Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 54

Temat: 1.8 TFSI duże zużycie oleju

  1. #1
    piski93's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Oleśnica
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.8T CDAA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny 1.8 TFSI duże zużycie oleju

    Witam, od około 2 tygodni posiadam A3 z silnikiem wymienionym w tytule. Parę dni po zakupie zaświecila się kontrolka minimalnego stanu oleju po czym dolalem ok 2 litry. Po tym zrobiłem około 1000 - 1200 km i kontrola znowu się zaswiecila. Czy to możliwe że CDAA zużywa tak dużo oleju? Czym może być to spowodowane? Nie zauważyłem żadnego wycieku, kopcenia z wydechu ani nic z tych rzeczy. Przebieg 158000km, rocznik 09. Pytam tutaj gdyż u mechanika jestem umówiony na 11 czerwca. Pozdrawiam.

    Wysłane z mojego GT-I9300
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 31-01-16 o 10:49

  2. #2
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez piski93 Pokaż post
    zaświecila się kontrolka minimalnego stanu oleju po czym dolalem ok 2 litry.
    mam nadzieje ze to "przejezyczenie" i dolales 200ml
    jesli fakycznie DOLAŁEŚ 2l do silnika, do ktorego wchodzi 4,5l to gratuluje...
    nawet jesli nie bylo problemow z silnikiem wczesniej, to jak sobie zrobil ponad 1000km na 6litrach...

    w kazdym aucie, kazdym, nawet w toyocie t25 od minim do gornej kreski max wchodzi ok 0,5l

    o ile w gole problem byl/jest z olejem, a nie np z zamkiem maski,
    oczywsicie komputera tez nikt nie podpial i nie sprawdzil czy sa i jakie bledy

    nie swieci sie czasem info o serwisie, inspekcji itd
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. #3

    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Teraz to ci pewnie będzie golił 4 litry na 1000km. Jeżeli masz min. stan możesz dolać 500ml i wtedy masz max. A teraz to pewnie nie masz uszczelniaczy i zacznie dymić z wydechu. 1.8tfsi miały problemy z zużyciem oleju niby na gwarancji robili pierścienie i było ok. Zapytaj wujka google trochę tego jest na necie.

  4. #4
    piski93's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Oleśnica
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.8T CDAA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Może przesadziłem z tym 2 l. Dodałem z pół l. Ale tak czy siak chyba tak często nie powinna zapalać się kontrolka o minimalnym stanie oleju?

    Ile pozostaje oleju w misce jeśli ta kontrolka się zapala?

    Żadnej inspekcji nie widzę, nie wiem dokładnie jak podpiąć komputer i sprawdzić, wszystko mechanik zobaczy.

    Czy temperatura oleju rzędu 105 stopni jest normalna? Tak wskazuje FIS...

    Wysłane z mojego GT-I9300

  5. #5
    czaro10's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mazowsze
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8V
    Silnik
    inny
    Pomógł
    558 razy
    Podziękował
    68 razy

    Domyślny

    2l a pol to kolosalna roznica. zdecyduj sie... jak 2 litry to silnik do remontu...

  6. #6
    piski93's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Oleśnica
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.8T CDAA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Raczej coś koło pół litra po około 500 km znów pół litra, bo jechałem w trasę. Jestem zielony w sprawach mechanicznych. W Toyocie nie miałem problemów z kontrolka oleju a robiłem nią dystanse od przeglądu do przeglądu.

    Wysłane z mojego GT-I9300

  7. #7

    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    0,5l na 1000 to dopuszczalne zużycie powyżej to pewnie pierścienie do roboty albo uszczelniacze. TFSI lubi olej i takie przypadki już się zdarzały tyle ze jeszcze na gwarancji. ty masz gorzej. Sprawdz turbo, odme jak bedzie ok to trzeba bedzie zajrzec do silnika.

  8. #8
    piski93's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Oleśnica
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.8T CDAA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    No mechanik będzie lukać. Tylko bierze mnie rozkmina, mówicie, że od min do max na bagnecie jest 0,5 l. Mi się zdarzyło po zapaleniu kontrolki wlać może delikatnie ciut więcej niż te pół litra, a bagnet był może w 3/4 długości pokryty olejem do napisu max, więc o co chodzi?

    Wczoraj po zapaleniu kontrolki też wlałem około pół litra i tutaj taki wynik:

  9. #9
    piski93's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Oleśnica
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.8T CDAA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Nikt nic nie podpowie?

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

  10. #10
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    o ile faktycznie sie przejezyczyles, nie dolales 2l rozwalajac uszczelaniacze itd

    to zmienilbym olej na inny, nie wiemy co ty tam masz, i co dolewasz

    przynajmniej motul 504/507 specyfic

    oczywscie mozesz zrobic, nawet nalezaloby test olejowy (zlanie, zwazenie itd)

    a co do miarki, jeszcze raz, w kazdym aucie od min do max na bagnecie to ok 0,5l
    olej sprawdza sie przy temperaturze jego przynajmniej 60st
    po dolaniu trzeba odczkac kilka minutek przed sprawdzaniem, az olej scieknie

    stare TFSI zarly olej, nowe TSI jedza olej (twoj to TSI ) ale nie az w takich ilosciach
    poprzeczne silniki nie mialy z tym wiekszych problemow, 5L banka oleju dla silnika 1.8/2.0 (wchodzi do silnika 4,5l) wystarcza na wymiane i ew dolewki, przy wymianach co te 10tys km
    musisz probowac i sprawdzac, nikt Ci nic nie wywrozy, mechanik tez, tylko jazda, o ile nie ma nieszczelnosci, turbo nie zjada oleju, silnik nie jest juz rozwalony

    do poczytania, zobaczysz jak marka oleju moze miec wielkie znaczenie i zadnych LL (a na takim systemie zapewne jezdzilo to auto) :

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=31664&start=0

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25989


    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •