Strona 1 z 20 12311 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 196

Temat: Audi a3 8p hill hold assist i park assist montaż

  1. #1
    borys1822's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce/Leeds
    Auto
    Audi a3-->S3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BUB
    Pomógł
    64 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny Audi a3 8p hill hold assist i park assist montaż

    Witam zbieram informacje na temat tych dwoch systemow. Moze ktos ma lub montowal i wie co i jak??
    Zaiteresowalem sie tym z kilku powodow. Mysle nad wymiana monulu abs zeby moc zakodowac hamulce s3, dolozyc cisnienie opon i przy okazji hill hold assist.
    Co do park assist to czy to bylo dostepne w manualach czy tylko automat?
    To co udalo mi sie ustalcic abs sterownik mk60 czyli taki do 2008 roku o numerze:
    1K0-614-517F dla FWD z HHA
    1K0-614-517 dla AWD z HHA
    Teoretycznie te powinny dzialac, mnie interesuje ten drugi, ale czy on wystepowal w S3 (hamulce S3) ?
    Jezeli nasz sterownik dziala z cicnieniem opon powinien sobie rowniez poradzic HHA
    Wiec prosze zobaczcie czy da sie w byte 16 zaznaczyc bit 0
    jesli ktos ma te systemy to prosze wrzucac kodowanie i nr sterownika
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 02-07-15 o 16:33

  2. #2
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    w grupie vag z tego co wiem to nazywa sie to Hill Hold Control , Ty piszesz o Assist, ale chyba chodzi ci o to samo
    w autach opartych o sterowniki MK60 czyli golf 6 wystepuje to w calej grupie

    u mnie wyglada to tak :

    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. #3
    borys1822's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce/Leeds
    Auto
    Audi a3-->S3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BUB
    Pomógł
    64 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    tak wlasnie o to mi chodzilo, zastanawiam sie czy trzeba cos jeszcze dokladac czy to kwestia wymiany modulu?
    Cos mi sie obilo o uszy na temat czujnika g419, ktory odpowiada za hill hold assist tylko nie wiem czy on jest w kazdym aucie w stadardzie.
    Druga sprawa to w mk6 jak i w poliftach a3 jest juz ten nowszy modul mk60EC1 ale to podobno pasuje do przedliftow

    Teraz drugie pytanie odnosnie park assist. Czy to bylo tylko w automatach?
    Mam zalozone pdc graficzne przod i tyl i modul z mozliwoscia kodowania na park asssist, a to jedna ze skladowych calego systemu park assist. Z tego co wyczytalem to trzeba jakies czujniki dolozyc w zderzakach oprocz tych od pdc plus przycisk w konsoli srodkowej.

    Pozostaje kwestia znalezienia numeru sterownika abs poliftowego w moim wypadku z hold assist, park assist, cisnienie opon (chyba jesli spelni pierwsze dwa kryteria to opcja 3 tez juz jest) i do tego taki, ktory wystepowal w s3 (AWD + kodowanie na hample 345)
    moze ktos ma takie s3 i wrzuci skan z absu??

  4. #4
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    raczej nie jest to tylko kwestia modulu w przypadku HHC, bo sterowniki MK60EC1 sa w kazdym golfie 6, octavi 2, leonie 1p poliftowym itp
    a nie w kazdym aucie da sie to zakodowac
    o ile mozna zakodowac np XDS, to HHC juz nie, auta ktore to posiadaja maja kod UG4, wzgl UG3

    znalazlem teraz u siebie ten czujnik, czujnik systemu ESP G419, w ukladzie hamulcowym mark 60 (stosowanie od 22.08 (tu chodzi o tydzien i rok )) czujnik ten zintegrowany jest z czujnikami przyspieszenia poprzecznego G200 i kata skretu kierownicy G202

    czujnik ten w 1p i mk60 jest gdzies pod fotelem pasazera ?


    ELSA
    czujnik G419 itd wbudowany jest w jednostke sterujaca ukladu ABS, J104

    ABS mark 60 do 22.08 ABS/EDS/ASR/ESP
    ABS mark 60 od 22.08 ABS/EDS/ASR/ESP/RKA+/EBA/DSR/ - HHC / XDS
    ABS mark 70 po 22.08 ABS/ASR/EBV/RKA


    w ogole to nie rozumiem czmu sobie w else nie spojrzysz, tam bedziesz mial wszystko z rysunkami
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  5. #5
    borys1822's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce/Leeds
    Auto
    Audi a3-->S3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BUB
    Pomógł
    64 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    hold assist mozna uruchomic sama wymiana sterownika na poliftowy oczywiscie jak Miro zaznaczyl nie kazdy.
    Co do park assist jest duzo trudniej
    w aucie przedliftowym poptrzeba caly system pdc graficzny
    sterownik 03, 44, 16, 10, 17
    mnie odchodzi 10 i 17 ale to ciagle za duzo zabawy
    Bardzo ciekawy mod dla wlascicieli "biedych" poliftow

  6. #6
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    wracajac do tematu, prawdopodobnie kazdy przedlift mozna doposazyc w HHL i nawet XDS

    na skodzie dosc dobrze to juz rozkminiaja, malo tego wychodzi na to ze auto ktore nie ma ESP, mozna dosc tanim kosztem w nie doposazyc

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=64157

    pozwole sobie skopiowac wypowiedz kolegi 1 6 D (zamieszczonej na forum leona) , mysle ze tutaj tez sie wypowie....

    " Nie można kupić dowolnej pompy ponieważ np. nie każda ma czujnik do asystenta ruszania pod górkę, nie każda ma też możliwość zakodowania XDS.

    A tu zrobiony przez jednego użytkownika szybki schemat:



    Trzeba zmienić wtyczkę pompy ABS jeśli się z MK70 przechodzi na pewno, trzeba też albo zmienić węże hamulcowe albo zastosować przejściówki ponieważ różnią się rozmiary gwintów w kilku połączeniach jak widać na obrazku.

    W sumie zewnętrznym czujnikiem jak piszesz to jest G85 ale każdy Golf 5 i auto pochodne go ma, lub w kolumnie kierowniczej lub w maglownicy w zależności od rocznika.

    Jeśli ktoś chce mieć funkcje jak fabryka to musi zwrócić jeszcze uwagę na maglownicę czy można w niej zakodować funkcję o nazwie DSR w użyciu z MK60EC1. Podczas badania nieopisanych bitów udało się mi w razie co znaleźć bit który wyłącza DSR i wszystko działa bez najmniejszego błędu na desce rozdzielczej. By działało jak oryginał maglownica musi mieć sterownik 1K1909144M lub 1K0909144x, czyli 2 generacji z literką M na końcu lub maglownicę 3 generacji charakteryzującą się numerem z początkiem 1K0 i dowolną literą na końcu. Gdy nie chcemy zmieniać maglownicy trzeba zaznaczyć bajt 15 bit 5 aby DSR był nieaktywny.
    Oraz upewnić się że we wspomaganiu DSR też jest jak na screenie poniżej ustawiony na 1.

    Screen z VCDS odnośnie DSR:



    W całym długim kodowaniu 18/19 bajtowym tej pompy ustawia się model auta, wielkość hamulców, rodzaj silnika, z której strony pojazd ma kierownicę oraz trzeba zakodować 5 ostatnich znaków VIN z podstawowych rzeczy.

    Tabela jaka cyfra VIN jak jest ukryta w kodowaniu w którym bajcie:


    Tu w linku jest do ściągnięcia plik excel pomocny do rozkminiania kodowania pompy:
    http://www.sendspace.com/file/jz07n9

    może ktoś kto ma taki ABS seryjnie by się podzielił kodowaniem? "
    Ostatnio edytowany przez Miro - 29-12-12 o 16:16
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  7. #7
    czaro10's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mazowsze
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8V
    Silnik
    inny
    Pomógł
    558 razy
    Podziękował
    68 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez borys1822 Pokaż post
    Co do park assist to czy to bylo dostepne w manualach czy tylko automat?
    tu i tu. tu masz akurat manuala:



    czyli sie da.


    Cytuj Oryginalnie napisane przez borys1822 Pokaż post
    1K0-614-517F dla FWD z HHA
    1K0-614-517 dla AWD z HHA
    Nie ma takich numerow czesci w mojej etce, pierwszy niby jest ale wycofany w 2003r.


    Rodzi sie tez kolejne pytanie - czy kazde zegary obsluza park assist?

  8. #8

    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0TDI CBAB
    Pomógł
    10 razy

    Domyślny

    Co do Park Assist to spoty temat jest pod tym linkiem na forum Skody Octavii:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    Co do pomp ABS to trzeba rozróżnić wersje MK60, MK60-AT i MK60EC1

    MK60/MK60-AT mają krótkie kodowanie jeśli dobrze pamiętam, MK60EC1 ma już długie kodowanie które może zostać wygenerowane tylko w ASO (akurat )

    Pompy MK60/MK60-AT mają zewnętrzny czujnik popularnie na innych forach zwany duosensorem, ponoć montowany pod fotelem pasażera. W nich nie można kodować Hill Holda, trzeba znaleźć pompę która go obsłuży po prostu i jak gdzieś czytałem to ten duosensor niby tez trzeba zmienić na taki z czujnikiem G251. Chyba tylko Mk60-AT może mieć HHC.

    Pompy MK60EC1 mają tę zaletę że te wszystkie czujniki G200 G202 są wbudowane w pompę, w zależności od wersji mają też wbudowany G251 dla Hill Holda.

    Przy montażu do auta które nie miało ESP, a miało np tylko ASR z pompą MK70 to wystarczyło dopasować węże hamulcowe (różne średnice, widać to na obrazku wyżej), zmienić wtyczkę pompy ABS (MK70 ma ~27 pinów a MK60EC1 ~47 pinów), pozmieniać kolejność pinów, wyliczyć odpowiednie długie kodowanie, zrobić nastawy podstaowe czujników, zakodować, jazda próbna i powinno wszystko ładnie działać.

    Jak ktoś chce mieć wszystko jak oryginał to musi sprawdzić jaką ma maglownicę, jeśli ma generacji 3 o dowolnym numerze lub generacji 2 o końcówce sterownika M to ma mniej roboty, tylko koduje żeby DSR był aktywny z pompą KM60EC1(to widać na screenie z postu wyżej).

  9. Podziękowania dla 1 6 D za pomoc w problemie

    Miro (30-12-12)

  10. #9
    czaro10's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mazowsze
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8V
    Silnik
    inny
    Pomógł
    558 razy
    Podziękował
    68 razy

    Domyślny

    Jak rozpoznac ktory MK60 jest ktory? W przedliftowym 8p jest w etce tylko oznaczenie MK60 (bez dodatkowych literek) i nic wiecej. Wchodzac informacje o danej czesci tez nic nie ma. Np chyba, ze jak nie ma literek to jest wersja bez literek
    W polifcie akurat jest w etce napisane - tylko MK60EC

    Ja namierzylem wlasnie caly abs mechaniczny+elektroniczny z hill hold wlasnie do przedlifta, czyli jednak MK60 jest z hill hold. Pytanie czy bedzie trzeba kodowac czy ruszy sam?


    Generalnie raczej poprzestane na hill hold... przekladnie mam 2 generacji 1k1 423 055 F. Nie moge znalezc sterownika, on chyba nie wystepuje oddzielnie. A przekladni z M nie ma.

    Co ciekawe etka pokazuje, ze 8p przedliftowym byl tez montowany MK70.

  11. #10

    Data dołączenia
    Dec 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0TDI CBAB
    Pomógł
    10 razy

    Domyślny

    W VCDSie jest taka lista:
    1K0-907-37?-C ; MK70 FWD (PR-1AC)
    1K0-907-37?-D ; MK60 FWD (PR-1AT)
    1K0-907-37?-E ; MK60 AWD (PR-1AT)
    1K0-907-37?-J ; MK70 FWD (PR-1AC)
    1K0-907-37?-K ; MK60 FWD (PR-1AT)
    1K0-907-37?-M ; MK60 FWD (PR-1AT)
    1K0-907-37?-N ; MK70 FWD (PR-1AC)
    1K0-907-37?-P ; MK70 FWD (PR-1AC)
    1K0-907-37?-Q ; MK60 FWD (PR-1AT)
    1K0-907-37?-R ; MK60 AWD (PR-1AT)
    1K0-907-37?-AA ; MK60 FWD (PR-1AT)
    1K0-907-37?-AB ; MK60 AWD (PR-1AT)
    1K0-907-37?-AC ; MK60 FWD (PR-1AT)
    1K0-907-37?-AD ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
    1K0-907-37?-AE ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
    1K0-907-37?-AF ; MK70M (PR-1AC)
    1K0-907-37?-AH ; MK60EC1 (PR-1AT)
    1K0-907-37?-AJ ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
    1K0-907-37?-AK ; MK70M (PR-1AC)
    1K0-907-37?-AM ; MK60EC1 (PR-1AT)
    1K0-907-37?-AN ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
    1K0-907-37?-AP ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
    1K0-907-37?-AQ ; MK70M (PR-1AC)
    1K0-907-37?-AS ; MK60EC1 (PR-1AT)
    1K0-907-37?-AT ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
    1K0-907-37?-BA ; MK60EC1 (PR-1AT)
    1K0-907-37?-BB ; MK60EC1 (PR-1AT)
    1K0-907-37?-BC ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
    1K0-907-37?-BD ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
    1K0-907-37?-BE ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
    1K0-907-37?-BF ; MK60EC1 (PR-1AT)
    1K0-907-37?-BG ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
    1K0-907-37?-BH ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
    1K0-907-37?-BJ ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
    1K0-907-37?-BK ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
    1K0-907-37?-BL ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
    ;
    1K0-614-517-R ; MK60-AT FWD (PR-1AT)
    1K0-614-517-S ; MK60-AT AWD (PR-1AT)
    1K0-614-517-AC ; MK60-AT FWD (PR-1AT)
    1K0-614-517-AD ; MK60-AT AWD (PR-1AT)

Strona 1 z 20 12311 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •