Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 11 do 20 z 32

Temat: pod korkiem wlewu oleju biało-żółty budyń

  1. #11
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Wszystko ok, taki osad w Audi to nic nowego, jak robisz tak krótkie odcinki. Nie ten dział, dla Twojego auta to 8P będzie odpowiedni.

  2. Podziękowania dla cosmo-pl za pomoc w problemie

    DaBomb (01-12-14)

  3. #12
    Zakaz pisania
    Data dołączenia
    Mar 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    STOLYCA
    Auto
    AUDI S3 8L
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T AMK
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    silnik nie jest szczelnie zamknięty i przez częste rozgrzewanie i schładzanie ściąga z otoczenia wilgoć ot tak
    na krótkich dystansach nie jesteś w stanie dogrzać silnika tak by woda wyparowała w 100%

  4. Podziękowania dla gruszek00 za pomoc w problemie

    DaBomb (01-12-14)

  5. #13
    DaBomb's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Limanowa
    Auto
    Honda
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny

    Dziękuję panowie! Już zacząłem się martwić...

  6. #14

    Data dołączenia
    Nov 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF

    Domyślny

    Odkopie trochę ten temat. Otóż u mnie w 1.6 APF też jest taki "budyń" ale wraz z wodą pod korkiem oleju Płynu chłod. mi nie ubywa, płyn jest czysty, na bagnecie tylko olej. Robię z reguły krótkie trasy, czasami do szkoły ok 15km, w mieście w obrębie max 5km. Czy tak jak u kolegów wyżej jest to winą krótkich tras? Z rok temu dolewałem z 1l castrola może być tak że olej się "zważył" przy dolaniu innego? Martwi mnie woda wraz z tym "budyniem".
    Ostatnio edytowany przez kamil95 - 08-03-15 o 20:58

  7. #15

    Data dołączenia
    Oct 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dolnyśląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    Jak płynu nie ubywa i olej na bagnecie nie jest jak mleko to na 100% wina krótkich tras.

  8. #16

    Data dołączenia
    Apr 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Dokładnie jak wyżej. Dla porównania zrób trasę z 50 km, wtedy będziesz miał porównanie.

  9. #17

    Data dołączenia
    Nov 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF

    Domyślny

    Dobra dzięki uspokoiliście mnie, tak czy siak olej idzie do wymiany ale przed wymianą zrobię jeszcze jakąś trasę i zobaczę co się będzie działo. A jaki olej polecacie?

  10. #18
    domel79's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gniezno
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    311 razy
    Podziękował
    12 razy

  11. #19

    Data dołączenia
    Apr 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    KRAKÓW
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny

    Siemka czyscil ktoś odme w akl 1.6 ? Możecie opisac co i jak robić po kolei? Pozdr.

  12. #20

    Data dołączenia
    Jun 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    CK
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Witaj
    Przykładowa kolejność demontażu:
    - opaska na przepustnicy,
    - opaska na przepływomierzu,
    - opaska na małej rurze pomiędzy odmą a dużą rurą,
    - wężyk pod nią,
    - wyciągasz rurę,
    - odkręcasz (w prawo) odmę (część plastikowa pomiędzy korkiem oleju a pokrywą zaworów),
    - czyścisz wszelkie zakamarki w zdemontowanych częściach.
    Dodam od siebie parę słów na temat kisielu pod korkiem. Miałem AKLa prawie 3 lata. Każdej zimy kisiel był pod korkiem, odma cała zafajdana. Trasa co drugi, trzeci dzień 60km w jedna i 60km w drugą po 8 godzinach. Wiosną to zjawisko ustępowało. Tak więc bez paniki. Czyścić od czasu do czasu i jeździć. Olej castrol magnatec 10w40 A3/B4
    Pozdr
    Ostatnio edytowany przez pawelo88 - 14-01-16 o 23:49

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •