Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 108

Temat: początek wtrysku ustawienie dla diesla

  1. #1
    e-mako's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Raciąż
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny początek wtrysku ustawienie dla diesla

    Od dwóch i pół roku borykałem się z problemem porannego ciężkiego rozruchu w moim autku (AHF). Kiedy przejechałem około pół kilometra wszystko było już dobrze. Palił "na dotyk". Chodziły mi już nawet myśli , żeby zmienić pompę. Dużo na ten temat szukałem, czytałem i mówili mi ludzie o początku wtrysku a ja za nic na świecie nie wiedziałem jak go wyregulować. W ostatnim czasie ktoś podpowiedział mi gdzie trzeba spojrzeć i jakiej wartości na VAGu należy oczekiwać. I to wystarczyło, żeby mój problem został rozwiązany. Po dosłownie godzinnej operacji nie dość że autko naprawione to jeszcze temat do działu warsztat jak znalazł.

    Po kolei chciałbym podpowiedzieć Wam jak tego dokonałem. Nie będę zagłębiał się w takie szczegóły jak odkręcenie pokrywy silnika bo jeśli ktoś tego nie wie, to niech lepiej sam nie próbuje w domu korzystać z tej instrukcji

    No więc:

    1. Luzujemy trzy śruby mocujące pompę z przodu auta za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce.
    2. I teraz w zależności od tego, czy wartości kąta są za małe, czy za duże, przy pomocy klucza płaskiego rozmiar 22, delikatnie przestawiamy pompę (minimalne wartości) w zgodzie z tym co chcemy uzyskać
    3. Po korekcie dokręcamy mocno śruby uruchamiamy silnik i kontrolujemy kąt:

    (VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2)

    4. Metoda prób i błędów ustawiamy pompę we właściwym położeniu.
    5. Jeśli wartość kąta jest poprawna gasimy silnik i upewniamy się czy podczas naszego zabiegu nie pozrywały się gwinty na naszych trzech śrubkach i czy nie są za słabo dokręcone.
    7. Zakładamy osłonę paska rozrządu, zapinamy zapinki, zakładamy osłonę plastikową silnika i zamykamy maskę.

    W moim przypadku kąt przed regulacją wynosił 000-002 po regulacji 035-038 (powinien 049-051). Po regulacji nastąpiła kolosalna poprawa uruchamiania zimnego silnika: przy -3 stopniach pali praktycznie od razu, wcześniej szło to bardzo opornie.
    Jak będę miał więcej czasu i kogoś do pomocy, postaram się ustawić idealnie.
    Dodam jeszcze , że nie jechałem samochodem po regulacji. Więcej sprawozdania zdam w niedługiej przyszłości.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 06-10-15 o 14:15

  2. #2
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    To ja jeszcze od siebie dorzucę zdjęcie trzech śrub ,które trzeba poluzować :



    I kilka uwag:
    1. Kąt wtrysku ustawia się tak tylko w TDI z pompą wtryskową ( nie w pompowtryskach - co by nie było zbądnych pytań)
    2. W VAG-COMie po przełączeniu na Basic Settings w grupie 0 jest przycisk TDI-Timing , który pokazuje w którym miejscu aktualnie jesteśmy (kąt wtrysku w zależności od temperatury cieczy). Opis po angielsku tutaj : http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

  3. #3
    Aristoi's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Na Vagu widzę :


    Wartość z pozycji 2 waha mi się od 29-31, spróbuję ustawić tak jak ma być, napiszę jutro czy się udało.
    I pytanie czy kręcić trzeba wyłącznie metodą prób i błędów, czy może w konkretnie góra/dół lub lewo/prawo w zależności czy jesteśmy poniżej/powyżej wartości 049-051 na Vag'u??
    "Some people learn the hard way..."

  4. #4
    e-mako's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Raciąż
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Nie znam innej metody jak prób i błędów. Myślę , że jest jakaś oczywiście, ale mało kto zdradza takie tajniki. Z czasem będzie z tego całkiem fajny temat.
    Poza tym dziś rano po raz pierwszy autko zapaliło mi z dotyku. Było 3 stopnie mrozu a ja jestem happy.
    Autko jeździ jak jeździło i nie zauważyłem zmian poza lepszym rozruchem.
    Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieję, że wielu osobom ten temat się przyda .

  5. #5

    Data dołączenia
    Jan 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    spod Wa-wy
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Ja też wykonałem dziś taki zabieg. Jutro rano się okaże czy pomogło
    Przed zabiegiem kąt miał około 20-23 i rano lub jak postał 8 godz na mrozie to trzeba było ze 2-3 razy kręcić zanim załapał. Regulując udało mi się ustawić na 45-48. Z ustawieniem jest trochę zabawy bo przesunięcie pompy o około 1-2 mm zmienia w znacznym stopniu kąt. Jednak metodą "chybił-trafił" można ustawić Swoją drogą dobrze jest ustawić kąt przy zmianie rozrządu bo przy założeniu nowego napinacza kąt może się trochę zmienić.

  6. #6
    jurgen's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Czy można ustawić to również za pomocą vw tools (vag com mi nie działa). W vw tools znalazłem analogicznie Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2, ale czy to to samo bo mi pokazuje tam 115.

  7. #7
    e-mako's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Raciąż
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Znalazłem takie cuś...
    www.motoksiazki.pl/sklep,300,1,0,0,733,1.html
    Ta moja metoda prób i błędów chyba prostsza
    A tu chłopaki chyba niedokońca wiedzą o co chodzi z początkiem wtrysku:
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52593
    A odnośnie Ciebiejurgen to nie ma znaczenia czy vag czy vw tool - można nimi sprawdzić. Masz jak widać troszkę za wielką wartość. Ja jak u siebie ustawiałem , to miałem nawet 150. Ale niezwłocznie dokonałem korekty
    Ostatnio edytowany przez e-mako - 04-02-08 o 20:50

  8. #8

    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpacie
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    13 razy

    Domyślny

    Jedna wazna rzecz wartość 49-51 jest prawidłowa dla rozgrzanego silnika (wartosc w polu 9-temperatura paliwa powyzej 120) to dla tych co nie maja opcji tdi timing w vag comie lub korzystaja z innego programu.
    Jeszcze jedna podpowiedz krecac w dół (zgodnie z ruchem zegara) za nakretke 22 wartosci rosna w polu 2
    Jakby ktos zabieral sie za starsze tdi (1z) ktorych nie ma co prawda w a3 to tam nie ma kółka regulowanego tylko przekręca sie cała pompe na pracującym silniku.
    Ostatnio edytowany przez sparky - 12-03-08 o 22:57

  9. #9
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez sparky Pokaż post
    Jakby ktos zabieral sie za starsze tdi (1z) ktorych nie ma ci prawda w a3 to tam nie ma kółka regulowanego tylko przekręca sie cała pompe na pracującym silniku.
    W silniku ASV w A4 tak jest.... Więc może w A3 z ASV również...

  10. #10
    Audi A3 Lipsk's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    woj. Podlaskie/woj. Mazowieckie
    Auto
    A_U_D_I
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny czy na włączonym zapłonie się rególuje?

    Pochwalę się!Udało mi się ustawić!Po regulacji wynosi 050-053 to chyba nie jest źle!A wszytsko zawdzięczam forum!Jutro sprawdzę!!!!!!
    Ostatnio edytowany przez Audi A3 Lipsk - 14-03-08 o 22:36
    <<<<<<<< P_O_Z_D_R_A_W_I_A_M >>>>>>>>>

Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •