Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 49

Temat: DPF zapychanie w zimie

  1. #1
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny DPF zapychanie w zimie

    Witam,

    Ostatnio ( w ciagu 3 tygodni ) zauwazylem ze auto nie radzi sobie z wypaleniem DPFa.
    Raz zaswiecila mi sie kontrolka DPFa ktora wypalilem na trasie ale czuje ze auto wchodzi do procedura wypalenia ( nie zaswieca sie kontrolka zapchania filtra DPF ) podczas jazdy w mrozne dni w miescie. Niesety robie krotkie trasy i auto nie osiaga nawet temp 90stopni.
    Korki oraz ujemna temp powoduja ze zaczynam sie martwic czy to aby dobrze dla auta oraz DPFa.

    Zrobilem trase z tzw wymuszeniem wypalenia DPFa ( 4bieg , 2tys obrotow , 70km/h , trasa ~25km ).

    Na drugi dzien zauwazylem ze przy tem 90stopni auto weszlo w tryb wypalenia filtru DPF ( obroty skoczyly z 800 do 950 obrotow ale po minucie spadly do 800 obrotow ).

    Czy w czasie mrozow moze byc zwiekszona podatnosc na zapychanie sie filra DPF oraz jego wypalanie ?

    Auto ma przejechane 140tys km.

    Pozdrawiam
    Piotrek
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 24-01-16 o 18:52

  2. #2
    lorence's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WPR
    Auto
    BMW 3.0
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    10 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    4bieg , 2tys obrotow , 70km/h , trasa ~25km
    to ma być wypalanie ?? nie wiem jak Ty jeździsz ale 2tys obrotów to ja mam prawie zawsze na zegarze, jak chcesz przepalić to moim zdaniem trzeba auto przegonić z 3500 obrotów (naturalnie na wcześniej rozgrzanym silniku).

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Cytuj Oryginalnie napisane przez pjanet Pokaż post
    Czy w czasie mrozow moze byc zwiekszona podatnosc na zapychanie sie filra DPF oraz jego wypalanie ?
    wszystko zależy od stylu jazdy, na emeryta: 1600-1900 i zmiana biegu to niby jak ma sie filtr wypalać ?? nic dziwnego że się zapycha, jak np na codzień tak jeździsz to w okresie zimowym jest jeszcze gorzej, bo czasmi nawet nie da się bezpiecznie przycisnąć.


    nie wiem czy widziałeś ale czerwone pole jest dopiero od 4,5tys obrotów, 2 tys to jest jeszcze ekonomiczna jazda. Na codzień jeżdżę 1800-2100. Po co zamulać silnik ?? Od czasu do czasu przycisnę go do tych 3,5-4tys na każdym biegu. Nigdy problemów z dpfem nie miałem.

  3. #3
    Pawel_yu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    SB
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    122 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez lorence Pokaż post
    to ma być wypalanie ??
    tak to jest wlasnie wypalanie DPF w/g zalecen producenta

    "Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
    Czas trwania ok..15-20 Minut
    Temperatura spalin przed Turbo powyżej 700 ° C"

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Cytuj Oryginalnie napisane przez lorence Pokaż post
    Nigdy problemów z dpfem nie miałem.
    nie miales bo nie jezdzisz na krotkich odcinkach gdzie nie dogrzewa sie silnik jak u kolegi

  4. #4
    Dominik_m's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    45 razy
    Podziękował
    35 razy

    Domyślny

    Strona 48 instrukcji obsługi:

    2.0 TDI -> 201KM / 416Nm

  5. #5
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Dziekuje dominik_m bo juz myslalem ze cos pokrecilem ( pomimo tego ze kontrolka zgasla kiedy ostatnim razem tak pojechalem ).

    A wracajac do tematu to chyba niema na to szczepionki. Musze jakas duza trase w weekend zrobic aby wypalic filtr ( moze cos w nim zostalo ).

  6. #6
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez pjanet Pokaż post
    Musze jakas duza trase w weekend zrobic aby wypalic filtr
    Jedyna dobra rada. Niestety ale diesel jest po to żeby nim jeździć - szczególnie z DPF i tego typu wynalazkami. Na krótkie trasy są benzyny Przegoń go porządnie w trasie, niech się porządnie nagrzeje, przeleje trochę paliwa i wszystko pewnie wróci na jakiś czas do normy.

  7. #7
    yogii0's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    małopolska
    Auto
    Audi A3 s-line
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    ja u siebie mam dpf`a przebieg 125 tys i jeszcze ani razu sie nie wypalał, ale na trasie to sam mu redukuje i przez jakis czas przeciagam , po takim zabiegu czuc poprawe

  8. #8
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    W lecie tez to robie ale teraz w zimie sa takie mrozy (szczegolnie teraz) ze na trasach ktore robie auto niema czasu sie nagrzac. Wg mnie to jest powod.

  9. #9
    yogii0's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    małopolska
    Auto
    Audi A3 s-line
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    ja dojezdzam do pracy 17 km , tez sie ne dogrzewa zawsze, moze po prostu zbyt ostroznie jezdzisz

  10. #10
    pjanet's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    POLSKA
    Auto
    A3 TDI QUATTRO 8P
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Ja okolo 15km po miescie ale teraz kiedy jest slisko i snieg, nieda rady przydusic bo kazdy jedzie max 40km/h.
    W weekend zrobie duza trase i zobacze jak auto zareaguje jak go przegonie.

    Jestem w trakcie zakupu VAGa i bede obserwowac jak sie zachowuje DPF i w jakim stopniu sie zapycha.

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •