Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 41 do 50 z 112

Temat: [8P] Problem z odpaleniem

  1. #41
    acinr_PL's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZST
    Auto
    Limousyne quattro stronic 2015
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    205 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    na początku to weź miernik i zmierz napięcie spoczynkowe akumulatora - czyli takie jakie jest bez obciążenia jeśli masz w granicach 12-12,5V to jest dobrze, potem sprawdź pod obciążeniem tzn mierz napięcie w czasie zakręcenia rozrusznikiem i jeśli spada napięcie poniżej 10V to aku do wymiany.
    Na twoim miejscu wyciągnął bym aku z auta naładować prostownikiem zmierzyć napięcie po ładowaniu i zostawić aku na 24h w domu po 24h sprawdź napięcie jak spadnie znacznie tj. np o 1V to aku nie trzyma i do wymiany.
    Jak aku trzyma napięcie wkładasz do auta i pomiar miernikiem napięcia pod obciążeniem (przy kręceniu rozrusznikiem) jeśli jest powyżej 10V to aku dobre, sprawdź wtedy jeszcze napięcie ładowania. Jeśli stało 2-3 dni nieodpalane to może coś zjada ci prąd więc wtedy zmierz pobór w stanie spoczynku tzn odłączasz kabel + od aku, klemę + aku łączysz z 1 kablem miernika i drugi kabel miernika do kabla +, miernik ustaw na A i zamknij auto centralnym kluczykiem jeśli po około 2-3min na mierniku spdanie poniżej 0,08A to masz w normie jeśli masz powyżej 0,08A to coś zjada ci prąd w stanie spoczynku.

  2. #42

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Dolacze do tej dyskusji bo okolo miesiac temu (podczas tych wiekszych mrozow) mialem dosyc ciekawy przypadek z odpalaniem. Auto stalo 2 doby na mrozie dochodzacym do -12 stopni. Wlasnie przy takim mrozie auto odpalilem dosyc normalnie bo nawet normalnie zagrzalem swiece i moze sekunde, dwie krecenia i odpalil. Musialem skrobac szyby i odsniezyc auto i w tym czasie chodzilo i sie nagrzewalo. Ruszylem w trase okolo 250km - wlaczajac radio dziwnie sie zachowywalo bo nie bylo slychac dzwieku ale niby wszystko poza tym reagowalo na przyciski itd. Po kilkudziesiedziu km postanowilem zgasic silnik zeby sprobowac 'naprawic' radio a ze nie bylo sie gdzie zatrzymac jadac w zabudowanym to po prostu zwolnilem bo nic nie jechalo i zgasilem na chwile silnik po czym normalnie auto odpalilo (i to mysle ze moze byc klucz do calego problemu ale moge sie mylic takze to bedzie pytanie) Po okolo 100km zrobilem postoj kiedy zgasilem silnik na okolo 10min. Odpalil od razu bez zadnego krecenia i tak dojechalem na miejsce docelowe przez kolejne 150km. Noi tutaj zaczal sie problem wlasciwy ktory wystepuje do teraz. Pod dojechaniu wtedy na miejsce poszedlem jeszcze na zakupy okolo 20min. Wrocilem do auta i juz nie chcialo odpalic... Krecilem na rozne sposoby - krotko, dluzej po kilka sekund itd i nic... Akumulator ma rok i jest OK. Auto wtedy nie odpalalo wiec dalem sobie spokoj i poprosilem znajomego zeby po mnie przyjechal. Po pol godz. znajomy sprobowal i za drugim razem udalo mi sie auto odpalic...

    Na podsumowanie calej historii wyglada to teraz tak:
    - bylem na diagnostyce i byly bledy czujnika polozenia walu
    - diagnoza to wymiana tego czujnika (powiedziano mi ze to koszt 200zl za czujnik oraz 400zl za robocizne bo trzeba zdejmowac rozrzad... - prawda to?)
    - jak auto postoi przez noc to rano odpala od pierwszego bez problemu czy to mroz czy cieplo
    - jak pojade na zakupy i po pol godz. wroce to auto odpali ale tak na "styk" bo czesto kreci nawet po 4 - 5 sekund a nigdy (od 3 lat kiedy to auto posiadam) tak sie nie zachowywalo
    - czy to faktycznie raczej uszkodzony ten czujnik czy moze mogl sie przestawic (rozsynchronizowac) wal kiedy zgasilem/odpalilem auto ktore sie poruszalo? (oczywiscie gasilem/odpalalem na wcisnietym sprzegle)

  3. #43

    Data dołączenia
    Jul 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Skoro diagnostyka tak pokazała... Padniety czujnik polozenia wału korbodowego nie pozwoli na odpalenie auta. Uszkodzony moze swirowac i przestawiac sie samoczynnie skutkujac problemami w odpaleniu a czasami brakiem mozliwosci odpalenia auta.


    Zdejmowanie rozrządu nie jest potrzebne. Nie pamietam z ktorej strony znajduje się ten czujnik, ale pewnie od strony skrzyni. Nawet jesli jest stronie rozrządu to wystarczy zdjac pokrywe zaworów i masz swobodne dojście. Czujnik przykrecony jest do bloku jedną śruba. Zwykle wiecej czasu zajmuje znalezienie go niz sama wymiana.

  4. Podziękowania dla Artur691 za pomoc w problemie

    karlamba (14-02-16)

  5. #44
    acinr_PL's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    ZST
    Auto
    Limousyne quattro stronic 2015
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    205 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    W silniku CR 2.0 czujnik położenia wału g28 jest w pobliżu łączenia skrzyni z silnikiem przy kole zamachowym, a czujnik położenia wałka rozrządu g40 przy kole rozrządu zaworów ssących. Myśle, że u ciebie będzie podobnie.
    Samemu je zdemontujesz i w łatwy sposób sprawdzisz ich działanie jak nie wiesz jak wpisz na yt czujnik halla
    Te 400zl robocizny za samą wymianę to lekka przesada - sam to ogarniesz

  6. #45

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Panowie dziekuje za sugestie ale czy mozna to jakos sprawdzic/potwierdzic gdzie konkretnie w silniku 1.9 BLS (2007/200 czujnik polozenia walu sie znajduje?
    Czy dostep raczej od podwozia czy od gory po podniesieniu klapy silnika?

    @Artur691 - dalbys rade zrobic fote jak to u Ciebie wyglada?

  7. #46

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Probowalem zlokalizowac ten czujnik ale nie jestem w stanie... czy ktos bylbys w stanie moze sprawdzic to w etce? chodzi o 1,9TDI BLS...

  8. #47
    klamamoto's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    A3-CLUB.NET frakcja Bielsko
    Auto
    OOOO 264HP CS
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    o g28 na forum jest temat i można było tam zapytać/tu masz na rysunkach
    nr.11 http://workshop-manuals.com/audi/a3_...of_components/
    nr.1 http://workshop-manuals.com/audi/a3_...ywheel_end%29/

  9. Podziękowania dla klamamoto za pomoc w problemie

    karlamba (14-02-16)

  10. #48

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Dzieki klamamoto... czyli wynika z tego ze to jednak nie jest taka prosta sprawa samodzielnej wymiany.
    Wiecej pytan zadam na watku o g28.

  11. #49

    Data dołączenia
    Nov 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0 TDI PD BMM (140KM)
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam mam problem posiadam a3 8p 2.0 tdi bmm i ostatnio zauważyłem taki problem auto jak postoi dzień dzwa mam dziwną sytucja odpala normalnie po czym słychać co kilka sekund przeskakiwanie przekaźnika pod kierowicą i skacze delikatnie na obrotach wtedy kiedy przekażnik przeskoczy obroty się obniżają pozatym auto spisuję się dobrze kiedy się zagrzeje problemów nie ma.

  12. #50

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    A ja tylko napisze jak sprawa wyglada u mnie bo niestety chyba jeszcze nie jest rozwiazana.
    Czujnik G28 wymieniony - skrzynia byla niestety odkrecana (powiedziano mi ze jest problem z zalozeniem nowego czujnika poprawnie). Przy okazji wymieniono jakis silownik przy sprzegle/skrzyni ktory byl podobno w rozsypce. Tak wiec wrocilem do domu takze auto nawet nie zdazylo sie porzadnie nagrzac bo przejechalem po miescie okolo 5km. Po zgaszeniu sprobowalem odpalic i systuacja jest nastepujaca:
    - za pierwszym razem krecil okolo 2 - 3 sekundy (dla mnie to akurat dziwne bo od kiedy wystepuja opisywane przeze mnie objawy to tak sie wlasnie dzieje) - wczesniej przez 3 lata uzytkowania auta zawsze palil "od pierwszego"

    I tutaj pytanie ogolne jesli chodzi o odpalanie. Czy to normalne ze 1.9TDI BLS odpala na cieply przypuscmy te 2 sekundy musi pokrecic?

    Przez nastepne kilka dni mam potestowac auto i zobaczymy jak wyglada sytuacja. Powiedziano mi ze te 2 sek na cieplym to normalne w wieloletnim aucie (2007 rocznik) bo zuzywa sie chociazby rozrusznik czy akumulator albo kolo zamachowe (ale wymienialem dwumase no chyba ze kolo zamachowe to cos innego)?

Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •