Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokazane rezultaty 21 do 29 z 29

Temat: test / działanie poduszki dwunabojowej w 8p 03 - 05

  1. #21
    borys1822's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce/Leeds
    Auto
    Audi a3-->S3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BUB
    Pomógł
    64 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    z tego co udalo mi sie usatlic u sprzedajacych to poduszki sa zamienne, sprzedawca sam zapytal jaka poduszke chce, ile naboi

  2. #22
    dkamosinski's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    katowice/cork, ire
    Auto
    audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Hmm to by rozwiazalo problem poduszki, pozostaje podlaczenie multi bo jest wiecej przyciskow, czy cos mi umknela i juz ktos to ogarnol?

  3. #23
    borys1822's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce/Leeds
    Auto
    Audi a3-->S3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BUB
    Pomógł
    64 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    poczekaj kilka dni to Ci odpowiem

  4. Podziękowania dla borys1822 za pomoc w problemie

    dkamosinski (25-03-13)

  5. #24
    klw's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Sopot
    Auto
    Seat Leon 5F ST FR
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Coś się z tematem ruszyło?

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    ale jak masz przekladac poduszki, co jest niebezpieczne i "psujesz" tak stara jak i nowa, to o wiele latwiej przelozyc po prostu naboj/ladunek, co bylo opisane na forum i ma tak kilka osob zrobione
    wtedy robi sie normalna poduszka jednonabojowa i musi dzialac
    Szukałem na forum i nie znalazłem. Mógłbym prosić o link/i?

  6. #25
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    128 razy

    Domyślny

    Poniewaz dostaje mnostwo pytan na PW o polaczenie nowej poduszki ( dwunabojowej ) do starego auta,
    na forum a4 maja ten sam dylemat, zakupili nawet poduszki do testow,

    z rzeczowych informacji do ktorych udalo im sie dotrzec :

    " byl odpowiedzialny za entwicklung tych systemow jego odpowiedz pierwsza ktora byla CZY PAN OSZALAL! przekladac kierownice 2 nabojowa pod modul jednonabojowy -- powiedzialem mu ze to byl experyment i mial na celu tylko sprawdzenie czy da sie zalozyc i czy nie bedzie bledu.
    Gosc byl na tyle ogarniety ze powiedzial bledu nie bedzie bo system sprwdza opornosc i jesli 1 nabojowa poduszka ma 0,65ohma a zmostkowana z b7 dwunabojowa ma 2x po 0,35ohma system ta roznice ignoruje poprzez przeplyw pradu i sprawdzanie opornosci stad brak bledow w ukladzie.

    Niestety przykra wiadomosc dla uzytkownikow b6 uklad dwunabojowy NIE BEDZIE DZIALAL przy sterwoniku 1 nabojowym chodzi tutaj o "frequez" czestoliwosc w mhz ktorymi podawany jest sygnal nowe systemy maja podniesiona czestotliowsc ze wzgledu na inne urzadzenia ktore moglyby zaklocac niskoczestotliwosciowe sterwoniki air bagow jak to ponoc mialo miejsce w starszych modelach


    prosilem go aby mi wyslal jakas dokumentacje i maila opisujacego te roznice ale odpowiedzial ze zapyta czy moze takie informacje udzielac publicznie bo ponoc niektore sa zastrzezone tajemnica firmy -- jesli nic mi nie wysle postaram sie dorwac kogos z audi kto sie tymi systemami zajmuje moze tam dowiem sie czegos wiecej problem w tym ze jesli chodzi o tzw "elementy bezpieczenstwa" kazdy nabiera wody w usta


    tutaj stane w obronie kolegow zajmujacych sie sprzedaza -- nie wiedzieli o tym bo i skad wiec panowie dajcie na luz to ze sie mostkujei nie wywala bledu bylo dla wielu wskazowka ze system takie rozwiazanie akceptuje ale niestety tak nie jest i nie moze byc

    tak jak Bart napisal jest wiele rodzajow sterownikow i one sa spasowane z czujnikami abs i airbagow i wieloma innym rzeczami i niestety jesli nie beda sie zgadzaly wszystkie elementy ukladu poduszka nie wystrzeli bo aby nie nastapilo uszkodzeinie czleka sytsem albo ignoruje dany element wywalajac blad albo chce go odpalic inna czestotliwoscia i ladunki nie wybuchna bo sie "nie dogadaja" "

    nikt takich informacji nie udzieli, bo nie jest to w interesie producenta, jest chronione patentami

    jako że od ponad 4 lat testuje poduszki wtrącę swoje 3 grosze
    Zacznę od tego, że nie znam konstrukcji o której mowa, ponieważ nie robiła go firma w której jestem zatrudniony, pomimo tego biorę czynny udział w pracach projektowych całej grupy VAG (przyszła platforma MQB)
    1. Ładunków nie proponuję mostkować, każdy ma swoje oddzielne wyjście w module i o tym czy go odpalić czy nie decyduje algorytm (który jest tajny)
    2. większość ładunków jest pod względem elektrycznym taka sama (ta sama rezystancja) moduł (AECU) steruje tym kiedy i który odpalić, same jaśki nie są jakkolwiek kodowane - do testów używam rezystorów ~2.2R dzięki temu moduł myśli, że wszystko jest ok, a ja mogę zmierzyć prąd i czas zadziałania (oscyloskopem)
    Z perspektywy tych 4 lat zalecałbym zwrócić uwagę na sposób otwarcia ile przestrzeni w kabinie zajmie ta z b6 a ile konkretne stopnie z b7.
    Gdybym chciał dopalić taki moduł i sprawdzić czy strzela to wziąłbym oprócz AECU i poduszek także sensory frontowe, a następnie poprzykręcałbym je do kawałka pleksi ewentualnie deseczki, trzymając tak skręcony zestaw przyłożył weń gumowym młotkiem - brzmi śmiesznie ale możecie mi wierzyć to najprostsza, skuteczna metoda!
    Wypadałoby jeszcze tylko wiedzieć jak skasować info o strzale, żeby można było użyć tego AECU później (np. w kolejnej próbie)
    Metoda z młotkiem może wydaje się śmieszna ale na etapie rozwijania aplikacji jest powszechnie używana np. przez gości którzy piszą kod. W późniejszej weryfikacji wszystkie sensory (akcelerometry) i ‘satelity’ (sensory frontowe) wylutowuje się z AECU i symuluje ich obecność dzięki temu można sprawdzić czas w jakim moduł strzela, prąd strzału itp.
    Dopiero na samym końcu przeprowadzane są testy z samochodami (znane z filmów ENCAP) a wyniki (zmierzone przeciążenia) oraz pomiary otwarcia porównywane z wynikami testów przeprowadzonych wcześniej w laboratorium (wierzcie lub nie ale taki test z autem sporo kosztuje "

    sporo nowych informacji : http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-...8/index11.html


    Każdy robi jak uważa, ja osobiście w taki setup bym sie nie pchal, mozna oczywsicie przelozyc wklad poduszki ( wszystko na wlasna odpowiedzialnosc)
    lub kupic kierownice piekną, ściętą i założyć zaślepke , efekt i dzialanie bedzie to samo.
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  7. The Following 3 Users Say Thank You to Miro For This Useful Post:

    dkamosinski (23-10-13),morgan (19-10-13),wneku321 (21-10-13)

  8. #26
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    nic dodac nic ujac , mialem okazje kupic za grosze kiereownice muli ale po przecztaniu info na forum a4 odpuscilem totalnie. Na kilku innych forach tez jest ten problem i nie da sie go w normalny sposob rozwiazac.
    przelozenie starego wkladu tez nie rozwiazuje problemu bo nie wiadomo w ktorym miejscu dokladnie sie rozerwie zaslepka i czy sie rozerwie. Nikt tez do konca nie stwierdzil co sie stanie gdy wybuchna 2 ladunki jednoczesnie rozerwie poduszke czy tez urwie pol twarzy.
    Who I am? I am a the Champion.

  9. #27
    borys1822's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce/Leeds
    Auto
    Audi a3-->S3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BUB
    Pomógł
    64 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    Gosc byl na tyle ogarniety ze powiedzial bledu nie bedzie bo system sprwdza opornosc i jesli 1 nabojowa poduszka ma 0,65ohma a zmostkowana z b7 dwunabojowa ma 2x po 0,35ohma system ta roznice ignoruje poprzez przeplyw pradu i sprawdzanie opornosci stad brak bledow w ukladzie.
    bez mostkowania tez nie wywala bledu

  10. #28

    Data dołączenia
    Aug 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Audi A3 8P
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    A nie prosciej wymienic sensor na 2 naboje, zrobic kodowanie, a ewentualnie drugi naboj od pasazera zasymulowac opornikiem (zeby nie wymieniac poduszki) i dorobic instalacje, jesli cala reszta jest taka sama (napinacze, czujniki) a tylko roznica tkwi w ladunkach poduszek to jest to chyba najpewniejsze, w innych autach z grupy PSA da sie zakodowac sensor czy ma obsluzyc 1 czy 2 naboje. Istnieje jeszcze tansza metoda tylko tu trzeba by porownac HW poduszki na 1 naboj do poduszki na 2 naboje, jezeli beda takie same to wtedy zmienic program. Zajmuje sie zawodowo elektronika samochodowa i crash w sensorze robie praktycznie codziennie, tylko musze trafic sensor z audi na 2 naboje i porownac. Jesli ktos moze sprawdzic na schematach i w elsa czy czujniki sa te same

  11. #29

    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dąbrowa G
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    127 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez okomar Pokaż post
    Istnieje jeszcze tansza metoda tylko tu trzeba by porownac HW poduszki na 1 naboj do poduszki na 2 naboje, jezeli beda takie same to wtedy zmienic program.
    Niestety nie są takie same, pojedynczy jest kilka mm szerszy i nie wejdzie w gniazdo poduszki podwójnej, pomijając fakt innego mocowania.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •