Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 60

Temat: Swap silnika PB na 1.8T

  1. #1
    MarekB's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi & VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    34 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny Swap silnika PB na 1.8T

    Szybkie pytanie,

    Niedługo bede miał info co z moim silnikiem po przekreceniu (bo nie wierze ze przezył to jak na 2 biegu przy 6tyś rpm przez pomyłkę weszła jedynka a nie trójka), i prawdopodbnie mocno rozważę opcje przełozenia silnika 1.8 Turbo
    Zastanawiam się nad 2 opcjami
    albo 1.8T AGU, albo 1.8T AUM
    jak wiemy ten drugi był już po lifcie i tam dochodzi elektroniczna przepustnica.
    Wiadomo ze jak bede kupował silnik to z wiązką i kompem.

    Teraz pytanie czy do przedliftowego autka (z silnikiem AGN)
    nie będzie problemu z założeniem silnika AUM ??

    Drugie pytanie jeszcze, czy w przypadku swapa skrzynie tez musze wymienić ?
    wiem ze AGN i AUM mają inne przełożenia

    Z góry dzięki za odpowiedzi
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 29-08-15 o 19:49
    Odkupię wolny czas, info na PW
    Cześci do Audi i nie tylko

  2. #2

    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Los Angeles
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Marek to zależy czego chcesz....

    jeśli intertesuje cię seria i 150KM to bierz sobie spokojnie AUM'ke bo wiadomo silnik młodszy itd. Jeśli chcesz działać to AGU sprawia mniej problemów z elektroniką...

    To nie będzie tak proste jakby się mogło wydawać. Łapy silnika itd są takie same ale są rzeczy które wyglądają zupełnie inaczej np. puszczenie przewodów do nagrzewnicy. Jeśli będziesz kupował silnik z kompem to żadna różnica ale AUM będzie potrzebował drugiej sondy lambda (chyba że ją wytniesz z programu).

    Co do skrzyni to przełożenia są faktycznie inne. Wypadałoby zrobić to profesjonalnie i wymienić razem ze skrzynią ale nie ze względu na to że AGN'owa nie wytrzyma ale właśnie ze względu na te przełożenia.

    To nie jest swap plug&play i napewno jest kilka rzeczy które trzeba będzie obejśc, przerobić itd.

    pzdr

  3. #3
    bubu05's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi RS
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    jak już kombinować to na maksa silnik z tt lub s3

  4. #4
    MarekB's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi & VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    34 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    czapu, jeśli zrobie swapa

    To wiesz ze mając turbo nie da się jeździć z serią

    na pierwsze 2,3 miesiące wystarczy, później bedzię chips
    później wydech
    później FMIC
    później inna turbina
    itd, itd, itd (zresztą komu ja to tłumaczę)

    Więc jak łatwo się domyślić będę ciągnął w górę
    Jeśli zrobię swapa to LPG wyleci,

    No ale to narazie tylko przymiarki.
    Czy w przypadku AUM'a ECU nie potrzebuje CAN'a ?

    Co do samej roboty to wiesz kto się będzie z tym męczył

    Generalnie czy warto się męczyć jeszcze z AGU czy lepiej już pójść w AUM'a?

    BTW. Zapytaj Józka kiedy moge mu autko przytargać, aby sprawdził co z tym silnikiem u mnie ?
    Odkupię wolny czas, info na PW
    Cześci do Audi i nie tylko

  5. #5
    MarekB's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi & VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    34 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    bubu05, ale zostanie ośka,

    Obstawiam też drugą opcje, ten silnik zostanie zrobiony aby jeździł (nie na odwal się, ale zeby jeździł normalnie, zeby nowy właściciel mógł nim się nacieszyć jeszcze sporo)
    i autko pójdzie na sprzedaż choć jest mi to jeszcze mocno nie na rękę, i wtedy kupię coś w 'Q' i dopiero się dłubanie zacznie,
    Odkupię wolny czas, info na PW
    Cześci do Audi i nie tylko

  6. #6
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Jul 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 520d LCI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    marekb od razu załóż synchronizatory u na każdy bieg to tak na przyszłość... jeśli chodzi o CAN'a to się niczym nie przejmuj bo to jest to samo [/b]

  7. #7
    MaGGu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Okolice Krakowa
    Auto
    Audi S3 8V
    Model
    S3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CJXC (300 KM)
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Marekb, zastanawiam sie czy jest sens wchodzić w takie mody.... Nie wiem czy nie lepiej było by sprzedać auto i kupić 1.8T. W AGN-ie jak zmienisz silnik na 1.8T to pasowało by zmienić skrzynie żeby to miało ręce i nogi. Dolicz robotę, bo nikt sie tego nie podejmie za grosze, i trzeba liczyć sie z tym ze coś na pewno jeszcze wypadnie... Moje osobiste skromne zdanie jest takie ze lepiej kupić lekko ubitego 1.8T, przełożyć te graty co masz, mowie o środku i dłubać coś z silnikiem. Wybór należy do Ciebie...
    Audi A3 8L VP - 192 KM 404NM by DynoSoft - SOLD
    Audi A3 8L PD - 224KM 430 NM by COMPSport - SOLD
    Audi A3 8P BKD - 216KM 435NM by DynoSoft - SOLD
    VW GOLF 6 R20 CDLF - 350KM 445NM by COMPsport - SOLD

    Audi S3 CJXC Sportback - 385KM 492NM by
    COMPsport - NOW


  8. #8
    MarekB's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi & VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    34 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    MaGGu, wszystko będzie zależało od kilku rzeczy:
    1. Koszt naprawy tego silnika
    2. Autko mam na firme, jeszcze się nie zaamortyzowało, i musze ksiegowej spytać ile będę musiał oddać do US przy sprzedazy tego auta
    3. Szkoda mi tych modów co zrobiłem w tym aucie

    Jeśli jednak zdecyduje się na sprzedaż auta to przy kupnie nowego muszi być spełniona któraś opcja:
    Albo 8L z Q i conajmniej 1.8 T
    Albo 8P z Q i conajmniej 2.0 T

    Auto ekonomiczne mi nie jest już potrzebne, gdyż mam służbowego stwora, który toczy się, wjeżdza prawie wszedzie i co najwazniejsze nic mnie nie kosztuje (100% kosztów pokrywa firma), więc jak kupić autko to już coś co będzie soczyście zapi....ało
    Odkupię wolny czas, info na PW
    Cześci do Audi i nie tylko

  9. #9
    Glac's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A8 4,2 TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    20 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez marekb
    Obstawiam też drugą opcje, ten silnik zostanie zrobiony aby jeździł (nie na odwal się, ale zeby jeździł normalnie, zeby nowy właściciel mógł nim się nacieszyć jeszcze sporo)
    i autko pójdzie na sprzedaż choć jest mi to jeszcze mocno nie na rękę, i wtedy kupię coś w 'Q' i dopiero się dłubanie zacznie,
    to jest dobra opcja. Masz gaz,a ja sam mówisz robiąc swapa wywalisz go i kasa w plecy. Poza tym jak piszą chłopaki zawsze coś wyjdzie, że trzeba dokupić/przerobić.
    Zrobisz zawory za góra 2 tys i będziesz miał sprawne auto na sprzedaż, a potem Q i wtedy dłub Druga sprawa, że sprzedawanie i kupowanie może zająć trochę.. ale do maja jest trochę czasu jeszcze

  10. #10
    MarekB's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi & VW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    34 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Glac
    Druga sprawa, że sprzedawanie i kupowanie może zająć trochę.. ale do maja jest trochę czasu jeszcze
    A myślisz ze foką wszystkich 1.6 nie objadę ?
    koniec OT
    Odkupię wolny czas, info na PW
    Cześci do Audi i nie tylko

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •