Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 23

Temat: Remont silnika 1.8T-zestawienie kosztów

  1. #1

    Data dołączenia
    Jul 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Opole
    Auto
    Audi s3
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM

    Domyślny Remont silnika 1.8T-zestawienie kosztów

    Witam. Jako, ze to moj pierwszy post.

    Niedawno stałem sie szczesliwym posiadaczem S3. Jednak.... wiem, ze silnik jest do remontu. - pierscien ulegl uszkodzeniu przez co 1 z 4 cylkindrow nie trzymal kompresji - cylinder od wewntatrz tez jest naruszony. wiec ogolnie czeka mnie generalny remont silnika. Ponizej przedstawie wam kosztorys sporzadzony przez jednego z mechanikow ktory ten silnik rozlozyl.

    Robocizna:
    Naprawa silnika + szlify - 4000
    montaz i demontaz silnika - 700
    planowanie glowicy - 100
    wymiana uszczelniaczy zaworowych - 100
    Czesci
    uszczelki silnika - kpl. 1400
    pasek rozrzadu z rolka + pompa - 770
    panewki glowne + korbowodowe - 600
    tloki z pierscienaimi (prawdopodobnie kute) 2880
    swiece - 160
    inne ok. 300


    Wiem wiem.. przegiecie.. teraz pytanie czy znacie jakichs konkretnych mechanikow - tu pytanie szczegolnie do posiadaczy esek, ktorym oddac auto do remontu- jestem z opola aczkolwiek, jesli bedzie potrzeba pojade na gorny badz tez dolny slask
    Rozwazam tez zakup nowego silnika+ regenracje turbo-najprawdopodobniej wyjdzie najtaniej,
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 27-02-16 o 15:16

  2. #2
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    No ja nie jestem specjalistą ale poleciał jeden cylinder, a ty chcesz wymieniać cały silnik praktycznie, po co? Szlif naprawczy, pasowanie pierścieni, dotarcie, uszczelniacze wraz z zaworami i gniazdami (jeżeli są zużyte), tłoki zakute tylko jakbym podnosił moc, uszczelka pod głowicę i jakieś pojedyncze - tyle - więcej bym nie robił. Po co rozrząd i pompa, panewki i inne rzeczy, zwłaszcza, że to stare APY jest? Cena za szlif też jakaś kosmiczna.

  3. #3

    Data dołączenia
    Jul 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Opole
    Auto
    Audi s3
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM

    Domyślny

    Dzieki. Wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Jesli chodzi o rozrzad to wymieniany byl przy 136 tys. (obecnie mam 195.000) wiec nie ma sensu go dotykac. Jesli o tloki to chce docelowo chce miec max 260-270KM (chip+uklad wydechowy). Ile wedlog ciebie powinien kosztowac remont z wymiana elementow o ktorych pisales??

  4. #4
    domel79's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gniezno
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    311 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    zaczynamy temat prawie od zera i proszę bez spamu tylko zgodnie z tytułem tematu

  5. #5
    Sensej's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tarnobrzeg/Kraków
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    67 razy

    Domyślny

    dobrze że usunięte bo nie mialem siły tego czytać..

    ogólnie sprawa wygląda tak, nie wymienia się nigdy jednego tłoka chyba że specjalnie wyważa się cały układ korbowy (korby i tłoki zmienia sie kompletami bo tak są przygotowywane przez fabrykę)
    piersccienie, panewki na korbach, panewki głowne trzeba zmienia zawsze po wyjęciu, niestety stare panewki to nie jest dobry pomysł.
    rozrząd mozna wymienić ale nie trzeba, kwestia stanu obecnego, lepiej już wymienić i mieć spokój.
    do nowych tłokow trzeba zrobić honowanie cylindrów (odrazu sprawdzić czy nie trzeba robić szlifu i nie zmieniac piercieni na inny wymiar)
    cały układ wyważyć, założyć nowe uszczelniacze. ogolnie cały koszt może zmieniać się o dobrych kilka tysięcy zlotych zależnie od firmy części ktore zakaldamy
    z głowicą już jest dużo taniej
    szlifu gniazd zaworowych raczej nie trzeba robić chyba ze auto jeździło na jakichs kosmicznych temperaturach spalin (np na gazie), kątow gniazda też nie trzeba robi c bo to nie wolnossak.
    zawory nie są drogiie jeśli chciałoby się je zmieniać co też nie jest konieczne.
    zostają uszczelniacze zaworów + planowanie i zabielenie, mozna zmienić odrazu uszczelniacze walkow rozrządu.
    calość pewnie 6-8 tys będzie kosztowało

  6. #6
    rapix's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zambrów
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CBFA
    Pomógł
    103 razy
    Podziękował
    24 razy

    Domyślny

    Napiszę to co zostało skasowane nie pchaj się w remont kup po prostu drugi słupek i tyle wyjdzie stanowczo taniej, przełóż osprzęt ze swojego.

  7. #7
    Terrez's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zielona Góra
    Auto
    Audi A6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    30 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    Nigdy do końca z kolei nie wiadomo co kupisz. Jeżeli masz coś naprawdę pewnego do kupienia, to wymieniaj, jeśli nie to lepiej remontuj.
    OBRÓBKA STALI, WYPALANIE LASEROWE, GIĘCIE, PIASKOWANIE, NA PODSTAWIE RYSUNKU LUB WZORU. KONTAKT TYLKO POPRZEZ TEL
    506 627 599

  8. #8

    Data dołączenia
    Jul 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Opole
    Auto
    Audi s3
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM

    Domyślny

    jesli chodzi o slupek to czy powinien byc tylko i wylacznie z s3 czy moze byc ze zwyklego 1.8T

  9. #9
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Sensej ma rację, po przemyśleniu sprawy, jednak zrobiłbym też panewki, chociaż to podniesie koszt ale raczej się od tego nie uchronisz..

    Na pewno bym nie kupował używanego słupka, bo nigdy nie wiesz na co trafisz, chociaż będzie to tańsze rozwiązanie ale przysłowiowe "drutowanie". Nowa jednostka, tylko wtedy jak w obecnej uszkodzenie byłoby zbyt duże lub jeżeli nie masz kasy na naprawę.

    Nie zgodzę się natomiast z gniazdami zaworowymi. Tak czy inaczej się one zużywają i nie są nieśmiertelne. Koszt ich zrobienia jest dosyć śmieszny i warto go wykonać przy takim remoncie, żeby tam w przyszłości już nie zaglądać. Jeżeli kalkulujesz, to ja odpuściłbym sobie rozrząd, bo go zdążysz jeszcze zawsze wymienić i nie jest to kłopotliwe. Po rozebraniu silnika będziesz widział w jakim jest stanie zresztą to zadecydujesz. Jeżeli przebiegi się zgadzają będzie w dobrym.

    Co ja bym zrobił:

    głowica - planowanie, wymiana lub przefrezowanie gniazd, wymiana prowadnic, wyosiowanie gniazd wałka rozrządu
    cylindry - przy takiej usterce bym przetoczył na wymiar naprawczy, honował i zwrócił uwagę na nacięcia na czy są odpowiednio zrobione (22-36 stopni) - samo honowanie może być nieskuteczne jeżeli rysa jest zbyt głęboka
    wał - szlif wału, wymiana panewek dobranych po szlifie
    uszelnienia - takie jak podał Sensej nic więcej nie ma sensu wymieniać

    Potem odpowiednie dotarcie sprzętu - olej na dotarcie - specjalny olej Millers CRO 10w40 - 800 km bardzo delikatnie lub hamownia. Dlaczego? bo koszt jest żaden w przypadku takiej naprawy, a ochroni on znacznie lepiej pozostałe części i pozwoli im się optymalnie dotrzeć.

    Powodzenia.

  10. #10
    rapix's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zambrów
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CBFA
    Pomógł
    103 razy
    Podziękował
    24 razy

    Domyślny

    słupek nie musi być koniecznie z S3

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •