scarabeus, faktycznie Mirek dobrze radzi. Jeśli chcesz podejść budżetowo to spawaj lub ew. nowszy słupek.
Ceny, które podajesz to nie nowe AMC.
scarabeus, faktycznie Mirek dobrze radzi. Jeśli chcesz podejść budżetowo to spawaj lub ew. nowszy słupek.
Ceny, które podajesz to nie nowe AMC.
My life be like Ooh Ahh...
... wracam do gry
BKD+GTB2260VK = 245ps/510Nm
by EvolutionMotorSport
mój golf mk1 http://www.a3-club.net/forum/showthr...57#post1331057
|
Dzięki Miro i Enten za (p)odpowiedzi.
Zdaję sobie sprawę oczywiście, że te z allegro są spawane.
Mam za to dostęp do jednej używanej, którą trzeba by sprawdzić ciśnieniowo, z uszkodzonego Passata bodajże 2008 rok (info od mechanika, nie analizowałem, nie googlałem i nie szukałem jeszcze u nas na forum czy ta pasuje do mojego auta na 100% i czy pęka tak samo jak te od BKD), ale po namyśle chyba faktycznie pójdę w kierunku AMC 908718.
Chcę jeszcze z 2 lata pojeździć tą A3, i chyba szlag by mnie trafił, jak za pół roku bo zamontowaniu używki zabawę z wymianą musiałbym powtarzać.
Jeszcze jedno pytanie - radzicie przełożyć graty jakie się da od mojej starej + nowa nieuzbrojona od AMC (coś tam trzeba pogrzebać pewnie wtedy przy prowadnicach itp. - nie wiem, nie znam się) czy kupić kompletną uzbrojoną AMC (akurat takiej w IC nie mają na stanie chwilowo)
EDIT: Moja się nie nadaje do regeneracji ponoć. Pęknięcia na każdym cylindrze.
nie podejdzie Ci z passata 2008 bo to nowe 16V, o ile to juz nie CR
tak jak pisalem silniki 2.0TDI 16V dziela sie jakby na przedliftowe i poliftowe
do 2006r to stare BKD, ma taka sama glowice jak BLB czy AZV, one sa najbardziej narazone na pekanie
z wejsciem silnikow 170PS np BMN , 2.0tdi zostaly przekonstruowane, maja inna glowice, teoretycznie mniej narazona na pekanie,
prawda jest inna, widac to na forach octavii i leona, a w nich stare BKD w ogole nie bylo .
dlatego jak ktos ma stare BKD to musi miec glowice do starego BKD ( i innych starych 16V) a takich glowic z malymi przebiegami , w dobrym stanie juz zwyczajnie nie ma, bo nie sa produkowane od ladnych kilku lat
nowsze BKD to ta sama glowica co 170PS BMN, te tez pekaja
glowica "poliftowa" nie bedzie pasowac do starego "przedliftowego" silnika i odwrotnie
zmieniajac glowice warto bezwzglednie zrobic remont i wsadzic wszystko nowe.
po raz kolejny pisze to samo, panowie wszystko jest na forum opisane.
teraz łopatologicznie, jasniej sie juz chyba nie da
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
Głowica zmieniona na AMC 908718. Także z początkowego pomysłu by iść bardziej budżetowo niewiele pozostało
Podaje koszty jak to u mnie wyglądało (być może komuś się przyda):
Głowica nieuzbrojona ok. 2150zł
Uzbrojenie ok. 700-800zł
Uszczelki, olej, płyn, pierdoły ok. 500-600zł
Sprawdzenie ciśnieniowo starej głowicy 200zł + 90zł paliwo
Robocizna ~1000zł
RAZEM: ok. 4800-5000zł. Auć.
Mam nadzieję, że na jakiś dłuższy czas wystarczy mi napraw (po wymianie przekładni kierowniczej, pompowtryskiwaczy, i kilku pomniejszych)
Jeszcze muszę tylko sprężyny zakupić, bo jeżdżę aktualnie z jedną pękniętą
My life be like Ooh Ahh...
... wracam do gry
BKD+GTB2260VK = 245ps/510Nm
by EvolutionMotorSport
mój golf mk1 http://www.a3-club.net/forum/showthr...57#post1331057
Panowie, odkopuję stary temat, bo nie chce robić nowego, a ten jakby podsumowuje wszystko dot. problemu głowicy w BKD, zamienniku AMC i wersjach głowicy i przy okazji nie ma 40 stron o niczym:
- w jakich cenach udało się forumowiczom wymienić cały silnik BKD na nowy/inny? Bo z tego co mi wiadomo, i co proponował mi chociażby EcuProject (gdzie Daniel jest dla mnie totalnym guru mechaniki samochodowej), to w kosztach wymiany na tą AMC można zrobić Outlandera z 2011r. z "zerowym" przebiegiem, gdzie przy moim założonym turbo z BMN zdecydowanie miałbym z tego większe korzyści. Ale wolałbym dowiedzieć się za ile wymienialiście silniki, bo z tego co widzę, 3 lata temu ceny były zupeeeeeeełnie inne przy tym samochodzie.
Płynu chłodniczego zaczęło ubywać mi jak cholera, oleju również, chociaż przy moich tysiącach kilometrów i stylu jazdy to jestem w tej najszczęśliwszej partii, bo wg Waszych opowieści, moje auto powinno już dawno nie żyć G12 znika mi ok. pół zbiorniczka na 5-7tys., oleju między wymianami (a robię je co 10tys.) ok litr, może półtora.
My life be like Ooh Ahh...
... wracam do gry
BKD+GTB2260VK = 245ps/510Nm
by EvolutionMotorSport
mój golf mk1 http://www.a3-club.net/forum/showthr...57#post1331057
W tej chwili tego typu zabieg to przedział 5-6 tys. Mowa tu o sprawdzonym silniku z osprzętem zrobionym na gotowo. ten jeden tysiąc to wachnięcie zależne od przebiegu auta, z którego pochodzi rocznika i ogólnego stanu. Ostatnio z mechanikiem właśnie prowadziliśmy dywagację w temacie czy warto robić takie grube naprawy skoro duża ich część to koszta niebezpiecznie zbliżające się do ceny wymiany silnika przy czym stary osprzęt po sprzedaży sprawia, że wymiana nie musi być aż tak tragicznie droga.
Odgrzałem nieco kotleta, ale kwestia głowicy w BKD wraca jak bumerang więc warto odświeżać.
Pozwolę sobie odgrzać kotleta Czy ja dobrze rozumiem że obecnie do starszego BKD oferowana jest tylko goła głowica AMC o numerze 908718 a ta kompletna o numerze 908818 jest do tych nowszych BKD i do mojego auta nie podejdzie? (rocznik 2004)?
edit: głowica 908818 to jest dokładnie ta sama głowica co 90718 tyle, że uzbrojona, z zaworami, uszczelniaczami - fabrycznie złożona. Pasuje do "starszych" BKD.
Ostatnio edytowany przez PiTi - 11-09-15 o 23:28
Witam wszystkich użytkowników forum,
Chciałbym przedstawić problem, który ok kilkunastu miesięcy dotyczy stanu technicznego mojego samochodu, z którym niestety nie mogę sobie poradzić a nie chce się poddać! . Jest to A3 2.0 TDI w silniku CBAB z 2009 roku. W którym przy EGR zamontowano chłodnice spalin/ chłodnice egr. Całkowity przebieg samochodu na dziś to 205 000 km.
Problem pojawił się kilka miesięcy temu, kiedy to rozszczelniła się chłodnica splin/egr. Objawy tej awarii na pierwszy rzut oka jako diagnozę stawiają rozszczelnienie uszczelki pod głowicą. Typowo w zbiorniku ubywa płynu chłodniczego, plus samochód dymi na biało. Jednak po weryfikacji problemem jest rozszczelnienie chłodnicy spalin. Chłodnica w samochodzie została wymieniona już 4 raz kiedy jestem w jej posiadaniu, poprzedni właściciel wymienił ja raz. Co daje nam nieszczęsną piątkę...
1. Chłodnica z ASO wymieniona w 2017 roku 2. Zamiennik (działał 7 miesięcy) 3. Zamiennik (działał 1 miesiąc) 4. Chłodnica z ASO (działała 12 miesięcy)
Czy to możliwe ze ta części ulega tak częstej awarii? Czy waszym zdaniem istnieje inna przyczyna rozszczelnienia się chłodnicy spalin?
Pozdrawiam Was gorąco!
Za wszystkie rady dziękuje.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)