Strona 1 z 161 1231151101 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 1603

Temat: Zegary bez FIS na FIS

  1. #1
    kuba84's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowa Sól FNW
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    36 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny Zegary bez FIS na FIS

    na początku z ostarożnosci przeczytalem wiekszosc tematow zwiazanych z FIS'em ale...
    czy wystarczy wymienic licznik na ten z FIS + manetki + nowe programowanie immo i bedzie ok, czy jeszcze jakies czujniki itp trzeba zakupic ! Robil ktos w swoim aucie cos takiego?
    Tylko prosze konkretnie bez dewagacji itp
    Czyli tak:
    1. licznik z FIS
    2. manetki do obsługi
    3. programowanie
    4. ...
    5. ...
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 05-08-15 o 15:46

  2. #2
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    kuba84, trzeba będzie "dorobić" wiązkę do FISa ( w której mn. są sygnały od sterowania od manetki).

    Tutaj zamieściłem wyprowadzenia pinów z licznika : http://a3-club.net/forum/viewtopic.php?t=7196

    Tak naprawdę, żeby FIS miał sens potrzebne są sygnały : Consumption signal ( nie mam pojęcia skąd - chyba z komputera) , Ambient temperature (czujnik w zderzaku) i to wszystko na początek.

    FIS będzie wyrzucał błędy żarówek ( nad tym pracuję po wymianie na LEDy ) .

  3. #3
    kuba84's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowa Sól FNW
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    36 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Czyli tak w rzeczywistości jest z tym bardzo dużo zachodu ? pytam bo mam dostęp do licznika z FIS'em i manetkami, ale widze ze trzeba by bylo pol auta kolesiowi rozebrac żeby miec komplet czesc

  4. #4
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    kuba84, Myślę ,że jak masz dostęp to ja na Twoim miejscu bym się pokusił

    Manetki są praktycznie niepotrzebne ,jeśli nie masz sygnału Consumption ( zużycie paliwa).

    Dziś będę swój licznik wyjmował i sprawdzę ,czy coś się stanie jeśli nie podepnę wtyczki od FISa... Podejrzewam ,że nic oprócz błędów żarówek.

  5. #5
    kuba84's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowa Sól FNW
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    36 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    MiG25 generalnie wlsnie chodzi o to zuzycie paliwa itp bo raczej w tym istota FIS'a błedu zarówek u mnie nie bedzie bo mam zwykle polifty

    tak czy inaczej podjade sobie do goscia i zobacze sobie 25km nic nie kosztuje

  6. #6
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kuba84
    błedu zarówek u mnie nie bedzie bo mam zwykle polifty
    Właśnie o to chodzi ,bo FIS potrzebuje dwóch sygnałów od takiego specjalnego prekaźnika świateł ,jeśli ich nie ma wyrzuca przepaloną żarówkę i/lub przepalone światła STOPu.

    [ Dodano: Nie 23 Gru, 2007 20:52 ]
    kuba84, Bez wtyczki od FISa zegary na dzien dobry wyrzucają trzema błędami: przepalona żarówka , światła STOP i brak płynu spryskiwaczy. Dobra wiadomość to taka że wszystkie da się usunąć mostkując odpowiednie piny z masą. Więc odpowiedź jest taka ,że da je się założyć bez stosunkowo dużej roboty

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kuba84
    generalnie wlsnie chodzi o to zuzycie paliwa itp bo raczej w tym istota FIS'a
    Zużycie paliwa to sprawa jednego kabelka ( a właściwie gdzie on idzie) i drugi kabelek to temp. otoczenia i już jest FIS Do tego manetka i nie widać różnicy

  7. #7
    strikerbest's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    20 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Panowie a może ktoś zerknie pod który pin w IC podpięty jest sygnał consumption?

  8. #8
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez strikerbest Pokaż post
    Panowie a może ktoś zerknie pod który pin w IC podpięty jest sygnał consumption?
    Nie IC tylko ECU

    Poszukaj w necie , np tu: http://www.sjmautotechnik.com/troubl....html#s4motins
    Ostatnio edytowany przez MiG25 - 13-04-08 o 12:57

  9. #9
    mieto3's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    10 razy

    Domyślny

    no i stalo sie...

    tak jak sie zarzekalem podlaczylem zegaryn z pełnym FISem
    manetka dzila, zegary swieca, bledow brak, awari tez nie wyrzuca (da sie to wszystko ominac), pokazuje otwarcie lewych drzwi i bagaznika ( zeby pokazywalo prawe trzeba dociagnac jeden kabelek ), nie sprawdzilem tez czy pokazuje prawidlowe spalanie gdyz to wymagalo kodowania zegarow ( a nie mam jeszce do nich obudowy) wiec jazda odbywa sie na starych

    auto diesel z 2001 roku fabryczne zegary to Jager-y z (polowka fisa jak to niektorzy mowia)
    zamienilem na zegary VDO z 2002 roku z pelnym fisem,

    tak jak kolega wczesniej pisal potrzebna manetka z obsluga komputera, tasma od komputerowego dysku i oczywiscie licznik z FISem

    i nie ma zadnego problemu z przelozeniem takich zegarow, przy odpowiedniej i minimalnej wiedzy

    jak projekt zakoncze pokaze jakies zdjecia i malutki manual...
    auto-DIGITAL, elektronika samochodowa, naprawa kodowanie liczników, sterowników ABS ESP AIR-BAG SRS ECU DPF ... programowanie ochrona komponentu

  10. #10
    uasz's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Gratulujemy! Czekamy na nowy temat w dziale "Warsztat".
    A4 1.9 TDi 170PS > A3 1.8T 150PS

Strona 1 z 161 1231151101 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •