrej woli
    Błąd produkcyjny dostawcy łańcuchów jest bezpośrednią przyczyną wydłużających się i przeskakujących łańcuchów rozrządu w silnikach TSI. Takiej odpowiedzi udzielił przedstawiciel Volkswagena podczas rozmowy z magazynem Auto Bild.

    Osoba zajmująca się dbaniem o zachowanie odpowiedniego poziomu jakości aut VW – Frank Tuch powiedział, że zły łańcuch rozrządu w silnikach 1.4 TSI to wynik zbyt wysokiego marginesu tolerancji poziomu jakości. Dostawca problematycznych części zbyt optymistycznie określił czas graniczny zużycia łańcucha. Producent wadliwej części przetestował używane auto z silnikiem 1.4 TSI, test wykazał, że łańcuch zostawia na zębach drobne rysy, a dodatkowo powstają opiłki.


    Łańcuch zużywa się, to nie podlega wątpliwości. Auta z wadliwym elementem stanowią niewielki procent w ogólnej produkcji. Po wykryciu wady części zostały zmodyfikowane, dzięki czemu problem w autach z nowym łańcuchem nie występuje. Wyciągnięte łańcuchy powodowały problemy, a także awarie silników.

    Jeśli masz samochód z wadliwym łańcuchem, bardzo ważne jest szybkie wykrycie problemu, dzięki czemu będzie można uniknąć poważnych awarii.

    Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów. W jednostkach 1.8 i 2.0 EA888 problemy z łańcuchem rozrządu nigdy nie wystąpiły, silniki z tym oznaczeniem można było znaleźć w np. Golfie GTI.


    https://www.facebook.com/pages/Volks...87602334663478
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 02-07-15 o 16:08
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  2. #2
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Tutaj juz od dluzszego czasu glosno o tym....

  3. #3
    miomichal's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi Sportback
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    40 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    jeszcze bardziej awaryjną jednostką jest 1.4TFSI tragiediaaa ! ale fakt kolejna wtopa Vaga
    EVO CARS Auto Spa - Auto Detailing

  4. #4
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez miomichal Pokaż post
    jeszcze bardziej awaryjną jednostką jest 1.4TFSI
    ciekawe rzeczy piszesz, bo z tego co wiem nie istnieja takie silniki
    tak, oczywiscie w audi jest 1.4TFSI , ale jest to normalne TSI z nazwa zastrzezona dla audi

    TFSI stare i nowe TSI, duze roznice w budowie, pasek rozrzadu, a lancuch itd to w silnikach 1.8 i 2.0
    w 8p jest 1.8 CDAA TFSI i 2.0 CCZA TFSI a sa to silniki TSI


    ale temat jest o 1.4, jak jest inaczej, to prosilbym o konkretne informacje
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  5. #5
    miomichal's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi Sportback
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    40 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    Generalnie masz racje nawet serwisy mają z tym problem oznaczeniami TFSI i TSI bo np: skoda sprzedawała te silniki (TSI) na początku produkcji jako TFSI co zostało później zmienione jako TSI

    Obydwa silniki to turbodoładowane jednostki FSI (Fuel Stratified Injection - z bezpośrednim wtryskiem paliwa).
    TFSI (Turbo Fuel Straight Injection) mają wyższe ciśnienie doładowania i nie występują we wszystkich wersjach silnikowych, w których występują TSI (nie są dla nich bezpośrednią alternatywa).
    Z kolei silniki TSI (Turbocharger Supercharger Injection - z bezpośrednim wtryskiem, doładowane za pomocą kompresora i turbosprężarki) to jakby kolejne rozwinięcie silnika FSI. Chodzi tu o wyciśnięcie jak największej mocy z małej pojemności

    osobiście spotkałem sie z zdecydowanie większą awaryjnościa silników z oznaczeniem TFSI niż TSI ale myśle że to kwestia czasu
    EVO CARS Auto Spa - Auto Detailing

  6. #6
    pilotozyrysa's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żory
    Auto
    Skoda Fabia
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    Na szczęście w nowym modelu A3 8V wrócili do paska. Na szczęście przy serwisowaniu w aso samochodu z łańcuszkiem można liczyć na "dobrą wolę producenta" takie dofinansowanie może wynieść nawet 100% za części a 50% za robociznę. Warunek - przeglądy w serwisie, które też do tanich nie należą. Sprawdziłem i opisałem: Ile dzisiaj kosztuje naprawa rozrząd w 1.4 TSI z łańcuszkiem ?

  7. #7

    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Chełm/Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BGU
    Pomógł
    23 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Przeczytałem cały artykuł i powiem szczerze, że zwątpiłem po nim.

    "Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów. W jednostkach 1.8 i 2.0 EA888 problemy z łańcuchem rozrządu nigdy nie wystąpiły, silniki z tym oznaczeniem można było znaleźć w np. Golfie GTI."

    Wychodzi na to, że w jednostkach 1.8 i 2.0 również pojawiają się problemy z łańcuszkiem. Zwątpiłem.
    Miro piszesz że tylko 1.8 bądź 2.0 TFSI, ale od którego roku w takim razie? Bądź jakie oznaczenia mają być silników, aby nie było problemów z łańcuszkiem?

  8. #8
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Raadzio Pokaż post
    Wychodzi na to, że w jednostkach 1.8 i 2.0 również pojawiają się problemy z łańcuszkiem. Zwątpiłem.
    Miro piszesz że tylko 1.8 bądź 2.0 TFSI, ale od którego roku w takim razie? Bądź jakie oznaczenia mają być silników, aby nie było problemów z łańcuszkiem?
    trzeba rozroznic przedlifta od polifta
    przedlift to TFSI, polift to TSI ( w audi zachowana nazwa TSI )
    silniki 1.8 i 2.0 (CDAA, CCZA ) sa na łańcuchu, problemow moze przysporzyc napinacz lancucha, ktory po prostu trzeba wymienic, jego koszt w aso to 150zl
    jeden i drugi potrafi byc po duzym przebiegu olejozerny ( nie ma to nic, ma malo wspolnego, z olejozernoscia silnikow wzdluznych tfsi )
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  9. #9

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bytom
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.4T CAXC

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    trzeba rozroznic przedlifta od polifta
    przedlift to TFSI, polift to TSI ( w audi zachowana nazwa TSI )
    silniki 1.8 i 2.0 (CDAA, CCZA ) sa na łańcuchu, problemow moze przysporzyc napinacz lancucha, ktory po prostu trzeba wymienic, jego koszt w aso to 150zl
    jeden i drugi potrafi byc po duzym przebiegu olejozerny ( nie ma to nic, ma malo wspolnego, z olejozernoscia silnikow wzdluznych tfsi )
    Już się w tym wszystkim pogubiłem. Kilka dni temu kupiłem używane Audi A3 1.4 TFSI z 2009, przebieg 55.000 - pierwszy właściciel, rodzina. Nie ukrywam, że wydając niemałą kwotę na ów samochód, miałem nadzieje, że ominą mnie kosztowne naprawy. Teraz jak czytam w necie o awaryjności wspomnianego silnika mam serdecznie dosyć.
    Pytanie jest następujące: czy mój silnik jest w grupie ryzyka, a jeżeli tak, to co mogę zawczasu zrobić, aby uniknąć kosztownej naprawy? Wymiana samego napinacza wystarczy?
    Dodatkowo mam jeszcze jedno pytanko: mam automatyczną 7 stopniową skrzynie, czy ów twór to DSG? Jak to w ogóle rozpoznać.

    Ciekawostka: na Waszej stronie jest z wykazem kto jaki silnik posiada w swoim A3/S3...wynika, że nikt nie jest "szczęśliwym" użytkownikiem 1.4 TFSI

    Pozdrawiam

  10. #10
    J25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi S3
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BWA
    Pomógł
    9 razy

    Domyślny

    wynika, że nikt nie jest "szczęśliwym" użytkownikiem 1.4 TFSI // ))) Dokładnie - my omijamy takie BOMBY z opóźnionym zapłonem - na niemieckim rynku/i nie tylko PROCENT awarii w tym silniku jest masakryczny

    [Morgan]: Kopiowanie połowy pierwszego postu z tematu jest zbędne. Tym bardziej w wątku, który ma niespełna 2strony...
    Ostatnio edytowany przez morgan - 24-06-14 o 06:24

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •